معرفی 9 تا از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی که باید یکبار هم شده آن ها را امتحان کنید! ام ان زد-غذای هرمزگان


با این حال بدون تردید برخی از آن ها دارای محبوبیت بالاتری بین تمام افراد بوده و می توانیم آن ها را به عنوان بهترین غذاهای ایرانی معرفی کنیم. آبگوشت یکی از سنتی ترین غذاهای ایرانی است که جزو غذاهای محبوب و پر استفاده در بین خانه های ایرانی بوده است. قدیمی ها وقتی که این غذا را درون ظرف سنگی می‌ پختند به آن دیزی می‌گفتند .

این غذا را می توان هم با برنج و هم با نان سنگک سبزی سرو کرد. مطمئن باشید با یک بار امتحان کردن شیفته طعم و مزه دلچسب آن خواهید شد. به طوری که چندی پیش نشریه foodrepublic و تلگراف با معرفی لیستی از غذاهای محبوب و خوشمزه ایران از علاقه مندی توریست ها نسبت به این غذاها رونمایی کرد.

  • آب دوغ خیار را با نان خشک ترید شده و با دوغ و ماست فراوان می‌توانید درست کنید و به رسم قدیمی همه آشنایان را دور هم جمع کنید.
  • کافیه نان تازه از بیرون تهیه کنید و با لیست غذاهایی که اشاره می‌کنیم میل کنید.
  • برای یاد گرفتن طرز پخت انواع غذاهای ایرانی این مطلب را تا انتها بخوانید.
  • چلودیزی در استان کاشان محبوبیت زیادی داشته و برای طبخ آن از حبوبات، گوشت، برنج و … کمک می‌گیرند.
  • اگر دچار یبوست هستید می‌توانید ماهی شکم‌پر خود را با مواد بخارپز شده‌ای مثل هویج و قارچ بپزید و به جای برنج، آن را با نان سبوس‌دار میل کنید.
  • در این مقاله، شش طرز تهیه از بهترین غذاهای مجلسی ایرانی را با هم یاد گرفتیم تا بتوانیم با غذاهای خوشمزه از مهمان‌هایمان پذیرایی کنیم.

این روش کمک می‌کند تا اسید‌های چرب موجود در این مغز‌ها حفظ شود. باید اضافه کرد که پسته موجود در قیمه نثار به دلیل مقدار زیاد کلسیمی که دارد، می‌تواند برای افرادی که در معرض پوکی استخوان هستند بسیار مفید باشد. علاوه بر این، خوردن این ماده غذایی را می‌توانید به افرادی که احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی در آن‌ها بالاست توصیه کنید. قنبر پلو شیرازی یك غذای خوشمزه مخصوص شهر شیراز بوده كه در شهر‌های دیگر هم بسیار طرفدار دارد.

کوفته کدو و نخود؛ غذای خوشمزه بدون گوشت و رژیمی

مرغ بریان از جمله غذاهایی است که در رستوران‌ها سرو می‌شود. خوراک مرغ و لوبیا سبز یکی از خوراک‌های راحت و مقوی است که برای ناهار با نان بسیار می‌چسبد. بعد از اینکه پیازها کمی سرخ شدند، آن‌ها را به مرغ اضافه کرده و اجازه دهید کمی با هم جوش بخورند. در ماهیتابه کمی روغن ریخته و غوره‌ها را تفت دهید تا کمی آب میان غوره‌ها تبخیر شود. کمی بعد رب را به غوره‌ها اضافه کرده و به مدت ۱ دقیقه تفت داده تا بوی خامی رب گرفته شود و خوش رنگ‌تر شود. برای تهیه غوره مسما ابتدا در ماهیتابه کمی روغن ریخته و کمی زردچوبه به آن اضافه کنید.

طرز تهیه دلمه میوه

این غذای پرطرفدار ایرانی از حبوباتی مانند نخود و لوبیا سفید و گوشت و چربی و گوجه فرنگی و پیاز تهیه می شود. اگر فردی کم خون هستید، گوشت مورد استفاده در این غذا می‌تواند از مهم‌ترین منابع آهن برای شما باشد. اگر این غذا را همراه مرکباتی مثل پرتقال نوش جان کنید، آهن بیشتری را جذب خواهید کرد. علاوه بر این، توصیه ما این است که در زمان سرو این غذا، در کنار سبزی خوردن از هویج، فلفل دلمه‌ای رنگی و… نیز استفاده کنید تا میزان جذب آهن در بدن خود را افزایش دهید.

زرشک پلو :

خرید حلیم در ماه رمضان محبوبیت بیشتری نسبت به سایر ماه‌ها دارد اما معمولا به عنوان یک غذای خوشمزه برای وعده صبحانه میل می‌شود. عدس پلو علاوه بر اینکه از پلوهای محبوب در میان ایرانیان است، به عنوان یک غذای مناسبتی نیز محسوب می شود که به در مناسبت های خاص به عنوان نذری پخش می شود. ترکیب حبوبات و گوشت در این غذا ها منبع بسیار خوبی از فیبر و پروتئین را فراهم می کند.

در این مطلب سعی می کنیم لیستی کامل از غذاهای ایرانی را برای شما عزیزان جمع آوری کنیم. برای مشاهده آموزش هر دستور غذا، کافیست روی عکس آن کلیک کنید. در ادامه، به خوشمزه ترین لیست غذاهای ایرانی که در هرکدام از دسته های طبقه بندی شده بالا قرار می گیرند، اشاره می کنیم. بسیار خوشمزه و زیباست که ظاهری بسیار شیک و مجلسی دارد.جالب است بدانید که خارجی ها ته چین را به خاطر ظاهر زیبایش کیک ایرانی هم می نامند. ته چین را به صورت ساده و همراه با مرغ، گوشت، بادمجان و … درست می کنند؛ اما ته چین مرغ شهرت بیشتری دارد. لیست غذاها را دسته بندی کرده ایم تا غذای مورد علاقه خود را راحت تر انتخاب کرده و دغدغه چی بپزم نداشته باشید.

سپس مرغ‌ها را داخل ماهیتابه ریخته و تفت دهید تا کمی مرغ‌ها تغییر رنگ دهند. برای طرز تهیه تاکو گوشت مکزیکی با خمیر ترتیلا اینجا کلیک کنید. تاکو همچنین ادویه خاصی دارد که از ترکیب چند ادویه درست می‌شود.

برای کامل تر شدن لیست غذایی خود می توانید از آموزش های زیر نیز بهره بگیرید. بعضی از غذا ها نیز محلی هستند و ساکنان سایر مناطق، حتی اسم آن ها را هم نشنیده اند. سعی کردیم در معرفی این لیست غذا های ایرانی، به نکات بالا توجه کرده و به گزینه های متنوعی اشاره کنیم. خوراک های خوش طعم و اصیل، بخش مهمی از سفره های ایرانی را در بر می گیرد. علارقم سادگی کوکو ها، طعم بی نظیرشان آن ها را به یکی از محبوب ترین غذا های ایرانی تبدیل کرده است. انواع کتلت و شامی، غذای مناسبی برای وعده شام یا مهمانی های عصرانه هستند.

غذای سنتی و محبوب شهر زنجان، جغور بغور است که اصالت آن به کشور روسیه باز می‌گردد اما مردم زنجان تغییراتی در غذای اصلی روسی داده و نام جغور بغور زنجانی را بر روی آن گذاشتند. این خورشت روش طبخ نسبتا راحتی داشته و با طعم خوبی که دارد، انواع سلیقه‌ها را پوشش خواهد داد. آش شله قلمکار یکی از قدیمی ترین آش های ایرانی است که در شهرهای مختلف کشورمان با نام های متنوعی شناخته می شود، اگر عاشق آش های غلیظ و کشدار هستید، حتما این غذا را امتحان کنید. شاید خیلی از ما فکر کنیم که کباب تابه ای غذایی جدید است.