معروف‌ترین، بهترین و خوشمزه‌ترین غذاهای شمالی خدمات اجاره ویلای ترنج-غذای هرمزگان


اگر با مصرف گوشت خوک در غذا مشکلی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم افیلیا را میل کنید که یک غذای لاکچری در رستوران‌ های قبرس شمالی شناخته شده است. در تهیه این غذا از انواع ادویه‌جات بسیار خوشبو استفاده می‌شود به همین دلیل است که یک غذای لذیذ و لاکچری شناخته شده و هر کسی نمی‌تواند هزینه این غذا را پرداخت نماید. بعضی از غذاهای قبرس شمالی که در رستوران ها سرو می شوند قدمت بسیار طولانی دارند.

سپس فندق له شده را به‌همراه رب انار، نمک و زردچوبه در یک قابلمه بریزید و آن‌ها را کمی بپزید. در اواسط پخت، مرغ خرد شده را به خورش اضافه کنید و آن‌ها را روی حرارت ملایم گاز و با درب بسته بپزید.پوست بادمجان‌ها را بگیریذ و به آن‌ها نمک بزنید. پس از ۳۰ دقیقه بادمجان‌ها را بشویید تا سیاهی و تلخی آن‌ها گرفته شود. سپس آن‌ها را به‌صورت جداگانه سرخ کنید و روی دستمال مخصوص آشپزخانه یا کاغذ روغنی قرار دهید تا روغن اضافه آن‌ها کشیده شود. خورشت ناردون از جمله بهترین غذاهای شمال ایران است که حتما باید امتحان کنید.

  • اگر رب انار شما خیلی ترش است، از آب نارنج کمتری استفاده کنید یا آن را حذف کنید.
  • ترکیب این ترشی خوشمزه، بادمجان کباب شده، گوجه‌فرنگی، پیاز، آبغوره، نعنای خشک و رب انار است.
  • این اصول را از چیدمان و نحوه ارایه سرویس تا نوع سرو غذا می‌بینید و از بابت آن هم شگفت زده خواهید شد.

از بیرون که به رستوران نگاه می کنیم، نمایی چوبی و مدرن میبینیم که حس خوبی را منتقل می کند. به همین منظور برای دسترسی به این کافه رستوران ایتالیایی می بایست وارد بلوار شیرودی شوید تا در انتهای بلوار به میدان آزادی برسید. سپس در میدان آزادی مجدد وارد بلوار شیرودی به سمت شرق شوید تا به خیابان توسکا برسید.

۵. قلیه‌ماهی شمالی

در صورتی که به هیزم دسترسی ندارید، می‌توانید این غذا را داخل مایکروویو طبخ کنید. مالابیج یکی از غذاهای اصیل و خوشمزه مازندرانی به شمار می‌رود، بنابراین اگر به غذاهای دریایی علاقه‌مند هستید، حتما آن را امتحان کنید. ماش از جمله حبوبات غنی و پر ویتامینی است که در گلستان کشت می‌شود و به وفور مورد مصرف قرار می‌گیرد.

#10 رستوران سه کاج تنکابن

مالابیج از جمله غذاهای شمال ایران است که حتما باید آن را امتحان کنید. خورش انار پیچ به خورشت قورآویچ و سنگه خورشت هم معروف است و یکی دیگر از غذاهای استان گیلان بوده که بسیار لذیذ و خوشمزه است. این غذا را در شهرهای شمالی ایران به مناسبت‌ های مختلف در فصل انار مخصوصاً برای شب یلدا تهیه می کنند. برای پخت این خورشت از گردو سابیده، آبغوره، رب انار یا آلوچه، گوشت چرخ شده و ترکیب سبزی قرمه، جعفری، تره و مقداری شنبلیله استفاده می کنند. بطور کلی، منوی غذایی رستوران ماسا به دو بخش ایرانی و فرنگی تقسیم می شود. در بخش غذای ایرانی منوی رستوران، پیش غذا هایی مانند سیر ترشی، زیتون پرورده، چند مدل ماست ساده، موسیر و بوران و میرزا قاسمی به چشم می خورد.

حال میخواهیم به بخش غذا های فرنگی بپردازیم که بسیار متنوع تر می باشد. رستوران گرد ها در رستوران امیر طوبایی تنکابن می توانند بین کلی غذای ایرانی و محلی چه با برنج صد در صد ایرانی در قالب کته زعفرانی و چه به صورت هر کدام را که دوست دارند سفارش دهند و لذت ببرند. غذا های ایرانی رستوران امیر طوبایی بیشتر کبابی هستند یعنی از جوجه کباب و چلوکباب تا چنجه و شیشلیک و غیره حال با برنج یا خوراک. غذا های محلی هم شامل جوجه ترش، کباب ترش، مرغ ترش یا همان خوراک مرغ محلی اناردون هستند. اینجا قیمت غذا ها به نسبت مناسب است و حتی نسبت به رستوران های خوب تنکابن، آن هایی که هم غذای خوب دارند و هم محیطی لاکچری و آنچنانی مناسب می باشد.

اگر قصد دارید غذا های رشت و گیلان را امتحان کنید بهتر است به یک رستوران با کیفیت و مناسب بروید. با کیفیت ترین رستوران در گیلان و رشت، شامل مجموعه رستوران های رزاقی است. این مجموعه با ارائه انواع وعده های غذایی به ویژه غذای گیلکی به عنوان بهترین رستوران رشت شناخته شده است. در ادامه قصد داریم با ویژگی ها و مشخصات این رستوران بیشتر آشنا شویم. زردچوبه، پیاز، سیر و ادویه‌های مخصوص جنوبی هم رمزوراز طعم خاص و خوشایند آن هستند. این غذا را در رستوران‌های شهرهای مختلف می‌توانید امتحان کنید.

در مازندران، نازخاتون را به‌عنوان چاشنی در کنار لوبیا پلو مصرف می‌کنند. برای اینکه بادمجان‌های شما زودتر و آسان‌تر کباب شوند، یک برش عمودی از طول با نوک چاقو در بادمجان‌ها ایجاد کنید. پیش از افزودن پیاز رنده شده به مایه کوکو، حتما آب آن را بگیرید.

در برخی از قسمت‌های گیلان هم این غذا را با بادمجان درست می‌کنند. در فهرست غذاهای محلی مازندران نمی‌توان از مرغ شکم پر آن گذشت. این غذا بسیار خوش‌طعم بوده و از طرفداران زیادی برخوردار است. ترکیبات به کار رفته در این غذا شامل مرغ، گردو، آلو، قیسی، زعفران، زرشک، آب لیمو یا آب نارنج، پیاز سرخ شده، شکر، نمک، فلفل و سبزی‌های همانند جعفری، گشنیز، نعنا و ترخون هستند. وجود این سبزی‌ها در مرغ شکم پر طعم فوق‌العاده‌ای به آن بخشیده و بیش از پیش بر محبوبیت این غذا اضافه می‌کند.

گیجا واش تره را در شهرهایی مانند رشت می‌توانید امتحان کنید. اگر اهل شکم‌گردی هستید و مقصد سفرتان را بر اساس خوشمزه‌هایش تعیین می‌کنید، ما به شما گفته‌ایم خوشمزه ترین غذاهای ایرانی را کجا پیدا می‌کنید. طعم شگفت‌انگیز این غذا که در شهرهای گیلان و برخی از شهرهای مازندران درست می‌شود، شما را هیجان‌زده خواهد کرد. در کنار این غذا می‌توانید از طعم بی‌نظیر ترشی هفتا بیجار و سیرترشی نیز لذت ببرید. قبل از همه حتما می‌دانید که نیمی از طعم یک خورش شمالی به برنج تازه و خوش‌عطر همراه آن است. اگر می‌خواهید چنین طعمی را بچشید، اجاره اقامتگاه آویشار تالش پیشنهاد ما به شماست.