معرفی بهترین غذاهای ایرانی 40 غذای سنتی ایرانی سیری در ایران-غذای هرمزگان


اشاره کرد که بین گردشگران و مسافران محبوبیت بسیاری دارند. اصلی‌ترین ویژگی غذاهای زنجان، مقوی‌بودن و کالری بالای آن‌ها است. در واقع، از آنجایی که زنجان یک منطقه سردسیر حساب می‌شود، مردم برای تقویت بدن خود در سرمای استخوان‌سوز زمستان به‌سراغ غذاهای پرکالری و طبیعی می‌روند.

  • سپس این مواد پخته شده را له و مخلوط می‌کنند تا به ترکیبی شبیه حلیم تبدیل شود.
  • خورش قیمه را با سیب‌زمینی سرخ کرده یا بادمجان سرخ کرده تزئین کنید و همراه با برنج زعفرانی به سر سفره بیاورید.
  • یکی از پیش‌ غذاهای سنتی ایرانی بادمجان شکم پر است که مردم تبریز به آن قارنی یاریخ می‌گویند.
  • شاید کوفته را بتوانید در هر نقطه‌ای از ایران و هرجایی که هستید میل کنید اما کوفته‌های تبریزی یک شیوه‌ درست کردن خاصی دارند، که کوفته‌های دیگر ندارند.

این غذا از کشک، نعنا خشک، پیاز، گردو و نمک و فلفل تهیه می شود. یکی از این غذاهای بسیار مقوی، شله بریان با زیره است که بافتی نرم و کوبیده شده دارد و طعمی محبوب و دوست داشتنی دارد. برای تهیه‌ی این غذا از گوشت دنده گوسفند، پیاز، زردچوبه، نمک و فلفل ، برنج نیم دانه ، زیره سیاه آسیاب شده استفاده می شود.

غذاهای محلی گیلان

مرصع پلو غذایی است كه تهیه آن نیاز به زمان و صبر زیادی دارد ولی نتیجه آن قطعا ارزش این زمان را دارد. همان‌طور که گفته شد یکی از محتویات اصلی قیمه نثار، خلال بادام و پسته است. معمولاً توصیه می‌شود که به خاطر حفظ ارزش غذایی این مواد، آن‌ها را برای یک ساعت در آب قرار دهید تا به خوبی خیس بخورند. این روش کمک می‌کند تا اسید‌های چرب موجود در این مغز‌ها حفظ شود. باید اضافه کرد که پسته موجود در قیمه نثار به دلیل مقدار زیاد کلسیمی که دارد، می‌تواند برای افرادی که در معرض پوکی استخوان هستند بسیار مفید باشد. علاوه بر این، خوردن این ماده غذایی را می‌توانید به افرادی که احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی در آن‌ها بالاست توصیه کنید.

رستوران های سنتی شرق تهران

این غذا معولا گوشت كوبیده ندارد و مواد آن به‌همراه آب آن خورده می‌شود؛ اما می‌توان آن را شبیه آبگوشت ساده نیز سرو کرد. در تهیه این نسخه از فسنجان به‌جای رب انار از ماست یا کشک استفاده می‌شود و به همین دلیل، طعم این فسنجان با هر فسنجانی که تاکنون امتحان کرده‌اید، متفاوت است. باقلی قاتق، یکی از خورش‌هایی است که می‌توان به‌عنوان پیش‌غذا یا همراه غذا در کنار غذاهایی چون ماهی کولی، ماهی شور و غیره نیز سرو کرد. این غذا با عطر و بوی سیر و شوید تازه سرخ‌شده، هوش را از سر شما خواهد برد. شش انداز از جمله غذاهای زنجانی است که مردم برای شب چهارشنبه سوری تدارک می‌بینند. این خوراکی بسیار مقوی از ترکیب خرما، گردو، کشمش، پیاز، تخم‌مرغ و شیره انگور تشکیل می‌شود و به خاگینه خرما شباهت دارد.

پس اگر آب داخل قابلمه خیلی زیاد بود، مقداری از آن را بردارید و اگر آب کم بود کمی آب جوش به قابلمه اضافه کنید. درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید تا برنج کمی بپزد و آب آن کشیده شود. در این حین، هر پنج دقیقه یک بار برنج‌ را از دیواره قابلمه به‌سمت بالا جمع کنید تا به‌شکل گنبد دربیاید. پس از تبخیر کامل آب، ماهی‌ها را روی برنج بچینید و روی درب قابلمه‌ دم‌کنی بگذارید. در ادامه آب تمبر هندی، نمک و فلفل را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.