معرفی بهترین غذاهای ایرانی 40 غذای سنتی ایرانی سیری در ایران


برای تهیه لوبیا پلو، لوبیا سبز خرد شده را با گوشت و پیاز و رب گوجه فرنگی و و ادویه جات مختلف ترکیب می کنند و روی حرارت ملایم قرار می دهند تا دم بکشد و آماده بشود. در آخر سیب زمینی های سرخ کرده یا بادمجان سرخ شده را به خورش اضافه می کنند و همراه با برنج ساده یا زعفرانی نوش جان می کنند. با این حال غذاهایی وجود دارند که اکثریت افراد یک جامعه از چشیدن طعم آن‌ها لذت می‌برند و افراد بیشتری طرفدارشان هستند.

  • اگر به مطالعه این مقاله علاقمند بودید بهتر است از مقاله غذاهای محلی استان های مختلف نیز دیدن کنید.
  • سنت ایران فقط به جاهای دیدنی و لباس های آن نیست بلکه غذاهای سنتی بسیار لذیذ و سالم ایرانی در جهان زبانزد هستند با آنها آشنا شوید .
  • مرصع پلو را می‌توان به ۳ روش كلی و با استفاده از مرغ، گوشت و ماهی درست كرد.
  • فسنجان خورشت نمادین و جزء جدایی ناپذیر غذاهای ایرانی در عروس ها و مهمانی هاست، که ترکیب دلپذیزی از پخت رب انار و گوشت مرغ یا اردک است.
  • سیب پلو از غذاهای اصلی و خوشمزه کشورمان است که اصالتی کرمانشاهی دارد و می توانید به دلخواه آنرا به همراه مرغ یا گوشت سرو کنید.

این روش باعث می‌شود طعم گوشت به درون این مخلفات نفوذ کند و غذا به مراتب لذیذتر شود. اگر فشار خون دارید، کمی سیر تازه به برنج اضافه کنید و نمک را محدود کنید. می توانید از سیب زمینی همراه با مرغ استفاده کنید زیرا این ماده غذایی سرشار از پتاسیم است که به کنترل فشار خون شما کمک می کند.

پرطرفدارترین غذاهای ایرانی

رب گوجه فرنگی و زعفران را به گوشت اضافه کنید و داخل خورشت آب بریزید. آبگوشت یک غذای سنتی و خوشمزه است که دورهمی می‌چسبد و به همین دلیل اکثر ایرانیان در ظهر جمعه آن را درست می‌کنند. گوشت چرخ‌کرده را با پیاز و ادویه و آرد نخودچی مخلوط می‌کنیم و سپس قلقلی می‌کنیم.

بهترین غذاهای ایرانی کدامند؟

مرغ ناردونی یا خورش ناردون یکی از غذاهای لذیذ محلی شمالی است که با شروع فصل انار که فصل سردتر سال است بیشتر طبخ میشود. اما در فصل های دیگر سال هم شما این غذا را در منوی رستوران ها ملاحظه خواهید کرد و دلیل آن امکان طبخ با دانه‌های انار خشک شده است. غذای ناردون بیشتر در استان مازندران محلیت دارد و به خاطر دانه انار که ماده اصلی تشکیل دهنده آن است در دیگر شهرهای ایران نیز به عنوان غذای شب یلدا سرو می‌شود. اگر از اهالی محلی اسم کرک انار تیم پلو را شنیدید بدانید منظور همان نارودونی است که بخاطر تلفظ سخت کمتر عنوان می‌شود. یکی از بهترین غذاهای ایرانی که در مراسم های مختلف (مانند عروسی) سرو می شود، زرشک پلو است.

چلودیزی در استان کاشان محبوبیت زیادی داشته و برای طبخ آن از حبوبات، گوشت، برنج و … کمک می‌گیرند. چلو گوشت جز غذاهای لاکچری ایرانی محسوب شده و معمولا برای مناسبت‌های خاص طبخ می‌شود. خرید حلیم در ماه رمضان محبوبیت بیشتری نسبت به سایر ماه‌ها دارد اما معمولا به عنوان یک غذای خوشمزه برای وعده صبحانه میل می‌شود. اگر بخواهیم یک خورش مجلسی و خوشپخت نام ببریم بدون تردید یکی از نخستین گزینه‌ ها خورش فسنجان است. در واقع نوع پخت این خورشت به شکلی است که به بهترین شکل می تواند زینت بخش سفره های مهمانی و مجالس رسمی باشد.

این غذای خوشمزه برای مهمانی و پذیرایی در مجالس نیز بسیار مناسب است. مرصع پلو را می‌توان به ۳ روش کلی و با استفاده از مرغ، گوشت و ماهی درست کرد. این غذا یک غذای خوشمزه و مقوی و پر از رنگ و زیبایی است و می‌تواند رنگ لعاب متفاوتی به سفره شما بدهد. نام دیگر مرصع پلو، پلو نگین کار است که یک غذای شیک و مجلسی است که در بیشتر مهمانی‌ها درست می‌شود. مرصع در زبان عربی به معنای جواهر نشان است و برای این منظور نامگذاری شده است که در تهیه مرصع پلو از مواد رنگارنگ استفاده می‌شود.