معرفی 9 تا از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی که باید یکبار هم شده آن ها را امتحان کنید! ام ان زد-غذای هرمزگان


شما میتوانید دستور تهیه انواع آلبالو پلو را در مقاله های بعدی مجله اسنپ اکسپرس بخوانید. در این مقاله از مجله اسنپ اکسپرس قصد داریم تا دستور 6 نوع غذای مجلسی و خوشمزه را با هم یاد بگیریم. برای طرز تهیه ماهی شکم پر به صورت کامل و با نکات طلائی بر روی لینک کلیک کنید. ماهی شکم پر را هم در فر و هم بدون فر می‌توانید درست کنید.

  • از انواع املت معروف می‌توان به املت گوجه فرنگی، املت قارچ و املت سوسیس اشاره کرد.
  • دلمه نیز یکی از خوش مزه ترین گزینه های لیست غذا های ایرانی به شمار می رود.
  • جالب است بدانید در ماه رمضان سفره افطار ایرانی ها با این غذا پربارتر میشود و به عنوان غذای نذری نیز در مراسم های مذهبی توزیع می شود.
  • اگر دوست دارید در کنار گردشگری‌های خود شهری را انتخاب کنید که برای شکم‌ گردی انتخاب خوبی باشد ما به شما کرمانشاه را پیشنهاد میکنیم.
  • اگر به تبریز سفر می‌کنید ایمان داشته باشید که معروف‌ترین آش دوغ دنیا!

رشته پلو یکی از اصیل ترین غذاهای ایرانی است که پیشینه تاریخی دارد. در قدیم مانند امروز رشته پلویی در مغازه­ها و فروشگاه­ها در دسترس همه نبود و خانم­ها مجبور بودند در منزل خودشان رشته پلویی را تهیه کنند. کله پاچه یک غذای ایرانی با طرفداران زیاد و مخالفان سر سخت استکله پاچه از پختن سر و پاهای گوسفند تهیه می‌شود.

خورش ملاقورمه شمالی، خورش بدون گوشت خوشمزه و لذیذ

مثلاً در برخی شهرها مانند اصفهان به آن استانبولی یا استانبولی پولو می گویند. با این حال، مواد اصلی برنج، لوبیا سبز و رب گوجه فرنگی است. لوبیا پلو اگر با سالاد شیرازی سرو شود و مقداری دارچین به برنج اضافه شود، تجربه خاطره انگیزی خواهد بود.

منوی غذای ایرانی شامل چه مواردی می‌شود؟

به کوشش تیم تحریریه آرسس شف، لیست دسته بندی شده 222 غذای ایرانی جمع آوری شده است و در ادامه برای استفاده شما قرار گرفته است. آب دوغ خیار نام یک غذای ساده و سنتی ایرانی اصیل است که به صورت سرد در کاسه سرو می‌شود. این غذای خوشمزه، بر خلاف ظاهرش ارزش غذایی بالایی دارد.

لیست غذاهای ایرانی ساده – انواع پلو و چلو

یکی از غذاهای خوشمزه و مقوی که با گوشت می‌توانید درست کنید، خورشت کنگر است. برای تهیه‌ی آن ابتدا باید خار و ریشه اضافی آن را بگیرید. برای تهیه قیمه با سیب زمینی ابتدا پیازها را سرخ می‌کنیم. احتمالا در جاهای مختلف و در خانه های مختلف غذاهای متنوعی خورده باشید ولی همیشه بعضی غذاها هنگامی که توسط برخی از افراد خاص پخته می شوند عطر و طعم بهتری دارند. علت اصلی آن علاوه بر مهارت و اشتیاقی که فرد به پختن غذا دارد، فوت و فن های ریزی است که اجرا می‌کند.