معرفی 0 تا 100 بهترین رستوران گیلکی تهران مزه گردی-غذای هرمزگان


برای تهیه این غذای مازندرانی باید کدو سبز، جعفری، تخم‌مرغ، سیر، پیاز، رب گوجه‌فرنگی، روغن و ادویه‌های مورد نیاز را با هم ترکیب کرده و پس از پخت، صرف کنید. ته چین معمولا در بسیاری از استان‌ها طبخ می‌شود و در هر منطقه‌ای روش پخت متفاوتی دارد. ته چین گوشت مازندران بسیار متفاوت‌تر از ته چین‌هایی بوده که تابه‌حال میل کرده‌اید و حداقل یک بار ارزش امتحان کردن را دارد. مواد غذایی لازم برای این غذا شامل گوشت قرمز، برنج، سیب‌زمینی، چغندر، پیاز، آلو، نمک، فلفل و زردچوبه می‌شود. یکی دیگر از آش‌های خوشمزه و پرطرفدار استان مازندران که بسیار مقوی است را می‌توان بشته واش دانست. طبخ بشته واش به حدود ۲ ساعت زمان نیاز دارد و معمولا با آب نارنج و زیره صرف می‌شود.

  • این رستوران در کنار رستوران‌ هندی تاج محل تاسیس شده تا باز هم با ارایه نوع خاصی از غذا مشتری‌های خاصی هم پیدا کند.
  • معمولاً اکثر کافه ها برای صبحانه، علاوه بر صبحانه های ایرانی، صبحانه های انگلیسی و فرانسوی و غیره هم سرو می کنند.
  • اگر دقت کرده باشید اکثر گیلانی‌ها در غذاهای خود از رب انار، سبزی‌های معطر و سیر استفاده می‌کنند.
  • برخی تنها با اضافه کردن کمی نمک و فلفل، ماهی سفید را در روغن سرخ می‌ کنند و برخی دیگر به صورت شکم پر و با مخلفات و رب انار و سبزی این ماهی را درست می‌ کنند.
  • در رشت رستوران خوب و عالی به اندازه موهای سر پیدا می‌شود، اما اگر دنبال بهترین هایشان هستید، لیست بهترین رستوران های رشت را اینجا ببینید.
  • به همین دلیل این غذا، غذایی فصلی به حساب می آید و در فصل زمستان و رشد بوته سیر در کنار ماهی و برنج سرو می شود.

یا همان از غذای هایی است که شکل بومی آن در استان گلستان معمولاً در ماه رمضان پخته می‌شود. این غذا انواع مختلفی دارد که بستگی به مواد به کار رفته برای پر کردن داخل این پیراشکی است. گلستانی‌ها اغلب بوروک را با گوشت و یا اسفناج درست می‌کنند. سلام وقتی سفر به استان گیلان میری،به رستوران یاغذا فروشی هایی مراجعه کن که اهالی وکسبه شهر در آنجا غذا میل میکنند نتیجه بهتری از اصالت طمع وقیمت مناسب بدست میاری ومیتونی غذای متنوع تری امتحان کنی.

آدرس کافه دا تنکابن

رستوران ماهی سفید همان‌طور که از اسمش پیداست یکی از بهترین رستوران‌های گیلکی در تهران است. این رستوران چندین شعبه دارد که کیفیت هرکدام از شعب در پخت ماهی یکسان و باورنکردنی است. رستوران خوش‌بین غذاهای شمال را باکیفیت عالی ارائه می‌دهد. یکی از ویژگی‌های رستوران خوش‌بین این است که در ظروف استیل از شما پذیرایی می‌کنند. از جلوی این رستوران که رد شوید می‌بینید که فضایی برای نشستن وجود ندارد و باید مدتی را منتظر بمانید تا بتوانید وارد رستوران شوید. به شما پیشنهاد می‌کنیم به بهترین رستوران گیلکی تهران حتماً سری بزنید.

۶. قورمه سبزی گیلانی و طرز تهیه آن

در ۳۰ دقیقه پایانی پخت خورش، دو قاشق غذاخوری رب انار یا چند عدد لیمو امانی را به خورش اضافه کنید تا مزه‌دار شود. یک یا دو عدد تخم‌مرغ را هم بزنید و در ۱۵ دقیقه پایانی پخت به خورش اضافه کنید. چغرتمه، یک خورش اصیل گیلانی با طعم ترش و شیرین است که با مرغ، تخم‌مرغ، پیاز، زعفران، انواع ادویه و آب نارنج و گاهی رب گوجه‌فرنگی درست شده و با برنج محلی سرو می‌شود. این غذای لذیذ برای مواقعی که از غذاهای تکراری خسته شده‌اید، بسیار مناسب است و با طبخ آن در منزل، می‌توانید عطر و طعم استان گیلان را به سر سفره خود بیاورید.

مرغ ترش از غذاهای شمال سنتی ایران است که وجود دو ماده ی سیر و نارنج آن را از دیگر خورشت های ایرانی متمایز کرده است. مواد لازم برای درست کردن این غذا گوشت مرغ، پیاز، سیر، آب نارنج، لپه، سبزیجات خرد شده (ترکیب جعفری، گشنیز، نعناع و گاهی کمی تره)، آب، تخم مرغ، نمک و فلفل است. اول مرغ با پیاز و سیر خوب سرخ می شود بعد از مدتی نمک، فلفل و سبزیجات به ترکیب اضافه می شوند. حالا نوبت لپه، ۱/۵ لیتر آب و یک لیوان آب نارنج تازه است، سپس در قابله را می گذاریم تا بعد از چند ساعت خورشت کاملا جا بیفتد.

۱۶. خالو آبه و طرز تهیه آن

حتی اگر برای سفری لوکس و خاطره‌انگیز، دنبال اجاره ویلا استخردار در شهرهای مختلف ایران باشید، می‌توانید آن را به راحتی در جاباما انجام دهید. ماهی گردوبیج یکی دیگر از غذاهای شمالی است که بیشتر در شهرهای مازندران طبخ می‌شود. این غذا کاملاً ارگانیک بوده و برای افرادی که نگران چاقی هستند گزینه‌ای مناسب است. سیب‌زمینی، کدو سبز، گوجه‌فرنگی، سیر، پیاز و تخم‌مرغ مواد اصلی کدو بره را تشکیل می‌دهند. در این شهرها برای تهیه مرغ ترش از سبزی‌های معطر محلی استفاده می‌کنند که همین امر باعث لذیذتر شدن این غذا می‌شود.