معرفی 9 تا از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی که باید یکبار هم شده آن ها را امتحان کنید! ام ان زد-غذای هرمزگان


اما آنچه که می توان حدس زد داشتن دوغ در دستور پخت است. این غذای محلی ترش مزه بسیار شبیه قیمه است حتی گاهی ممکن است با دیدن آن نیز همین برداشت را داشته باشید. چرا که به جای آب در پخت این خورشت از دوغ استفاده می شود و چه بهتر که دوغ هم محلی و ترش باشد. البته که بایددر استفاده از لیمو عمانی دقت کنید که ترشی خورشت نهایی به قاعده باشد.

  • پیاز را سرخ‌کرده و گوشت و ادویه‌های مور نیاز را به آن اضافه کنید.
  • شما بدون شک زمانی که وارد رستوران می شوید در بین انواع غذاهای ایرانی مردد می مانید که کدام یک از آنها را انتخاب کنید، چرا که تمام غذاهای ایرانی خوشمزه و بی نظیر هستند.
  • در فهرست غذاهای ایرانی شیر برنج هم یک غذای صبحانه است و هم ناهار و شام.
  • ما در اینجا شما را با طرز تهیه قلیه میگو آشنا می‌کنیم.
  • برای تهیه خورشت کدو حلوایی و ادامه آن به مقاله آن مراجعه کنید.
  • با این کار آنتی اکسیدان‌های موجود در این مواد به بهبود بیماری‌تان کمک زیادی خواهند کرد.

در لیست غذا های ایرانی، کتلت و شامی هایی را می بینیم که در طبخ آن ها از حبوبات استفاده می شود. خانواده های ایرانی در مناسبت های مختلف از جمله دورهمی یا نذری، آش می پزند. هر منطقه در کشور ما، نوع خاصی از آش ها را طبخ می کنند. 20 آش محبوبی که بیشترین طرفدار را دارند، شامل موارد زیر می شود.

در کنار این، ضخامت کم و نازکیِ این گوشت هم می‌تواند از کیفیت کباب تابه‌ای بکاهد. برای پخت بهتر کباب تابه‌ای بهتر است در زمان طبخ، درِ ماهیتابه را بگذارید تا گوشتتان کاملاً مغز پخت شود. استفاده از سماق در تهیه کباب تابه‌ای نیز به دو روش مختلف صورت می‌گیرد. برخی سماق را در زمان سرخ کردن کباب در ماهیتابه روی آن می‌ریزند. این کار باعث می‌شود طعم سماق به طور کامل به درون گوشت نفوذ و آن را خوشمزه‌تر کند. برخی دیگر نیز ترجیح می‌دهند بعد از پخت غذا و در زمان سرو آن، سماق را روی برنج یا خود کباب بریزند.

برنج یک عنصر اصلی از هر وعده غذایی ایرانی است و در زیباترین انواع وعده‌های غذایی در ایران برنج پیدا می‌شود. آماده سازی برنج در واقع یک هنر غذا در ایران است و در مقایسه با دیگر کشورها بسیار متنوع است. تنوع این هنر غذایی ایران شامل خیساندن، آب‌کش کردن، جوشیدن، دم کشیدن، پخت و پز با مواد اولیه متنوع مثل اضافه کردن زعفران، انواع گیاهان، ادویه‌ها و گوشت است. در ایران به برنج پخته شده بسته به نوع پخت آن، پلو، چلو یا کته هم گفته می‌شود.

۸- آبگوشت سنتی ایرانی

لوبیا پلو یکی دیگر از انواع غذای ایرانی می باشد که سرو کردنش رسم و رسوم خاصی دارد. به عنوان یکی از پلوهای خوشمزه ایرانی لوبیا پلو را نمی ‌توانیم از قلم بیندازیم. لوبیا پلو را به طور معمول همراه با تزیین سیب زمینی و یا نان طبخ می‌ کنندن سالاد شیرازی، ماست و سبزی خوردن هم در کنار این پلو ترکیب بسیار خوشمزه و جذابی را ایجاد می ‌کند.

تجربه سفر به شمال در تعطیلات سال برای همه ایرانی‌ها یک خاطره مشابه است. شهرهای زیبا با جاذبه‌های منحصر‌بفرد و غذاهای خوشمزه که تنوع بالای آنها مثال زدنی است. اما به خاطر طعم بینظیرشان به جای وعده اصلی انتخاب میشوند.

طرز تهیه اشکنه اصیل ایرانی؛ لیست ۱۵ اشکنه لذیذ و ساده

برای تهیه این غذا ابتدا نخودها را از یک روز قبل خیس کرده تا نفخ آن کاملاً از بین برود. همچنین در دیگر کوکوها از سبزیجاتی مانند ذرت، بادمجان یا قارچ استفاده کنید. در کوکوها برای انسجام بیشتر، از تخم مرغ استفاده می‌شود تا وا نرود و در روغن سرخ می‌شود. سپس پیاز ها را نگینی خورد در روغن سرخ کنید در حدی که طلایی شود.

طرز تهیه کوکوی ماست خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

از بهترین غذاهای ایرانی ، باقالی پلوبرای پخت باقالی پلو، برنج سفید را با باقالی، شوید و زعفران (برای تزئین و سرو) مخلوط کرده و بپزید. سپس آن را با گوشت یا مرغ لطیف آماده شده به همراه بشقاب سرو کنید. غذای ایرانی دیزی / آبگوشتبرای تهیه این غذا، گوشت بره را با حبوبات (عمدتاً لوبیا و نخود)، سیب زمینی و گاهی گوجه فرنگی کاملاً می پزند. سپس سس و مواد از هم جدا می شوند و مواد به خوبی له شده و مخلوط می شوند.