معرفی رستوران بختیاری شهرکرد و غذاهای محلی آن مجله بوم گردی-غذای هرمزگان


برای خوشمزه شدن غذای آوریز بیشتر از گوشت با استخوان استفاده می‌شود. این غذا بر خلاف نامش، در طبخ آن از آب استفاده نمی‌گردد، بلکه با آب خود گوشت و مقداری روغن پخته و سرخ می‌گردد. غدای آوریز، ریز ریز و به عبارتی کم‌کم و به تدریج پخته می‌گردد. این غذا که طعم ملس خود را مدیون شکر و سرکه است، یکی از غذاهای سنتی استان خوزستان به شمار می آید. در یک طرف، سرکه، شکر، پیاز سرخ شده، نمک و فلفل و نعناع را با هم می جوشانیم.

  • از جمله هتل های معروف این استان می توان هتل جهانگردی دزفول وهتل پارس اهواز را نام برد.
  • برای تهیه گردو پلو با مرغ، در ابتدا یک قطعه ۲۵۰ گرمی مرغ تکه‌ای را با پیاز، نمک، فلفل، زردچوبه و زعفران سرخ کنید و آن را کنار بگذارید.
  • البته این غذا ها پرطرفدارترین غذاهای ایرانی نیستند و اگر به دنبال غذاهایی هستید که مورد علاقه اکثر مردم باشد حتما ادامه مقاله را مطالعه کنید.

پس تا پایان این مقاله با بزرگترین مسئول پخش کباب ترکی در کشور همراه باشید. از جمله معروفترین و محبوب ترین غذاهای محلی استان چهارمحال و بختیاری، کباب بختیاری است. این غذا از فيله گوسفند، سينه مرغ، فلفل دلمه‌اي، پياز متوسط، روغن زيتون، پودر سير و زعفران تهيه مي شود. گوشت مرغ و گوسفند را با روغن زيتون و پياز مخلوط مي‌كنند، با زعفران آغشته نموده و سپس يك تكه فيله گوسفند، يك تكه فلفل، يك تكه مرغ و يك تكه پياز را در سيخ مي گذارند و روي آتش كباب مي كنند. اين غذا از خوشمزه ترين غذاهاي محلی استان چهارمحال و بختياري بوده و از شهرت زيادي برخوردار است.

طرز تهیه مارشمالو با ژله ساده

سپس زرشک از قبل خیس خورده را در تابه بریزید و مواد را با هم سرخ کنید. در نهایت، گوشت پخته شده را در تابه بریزید و هل و زعفران باقی‌مانده را به آن‌ها اضافه کنید. یکی از پیاز‌ها را خلالی خرد کنید و آن را در روغن تفت دهید تا طلایی و سبک شود. سپس به آن زردچوبه بزنید و تفت دادن را ادامه دهید تا بوی زردچوبه بلند شود. برنج از قبل خیس خورده را به‌همراه آب به پیاز سرخ شده اضافه کنید و صبر کنید تا برنج بپزد و لعاب بیندازد.

آشنایی با غذاهای محلی کردستان و سنندج

حتماً تا به حال نشنیده بودید که چه کارهایی از دست خودروهای کاروان بر می آید. برای همین در این مطلب بعد از جستجو در میان خودروهای کاروان، خودروهای پیکنیکی و نمایشگاه های خودروهایی که اندازه یک خانه مجهز هستند، به دنبال مدرن ترین موارد گشتیم. فقط این را بدانید دیگر دورانی که خودروهایی مانند تصویر بالا در خیابان ها وجود داشت گذشته است. آب موجود در چشمه دیمه یکی از با کیفیت و بهترین آب ها است و املاح موجود در آن همچون کلسیم، بسیار …

طرز تهیه کباب شیشلیک خانگی خوشمزه و مخصوص در منزل

انواع پلوها مثل لوبیاپلو، عدس پلو،زرشک پلو،باقالی پلو،استانبولی پلو، دمپختک و بسیاری غذاهای دیگر که با برنج طبخ می شوند هرگز برای ایرانیان تکراری نخواهند شد. زرشک پلو با مرغ که شاید بتوان گفت خوشمزه تربن غذای ایرانی با مرغ است. مرغ یکی از گوشت های مورد علاقه و بسیار پر کاربرد در غذاهای ایرانی است، که از آن چه با برنج و چه بدون برنج بسیار زیاد استفاده می شود. با کمی تحقیق در مورد غذاهای ایرانی و مطالعه تاریخچه غذای ایرانی نام چند غذا را به تکرار خواهیم یافت که ما در این مقاله آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.