معرفی بهترین غذاهای ایرانی ۴۰ غذای سنتی ایرانی عکس + آدرس + تلفن + موقعیت جغرافیایی-غذای هرمزگان


محبوب‌ترین انواع کوکو، کوکوی سیب زمینی و کوکوی سبزیجات است. «عدس پلو» از جمله انواع پلو مخلوط و غذاهای خوشمزه و پرطرفدار آشپزی ایرانی هم برای مناسبت‌های مذهبی و نذری، هم مهمانی و هم یک ناهار خوشمزه است. اگر قصد دارید عدس پلو را به عنوان یک غذای ایرانی مجلسی یا نذری درست کنید، طرز تهیه عدس پلو را بخوانید. اگر هم گیاهخوار هستید و اهل امتحان کردن دستور پخت غذاهای ایرانی طرز تهیه عدس پلو با سویا انتخاب مناسبی برای شما است. «شامی کباب» یا کتلت گوشت و سیب زمینی از محبوب‌ترین انواع غذاهای ایرانی است که معمولا به عنوان یک پیش‌غذا یا غذای ایرانی بدون برنج در مهمانی‌ها هم استفاده می‌شود.

  • سپس در ادامه خامه را نیز به کاسه اضافه کنید و مجدداً آن را با همزن، هم بزنید تا مواد کاملاً با یکدیگر مخلوط شوند و فرم یکدستی به خود بگیرند.
  • این خورشت خوشمزه برای ماه محرم زبانزد است و اکثر عزاداران حسینی قیمه نذری درست می‌کنند.
  • شما در کنار قرمه سبزی می توانید سالاد شیرازی، دوغ و یا ماست هم نیز میل کنید.

فلافل آبادان از غذاهای خوشمزه آبادان است که ظاهری ساده اما مزه ای وصف نشدنی دارد. مانند دیگر شهرهای ایران فلافل بصورت ساندویچ سرو میشود که میتوانید به سلیقه خودتان آنرا با خوراکی های دیگری مثل پیاز، جعفری، گوجه یا ترشی های مخصوص نوش جان کنید. تندی فلافل آبادانی در هوای گرم آبادان یک تجربه جالب است که با هر بار میل کردن آن برای یکبار دیگر امتحان کردن مشتاق خواهید شد.

لیست آموزش طرز تهیه انواع غذاهای شمالی برای شام و ناهار

قیمه اغلب با خلال سیب زمینی سرخ شده و گاهی با بادمجان هم تهیه می شود که اولی را قیمه سیب زمینی و دومی را قیمه بادمجان می نامند. البته در ایران باستان هم اسنادی از وجود بستنی در ایران وجود دارد. بستنی را با یخ بهمراه شیره انگور سرو می کردند و تهیه می نمودند. از این رو در بحث بستنی هم از قدیم ایرانیان در آتش دستی داشته اند. شاید کشورهای دیگر هم اینچنین دارای تنوع غذایی باشند ولی ما ایرانیان بدلیل داشتن قدیمی ترین تمدن در این بخش متمایز از بقیه کشور ها هستیم.

۱۸- آبگوشت اراکی به و گردو

در ادامه این مقاله، با دستور تهیه این غذای خوشمزه آشنا می‌شویم. یکی دیگر از انواع غذای ایرانی که بسیار محبوب استخورشت فسنجانمی ‌باشد. خورش خوشمزه و مجلسی ایرانی که بدون شک تمامی افراد آن را دوست دارند و زینت بخش مهمانی ها و مجالس مهمشان است. خورش فسنجان از گردوی آسیاب شده، گوشت مرغ با رب انار و یا کوفته قلقلی تهیه می گردد. این خورش مانند قرمه ‌سبزی باید ساعت‌ ها با حرارت کم پخته شود تا به خوبی جا بیفتد.

در بسیاری از نقاط مختلف ایران این خورش را به شیوه‌ های متنوع تهیه می‌ کنند. در برخی از جاها آن را ترش تر می نمایند و برخی دیگر از افراد آن را ملس تر می‌ کنند تا شیرین شود. شما بر اساس ذائقه خود می‌ توانید خورش فسنجان را شیرین تر و یا ترش تر نمایید.

سپس مرغ را که از قبل پاک و ریز کرده‌ایم با پیاز و ادویه‌جات کمی تفت می‌دهیم. یکی از غذاهای خوشمزه و آسان که با نخود درست می‌شود، فلافل است. عدس خیس شده را آبکش می‌کنیم و بعد آنرا داخل قابلمه می‌ریزیم و روی آنرا آب می‌ریزیم، به‌ طوری که حدودا دو بند انگشت آب بالاتر از سطح عدس باشد. در مرحله اول برای تهیه مرصع پلو برنج ها را پاک کنید و بشویید و دو الی سه ساعت در آن بگذارید تا خیس بخورد. سپس پیاز ها را پوست بگیرید و بشویید و به صورت نگینی خرد کنید.

قلیه ماهی

سپس به شما لیستی از مطالبی مفید مثل معرفی غذاهای ایرانی بدون گوشت، غذاهای ایرانی با مرغ، غذاهای ایرانی بدون برنج، غذاهای ساده ایرانی و … را معرفی می‌کنیم تا به مطالعه درباره انواع غذایی ایرانی بیشتر بپردازید. یکی از دیگر انواع غذای ایرانی که ظاهر رنگارنگ و زیبایی دارد آلبالو پلو می باشد. آلبالو‌ پلو به عنوان غذای مجلسی هم شناخته می ‌شود و در بسیاری از مراسم های رسمی و مهمانی این غذا را سرو می‌ کنند. آلبالو پلو یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین غذاهای ایرانی به شمار می رود که آن را همراه با گوشت قرمز یا همان کوفته قلقلی درست می کنند.