معروف‌ترین، بهترین و خوشمزه‌ترین غذاهای شمالی خدمات اجاره ویلای ترنج-غذای هرمزگان


دسته دوم اما غذاهایی مانند باقلاقاتق و ترش تره هستند که در کنارشان می‌توان ماهی شور یا ماهی دودی سرو کرد. نازخاتون در واقع به‌عنوان یک پیش غذا یا چاشنی روی سفره‌های گیلانی می‌درخشد. این غذای خوشمزه از بادمجان، سیر، ریحان و آبغوره تازه تهیه می‌شود.

  • این غذاهای خوشمزه تقریباً در همه رستوران های گیلان سرو می شود.
  • بادمجان، رب انار و دانه های انار به همراه گردو، ترکیبی برای شما خواهند ساخت که باور نخواهید کرد.
  • اسم سنتی آن کوکو چقرتمه است و بخاطر به استفاده از گوشت مرغ، به کوکو مرغ نیز معروف است.
  • همچنین در این رستوران موسیقی زنده پیانو شنیده می‌شود که لذت غذا خوردن را چند برابر می‌سازد.
  • پس از جوشیدن آب، درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا مرغ‌ها روی حرارت کم برای ۴۵ دقیقه تا یک ساعت بپزند و خورش جا بیفتد.

اهمیت این موضوع را می‌توان در تنوع غذاهای استان به ویژه در رشت که مرکز استان گیلان است، مشاهده کرد. وجود گیاهان، طیور و جانوران دریایی مختلف، راه را برای ایجاد غذاهای متنوع باز کرده است. دیگر رستوران‌ گیلانی معروف و با سابقه در محله شیخ بهایی قرار دارد و نام آن گیلک است.

۶. تاس کباب گیلانی و طرز تهیه آن

در ادامه لپه پخته را به ترکیب سیر، پیاز و تخم‌مرغ اضافه کنید. شما می‌توانید خورش مرغ ترش گیلانی را بدون لپه نیز درست کنید. در طرز تهیه خورش شوید مسماباید دقیقه مانند غوره مسما عمل کنید؛ فقط به‌جای پیاز از شوید و به‌جای غوره از آلوچه استفاده کنید. در زمان جا افتادن خورش، بادمجان‌ها را به‌صورت ورقه‌ای و گوجه‌فرنگی‌ها را به‌صورت حلقه‌ای برش بزنید و در روغن به‌صورت جداگانه سرخ کنید. پس از پخت گوشت و جا افتادن خورش، آن را در ظرف سرو بکشید و بادمجان و گوجه را روی قورمه بچینید. با یک قاشق، از مایه بادمجان بردارید و در داخل شکم بادمجان‌های سرخ شده بریزید.

۵. کولی غورابیج و طرز تهیه آن

برای گرفتن شوری اشپل در هنگام سرو، باید آن را روی بخار آب قرار دهید و به روش بن ماری، پس از ۲۰ دقیقه بردارید. شما می‌توانید به‌جای شکر از مقداری آب لیموی تازه یا سرکه استفاده کنید. بورانی اسفناج، یک پیش غذا و چاشنی فوق‌العاده خوشمزه است که با ماست، اسفناج، سیر و گاهی گردو درست می‌شود.

در ادامه پوره کدو و عدس را با گردوی سابیده شده و مقداری زردچوبه مخلوط کنید و در یک تابه با روغن تفت دهید. پس از تفت، مواد را از روی حرارت بردارید و خرما را به آن‌ها اضافه کنید. اسفناج‌های خرد شده را در قابلمه بریزید و آن را روی اجاق گاز با شعله ملایم قرار دهید تا اسفناج‌ها برای ۱۵ دقیقه به‌آرامی بپزند. در همین حین، پیازهای خلالی خرد شده را در یک تابه در روغن داغ سرخ کنید تا نرم و سبک شوند. سپس سیر رنده شده را به پیازها اضافه کنید و آن‌ها را با هم تفت دهید.