معرفی بهترین غذاهای ایرانی ۴۰ غذای سنتی ایرانی عکس + آدرس + تلفن + موقعیت جغرافیایی


همچنین برای رفع یبوست می‌توانید از سبزی‌های تازه و البته کاهو هم همراه غذا استفاده نمایید. در این میان، ماهی شکم‌پر که از محبوب‌ترین غذا‌های ایرانی در خطه شمال و البته جنوب کشور به شمار می‌رود هم تنوع بالایی در محتویات دارد. این غذای پرطرفدار ایرانی از حبوباتی مانند نخود و لوبیا سفید و گوشت و چربی و گوجه فرنگی و پیاز تهیه می شود. ولی ممکن است به دلیل سختی پخت آنها، به خصوص در آپارتمان‌های امروزی، کمتر به سراغشان بروند. یکی از نکات مثبت کباب تابه‌ای آن است که برخلاف تصوری که از نام کباب به ذهن می‌رسد، می‌توان آن را به راحتی در منزل و در شرایط مختلف تهیه کرد. علاوه بر این، یکی از ویژگی‌های برجسته‌ای که باعث محبوبیت کباب تابه‌ای شده، این است که به مدت زمان بسیار کمی برای پختن آن نیاز است.

  • هر کدام از این غذاهای محبوب ایرانی طرفداران خاص خودشان را دارند.
  • برای تهیه کوبیده گوشت چرخ کرده را با پیاز و نمک و فلفل مخلوط کرده و بعد از به سیخ کشیدن آن بر روی زغال کباب می کنند و می پزند.
  • یکی از اصیل ترین گزینه ها در لیست غذاهای ایرانی ، آبگوشت است.
  • برای این‌که گوشتها به‌خوبی سرخ شده و رنگ و روی بهتری به خودشون بگیرن، اون‌هارو به پیاز و ادویه‌های در حال تفت اضافشون می‌کنیم، تا بوی خامی گوشت کاملا گرفته بشه.

بدون شک تهیه لیست غذا های ایرانی در تنظیم کردن برنامه تغذیه، موثر است. کلم پلو از انواع غذاهای ایرانی با طعم متفاوت و لذیذ است که بهتر است این نوع غذای خوشمزه و مقوی را در منزل تهیه کنیدو بی شک یکی از پایه های ثابت منوی غذایی شما خواهد شد . قیمه نثار یکی از غذاهای ایرانی است که به طور سنتی در قزوین پخته می‌شود. قیمه نثار با مخلفات زیادی که دارد تبدیل به یکی از انواع غذاهای ایرانی خوشمزه و پرطرفدار شده است.

مردم کرمانشاه بسیار به خوراک خود اهمیت می‌دهند و دستور پخت اکثر غذای آنها به نحوی است که بسیار سالم و با مواد کاملا طبیعی طبخ می‌شود. پرورش دام با تغذیه طبیعی به طرز شگفت آوری طعم گوشت را دلچسب می‌کند. یکی از غذاهای بسیار معروف و پر کالری کرمانشاه دنده کباب است که غذایی اعیانی و بسیار خوشمزه به حساب می آید و در ابتدای لیست بهترین غذاهای ایرانی است. طبخ این کباب بنا به سلیقه مسافران متفاوت است برخی بصورت گریل و برخی بر روی منقل آن را میل می‌کنند که البته هر چه حرارت آن ملایم تر و زمان آن بیشتر باشد آنرا لذیذ تر خواهد کرد. دنده کباب که از غذاهای سنتی کرمانشاه به حساب می آید با دنده گوسفند بوده و ظاهر آن نیز نشان دهنده این است که از قسمت های بسیار چرب گوشت است. گوشت دنده برشی است از گوشت پشت بدن حیوانات که به طور عمودی بریده شده و معمولا شامل بخشی از دنده نیز می‌شود.

۲۸- خورش کنگر

دلمه از جمله غذاهایی است که برای تهیه آن باید وقت زیادی صرف کنید. این غذا با برگ مو، کلم، فلفل دلمه و … تهیه شده و فضای میانی آن‌‌ها را با برنج، سبزیجات مختلف و گوشت پر می‌کنند. منشا اصلی غذای ترش کباب استان گیلان است اما به دلیل طعم خاصی که دارد، در سراسر کشور طبخ می‌شود. بزقرمه از غذاهای اصلی و قدیمی ایرانی است که خیلی خوشمزه است و به نوعی یکی از آبگوشت های شهر کرمان محسوب می شود.

زرشک پلو با استفاده از زرشک، زعفران و برنج سفید تهیه می شود و علاوه بر طعم فوق العاده، ظاهر بسیار مطبوعی نیز دارد. این غذای پرطرفدار در ایران همیشه در مراسم رسمی یا غیررسمی یافت می شود. زرشک پلو نه تنها به دلیل طعم عالی که دارد، بلکه به دلیل ساده بودن طبخ آن در مقادیر زیاد، یکی از بهترین گزینه ها برای تهیه شام دوستان و خانواده شماست که به غذاهای ایرانی علاقه دارند.

طرز تهیه چلو ماهیچه ویژه

اكثریت قریب به اتفاق مردم ایران در تعطیلات و مسافرت ها، گوشت مرغ طعم دار شده را بر روی منقل كباب كرده و جوجه كباب می پزند. هر دو نوع سبزی های تازه و خشک شده در فرهنگ غذایی ایرانی به چشم می‌خورد. به طور مثال در غذاهای سنتی شب سال نو ایرانی ها، سبزی پلو که با سبزی خشک شده پخته می‌شود، از آن جمله است. استفاده از سماق در تهیه کباب تابه‌ای نیز به دو روش مختلف صورت می‌گیرد. برخی سماق را در زمان سرخ کردن کباب در ماهیتابه روی آن می‌ریزند. این کار باعث می‌شود طعم سماق به طور کامل به درون گوشت نفوذ و آن را خوشمزه‌تر کند.

سرزمین کهن ایران که با فرهنگ گسترده و غنی در دنیا زبانزد است جاذبه های بسیار فراوانی در خود جای داده است که همه ساله شاهد حضور گردشگران فراوانی از سراسر دنیا می باشد. آلبالو پلو شیراز همان غذایی است كه با استفاده از آلبالوهای ترش و آبدار تهیه شده و از محبوب‌ترین غذاها در فصل تابستان در میان اهالی شیراز به شمار می‌رود. در سایت مواد لازم و طرز تهیه آلبالو پلو شیراز را برایتان شرح داده ایم . دیزی با گوشت بره، نخود، لوبیا سفید، پیاز، گوجه فرنگی، رب گوجه فرنگی، لیموترش خشک، فلفل، زردچوبه و نمک تهیه می شود که غذای خوشمزه و مقویی ایجاد می کند. برخی می گویند به مناسبت پایان زمستان و آغاز بهار در اسفند و مراسم نوروز توسط ایرانیان دوره ساسانیان پخته شده است. چلو کباب بی شک یکی از معروف ترین غذاهای ایرانی است و بسیاری از مردم آشپزی ایرانی را با چلو کباب می شناسند.

خورشت کدو حلوایی

رشته پلو را می‌توانید با سینه مرغ، گوشت قرمز یا گوشت چرخ‌کرده ترکیب کنید. در طرز تهیه خورش فسنجان، نکته مهم، به روغن افتادن غذا است. برای یک غذای شام مهمانی مجلسی طرز تهیه این غذای ایرانی خوشمزه را پیشنهاد می‌کنیم. فهرستی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی از جمله غذاهای ایرانی با برنج و فهرستی مفصل از دستور انواع غذاهای ایرانی را برای شما گردآوری کرده‌ایم.