معرفی بهترین غذاهای محلی چالوس-غذای هرمزگان


وقتی صحبت از غذاهای شمالی می‌شود قبل از هر چیزی کباب های شمالی قند را در دل آب می‌کنند. تنوع کباب‌های مخصوص شمالی به‌قدری بالا است که شگفت‌زده خواهید شد. غذاهای شمالی را بی‌تردید باید در صدر لیست غذاهای خوشمزه ایرانی دانست. کسی را پیدا نخواهید کرد که غذاهای خوشمزه شمالی را دوست نداشته باشد.

  • سپس مقداری فلفل سیاه و زردچوبه به آن اضافه کنید و مواد را هم بزنید.
  • برای تهیه این خورش شمالی، نیازی به سرخ کردن ماهی نیست و به همین دلیل، قلیه ماهی غذایی بسیار مفید و مقوی است.
  • سبزی گیجا واش نوعی سبزی کمیاب است که در برخی از جاهای گیلان می‌روید.
  • چغندر نگینی خرد شده و سبزی‌های خرد شده را در قابلمه خورش بریزید تا همراه با گوشت و حبوبات بپزند.
  • همچنین اگر قصد برگزاری دورهمی یا جشن تولد را دارید می توانید آلاچیق مورد نظر را از قبل رزرو کنید.

ویترهای بارکو اصالتا رشتی هستند و با مهمانان شمالی رستوران با گویش گیلکی صحبت می‌کنند. و از آنجایی که تهیهغذای گیلانیبه شکل اصیل آن نیاز به مهارت خاصی دارد، سرآشپز و اکیپ رستوران گیلانی هستند. بی شک معروف‌ترین غذای استان گلستان و یکی از بهترین غذاهای شمالی، چکدرمه است و طبخ آن بیشتر در شهرهای ترکمن نشینِ بندر ترکمن و آق قلا رایج و مرسوم است. اشپل یا تخم ماهی سفید، یکی از چاشنی‌های گیلکی است که معمولا در کنار انواع غذاهای محلی سرو می‌شود. برای تهیه این پیش غذای خوشمزه شمالی به‌صورت سنتی از سبزی‌های محلی مثل جعفری، گشنیز و چوچاق استفاده می‌شود.

گوشت چرخ‌کرده، حبوبات، سبزی محلی، کشمش، قیسی، آرد و هویج، به همراه چغندر ترکیبات اصلی این آش است. یک کباب اصیل و بی‌نظیر گیلانی است که با ترکیب سبزی‌های محلی و آب انار طعم بی‌نظیری پیدا می‌کند، نسبتاً ترش است و می‌تواند یک غذای خوشمزه برای مهمانی‌ها باشد. رستوران گیلانه یک رستوران کاملاً حرفه‌ا‌ی و بسیار لوکس است که علاوه بر سرو غذاهای گیلکی، غذاهای ایرانی باکیفیت بالا و طعم بی‌نظیری سرو می‌کند. این رستوران که در خیابان جردن واقع‌شده معماری بسیار جذابی دارد و می‌توان گفت جز گران‌قیمت‌ترین رستوران‌های تهران است.

همچنین غذا ها شاید در نگاه اول قیمت های کمی بالاتری داشته باشند اما آنقدری خوشمزه و بی نظیر هستند که تا به حال هیچ مشتری ناراضی پیتزا سولی نداشته است. این رستوران یکی از متنوع ترین منوهای غذایی و کافه ای را دارد و هر ذائقه و سلیقه ای را شامل می شود. منوی فست فودی رستوران انواع پیتزاها، ساندویچ ها و همبرگرها را در خود جای داده و در منوی غذاهای ایرانی هم انواع کباب ها، شیشلیک ها، جوجه ها و غیره مشاهده می شود و در کنار آن ها هم غذاهای محلی قرار دارند.

تعطیلات ژانویه در بهترین کافه و رستوران های تهران با فیدیلیو

خورش ترش تره گیلانی را همراه با برنج کته یا نان و در کنار ماهی دودی یا ماهی شور و انواع مخلفات گیلانی مانند ترب سفید، سیر، باقالی خام و … میرزا قاسمی غذای خوشمزه ای است که شاید بارها آن را چشیده باشید. جالب است بدانید که ابداع کننده این غذا فردی به نام محمد قاسم خان والی، سفیر ایران در روسیه و حاکم گیلان در دوره پادشاهی ناصر الدین شاه بود. وی به آشپزی علاقه بسیاری داشت و پس از بازگشتش از سن پترزبورگ به ایران این غذا را در رشت مرسوم کرد و با اقتباس از نام خود، عنوان میرزا قاسمی را روی آن نهاد. این غذای لذیذ ترکیبی از بادمجان کبابی، سیر فراوان، رب، گوجه تازه و تخم مرغ است که هم با برنج و هم با نان سرو می شود.

بهترین رستوران های اصفهان؛ معرفی رستوران ها + آدرس دقیق

کافه رستوران ماسا در مجاورت هایپرسنتر خزر قرار دارد که خودش جزء مراکز شلوغ تنکابن و شیرود به شمار میرود و از دلایل شلوغی کافه رستوران ماسا هم می تواند باشد. اینجا یک کافه رستورانی بزرگ با ظرفیت بالا داریم که محیطش بسیار شیک و مدرن است و دقیقاً همین محیطی زیبا و دوست داشتنی که از یک کافه رستوران خوب انتظار داریم را اینجا میبینیم. رستوران سه کاج در غرب تنکابن واقع در محله کریم آباد قرار دارد. شاید سه کاج را نتوان یک رستوران ساحلی در تنکابن معرفی کرد اما فاصله رستوران تا ساحل در حد چند قدم است. همچنین از نظر گردشگران در مقابل رستوران فضای پارک خوبی هست و حتی در شلوغ ترین ایام هم جای پارک به راحتی در مقابل یا نزدیکی رستوران یافت می شود.

رستوران گیلانه

شما می‌توانید در آخر پخت، روی واویشکا یک یا دو عدد تخم‌مرغ بشکنید و اجازه دهید تا تخم‌مرغ‌ها سفت شوند و خودشان را بگیرند. برخی افراد یک قاشق غذاخوری آرد تفت داده شده به خوراک لوبیا اضافه می‌کنند تا غلیظ‌تر شود. برای طبخ این صبحانه خوشمزه باید کباب کوبیده یا گوشت را جداگانه روی زغال آماده کنید و سپس در خوراک لوبیا بچینید. اندازه‌های برش کباب دوش مانند چنجه است و برای مزه‌دار کردن آن از پیاز رنده شده و ادویه استفاده می‌کنند.

برای مثال قدمت استیفادو به زمان حکومت عثمانی‌ها و پادشاهی قسطنطنیه باز می‌گردد. این غذا نیز ریشه یونانی دارد و مردم کشور قبرس شمالی در مراسم آیینی و در مراسم سنتی خود، حتماً این غذا را سرو خواهند کرد. اگر با طعم پیاز در غذا مشکلی ندارید پیشنهاد ما این است که حتماً یکبار استیفادو را تجربه کنید چون در این غذا از پیاز‌های بسیار کوچک در کنار گوشت استفاده می‌شود که باعث خوش طعم شدن آن می‌گردد. اگر شما تا به حال به کشور قبرس شمالی سفر کرده باشید و یک بار غذای هالومی را سرو کنید، قطعاً از انتخاب خود پشیمان نخواهید شد.