معرفی بهترین غذاهای ایرانی 40 غذای سنتی ایرانی سیری در ایران


سنت ایران فقط به جاهای دیدنی و لباس های آن نیست بلکه غذاهای سنتی بسیار لذیذ و سالم ایرانی در جهان زبانزد هستند با آنها آشنا شوید . غذاهای ایرانی تنوع بسیار بالایی دارند که می توانند بسیار خوشمزه باشند و در خوشمزه اریت حالت از توریست ها پذیرایی کنند. شما می توانید با تهیه هر یک از آنها، مهمانی تکمیلی برگزار کنید.

  • خیلی از غذاهایی که شما در منو رستورانها یا سفره اهالی بومی میبینید تنها با مواد اولیه مخصوص همان منطقه مثل سبزی محلی یا ادویه خاص درست میشوند و خیلی ها اصلا غذای اصلی محسوب نمیشوند.
  • عدس پلو علاوه بر اینکه از پلوهای محبوب در میان ایرانیان است، به عنوان یک غذای مناسبتی نیز محسوب می شود که به در مناسبت های خاص به عنوان نذری پخش می شود.
  • اشکنه به چند روش هم با سیب زمینی و هم بدون آن تهیه می‌شود.
  • این کباب خوشمزه روی ماهی‌تابه را می‌توانید با برنج یا بدون برنج درست کنید.
  • اینکه تاریخچه هر غذایی را در کنار تاریخچه هر شهری بدانید ناخودآگاه طعم آن نیز در ذهن شما ماندگار خواهد شد به همین جهت مقاله بهترین غذاهای ایرانی به تفکیک هر شهر رو آماده کردیم.

آش دوغ از غذاهای محبوب تبریزی در فصل سرما است که برای تهیه آن از مواد خاصی استفاده می‌شود و ماده اصلی در آن دوغ‌های محلی این منطقه است. اگر غذاهایی با طعم‌های متفاوت را دوست دارید، جواهر پلو برای شما لذیذ خواهد بود. در تهیه این غذا از موادی مانند زعفران، زرشک، پوست پرتقال، هویج، خلال پسته و بادام طبخ می‌گردد.

لیست غذای ایرانی

اگر شما می ‌خواهید یکی از افرادی را که تا کنون غذاهای ایرانی نخورده است را با فرهنگ و آشپزی ایرانی آشنا کنید بدون شک باید به او دیزی بدهید. گوشت گوسفند همراه با حبوبات و سیب زمینی و گوجه به خوبی پخته می شود تا حسابی جا بیفتد و بعد از آن شما می توانید نان سنگک، دوغ، سبزی خوردن و پیاز را همراه با این غذای بی نظیر میل کنید. توجه داشته باشید که گوشت سیب زمینی و نخود و گوجه درون این غذا باید با یکدیگر ترکیب شده و کوبیده شوند. گوشت کوبیده لذت خوردن بسیار زیادی دارد و بیشتر افراد به خاطر گوشت کوبیده دیزی را میل می کنند. در کنار دیزیکوفته تبریزینیز طرفدارهای مخصوص به خود را دارد.

خورش فسنجان از دیگر غذاهای ایرانی

تنوع چلو و پلو ها در لیست غذا های ایرانی، ورای تصور است. در ادامه، بخشی از لیست غذا های ایرانی که با برنج پخته می شوند را می آوریم. کله پاچه که از انواع غذای ایرانی محبوب میباشد و خواص زیادی دارد. دمپختک پلو که از انواع غذای ایرانی دم دستی میباشد و میتوان در مدت زمان کوتاهی آن را حاضر کرد. زرشک پلو با مرغ که یک غذای مجلسی ایرانی بوده و در بیشتر مهمانی ها این غذا سرو میشود. با کمی تحقیق در مورد غذاهای ایرانی و مطالعه تاریخچه غذای ایرانی نام چند غذا را به تکرار خواهیم یافت که ما در این مقاله آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

در اولین مرحله از طرز تهیه کشک کدو باید کدوها را پس از پوست گرفتن، خرد کرده و سرخ کنیم. البته کسانی که رژیم غذایی با محدودیت سرخ کردن دارند، می‌توانند کدوها را بخارپز کنند. در اولین مرحله از طرز تهیه ته چین آلبالو با مرغ باید مرغ‌ها را به تکه‌های کوچک برش دهید.

برای تهیه رشته پلو ابتدا باید برنج آن را یک الی ۲ ساعت خیس کنید. سپس قابلمه را روی گاز قرار می‌دهیم و به آن نمک اضافه کرده و می‌گزاریم تا آب به جوش بیاد. رشته پلویی را کمی تقت می‌دهیم و به برنجمان که در حال جوش است اضافه می‌کنیم.