معرفی 10 مورد از بهترین غذاهای شمال سیتا سفری لذت بخش با انتخابی بهتر


به‌جای لیمو امانی می‌توانید از یک قاشق غذاخوری آب نارنج استفاده کنید. به‌جای رب انار، می‌توان از رب گوجه‌فرنگی نیز استفاده کرد. بادمجان‌ها را از طول نصف کنید و برای مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در یک کاسه آب و کمی نمک بگذارید تا تلخی آن‌ها گرفته شود. در ادامه بادمجان‌ها را در روغن داغ سرخ کنید و سپس آن‌ها را کنار بگذارید.

  • پس از کشیده شدن آب خوراک، غذا را با برنج یا نان سرو کنید.
  • نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را در یک کاسه بریزید و مخلوط کنید.
  • رب انار می تواند طعم واویشکا را ملس کند و اضافه کردن کمی زعفران آن را خوشمزه تر خواهد کرد.
  • ماهی سفید دریای خزر وقتی با سبزیجات بومی و به سبک و سیاق شمالیها پخته شود حلاوتی دیگر دارد.
  • ماهی سرشار از خاصیت است و طعمش هم با شیوه‌های پخت مختلف طرفداران بسیاری دارد.

مواد لازم برای درست کردن این غذا بادمجان کبابی، ترکیب سیر و گردوی آسیاب شده، آب انار ترش، نعناع و سبزی محلی چوچاق است. طرز تهیه ی این غذا به این ترتیب است که اول بادمجان های کبابی خوب با گوشتکوب کوبیده و بعد دو سبزی چوچاق و نعناع و ترکیب سیر و گردو به آن اضافه می شود. باز هم به کوبیدن ادامه می دهیم تا مواد به خورد همدیگر بروند در آخر چند قاشق آب انار هم به غذا اضافه می شود تا رنگ صورتی زیبایی به خود بگیرد.

خورشت ناردون

از آنجایی که سبزی معطر نیز به مرغ ترش اضافه می‌شود، با طعم بی‌نظیری روبرو خواهید شد. اگر به رشت و سایر شهرهای گیلان سفر کنید، این غذای ترش را می‌توانید با کته میل کنید. گوشت و اسفناج از موارد لازم برای تهیه اسپناساک به شمار می‌روند. اگر دنبال غذایی سالم و مقوی با طعمی بی‌رقیب در استان مازندران هستید، اسپناساک را امتحان کنید. اگر دیگر کباب‌های معمولی را دوست ندارید و دنبال کبابی با طعمی جدید هستید، کباب ترش بهترین گزینه پیش روی شماست.

لیست غذاهای شمالی با ماهی

استفاده از دانه های ساییده انار نیز در این غذا از دیگر تفاوت های آغوز مسما با خورشت فسنجان است. پودر گردو، رب انار و شکر از دیگر ترکیباتی است که در این نوع غذا در شمال کشور استفاده می شود. علاوه بر ماهی و مرغ، گوشت قرمز نیز در لیست غذاهای شمالی دیده می‌ شود. انواع غذا با گوشت چرخ کرده شامل کباب و شامی ها را می توانید در لیست این غذا ها مشاهده کنید. در ادامه سه غذای خوشمزه شمالی که با گوشت قرمز آماده می شوند را معرفی کرده ایم.

رزرو ویلا شمال

استفاده از شوید اختیاری است و می‌توان آن را از طرز تهیه حذف کرد. برخی افراد به‌جای بادمجان از کدوی خورشتی استفاده می‌کنند. به‌صورت بهداشتی از شکم ماهی خارج کرده و در غذا مصرف می‌کنند. گوشت چرخ‌کرده گوسفندی، گوساله یا مخلوط برای تهیه ترشه شامی مناسب هستند. علاوه بر نعنا خشک، می‌توانید کمی پونه کوهی تفت داده شده نیز به آش اضافه کنید. اگر به غوره دسترسی ندارید، آن را از طرز تهیه حذف کنید.

به‌جای رب گوجه‌فرنگی، می‌توانید از رب انار ترش استفاده کنید. در پنج دقیقه پایانی پخت شامی‌ها، آب نارنج یا آبغوره را در تابه بریزید و سپس گوجه‌فرنگی‌های سرخ شده را در تابه بچینید. در برخی از طرز تهیه‌ها، یک عدد پیاز رنده شده نیز به آش اضافه می‌شود. خورش گل در چمن، نسخه‌ای از باقلاقاتق است که با گوشت گوسفندی درست می‌شود. این غذای لذیذ و مقوی را می‌توان به‌عنوان وعده اصلی همراه با برنج سرو کرد.

پاچ باقلا، شوید، تخم‌مرغ، سیر و زردچوبه مواد اصلی این خورشت اصیل گیلانی را تشکیل می‌دهند. گیلانی‌ها معمولاً در کنار باقلاقاتق ماهی شور و اشپل سرو می‌کنند که ترکیبی هیجان‌انگیز است. گمج کباب به کباب ترش گیلانی و اناربیج شباهت بسیاری دارد. این غذای خوشمزه شمالی همان‌طور که از اسمش پیداست درون گمج که یکی از ظرف‌های معروف شمالی برای پخت غذا است، تهیه می‌شود. واویشکا ترکیبی از گوشت گوسفندی و پیاز است که در نهایت با تخم مرغ سرو می شود و عطر دائمی غذاهای شمالی، یعنی سیر هم در این غذا وجود دارد.