معرفی بهترین غذاهای ایرانی ۴۰ غذای سنتی ایرانی عکس + آدرس + تلفن + موقعیت جغرافیایی-غذای هرمزگان


در انتهای پخت، حتما لیمو عمانی‌ها را دربیاورید تا طعم غذای شما را تلخ نکنند. افزودن یک قلم گوسفند به‌همراه گوشت به خروش، طعم بی٬نظیری به غذای شما می‌دهد. بهتر است خورش قیمه را با گوشت گوسفندی بپزید که بافتی نرم و چرب دارد. برخی افراد، کمی زنجفیل تازه یا نصف قاشق چای‌خوری زنجفیل را در خورش قیمه می‌ریزند تا غذا طعم و تندی خوبی به خود بگیرد. واژه قیمه در فرهنگ دهخدا، یک کلمه ترکی و به‌معنای «گوشت تکه‌ شده» است.

  • می توانید شکرپلو را با تکه های مرغ سرخ شده و یا گوشت بره هم سرو کنید.
  • بادمجان‌های کشیده و درشت برای قارنی یاریخ مناسب‌تر هستند.
  • این غذای سنتی شیراز معمولاً با پیاز سرخ شده، آبلیمو و نان سنگک سرو می‌شود.
  • برای خوردن قوروت بادمجان، مقداری نان خشک را در ظرف تیلیت می‌کنند و آن را به‌همراه بادمجان سرخ شده میل می‌کنند.

ولی اگر می‌خواهید با فرهنگ و آداب و رسوم واقعی مردم محلی کیش آشنا شوید، لازم است تا غذاهای سنتی جزیره کیش را امتحان کنید که در مجله گردشگری علی‌بابا برای شما توضیح داده‌ایم. غذاهای سنتی کیش نمادی از موقعیت جغرافیایی و ساحلی این جزیره است. به طور کلی در شهرهای شمالی ایران، غذاهای زیادی با طعم ترش پیدا خواهید کرد. مثل سیر که عضو اصلی غذاهای گیلانی بود، اناردون هم یکی از پایه‌های ثابت تمام غذاهای مازندرانی است.

تمیزترین شهرهای ایران برای فرار از آلودگی این روزها!

خمیر باید برای دو روز، زیر نور آفتاب و در هوای خشک قرار بگیرد. پس از این مدن زمان، خمیر را با دست به‌شکل پودر دربیاورید و صبر کنید تا پودر هم کاملا خشک شود. پودر خمیر را پس از خشک شدن کامل، آسیاب کنید تا آرد کشک سالاری به دست آید. شما می‌توانید تمام ترکیب سبزی قورمه را از ابتدا با هم تفت دهید و آن را با گوشت و حبوبات در قابلمه بریزید.

طرز تهیه دلمه سیب زمینی

شاید کوفته را بتوانید در هر نقطه‌ای از ایران و هرجایی که هستید میل کنید اما کوفته‌های تبریزی یک شیوه‌ درست کردن خاصی دارند، که کوفته‌های دیگر ندارند. به صورت کلی بگویم، برای آماده کردن کوفته، گوشت را در یک هاون سنگی می‌کوبند و بعد سبزیجات و لپه را به آن اضافه می‌کنند. در انتها گردو و آلوخشک را داخل کوفته قرار می‌دهند و پس از تزئین با پیاز داغ و زرشک آماده سرو می‌شود. فوت کوزه‌گری این غذا در همان سبزیجات مخصوص و تعداد تخم‌مرغ استفاده شده برای جلوگیری از وا رفتن کوفته است.

تا از بهترین غذاهای نیویورک

برای تهیه گردو پلو با گوشت، گردوها را درشت خرد کنید و آن‌ها را برای یک ساعت در آب خیس کنید تا پوست روی آن‌ها به‌راحتی جدا شود. گوشت رشته‌ای خرد شده را با فلفل سیاه و زعفران مخلوط کنید و برای چند ساعت کنار بگذارید تا مزه‌دار شود. یک عدد پیاز را ریز خرد کنید و در یک قابلمه روی حرارت متوسط تفت دهید تا آب آن بخار شود. سپس کمی روغن در قابلمه بریزید و پیاز را برای یک تا دو دقیقه تفت دهید تا نرم و سبک شود.