معرفی بهترین غذاهای ایرانی ۴۰ غذای سنتی ایرانی عکس + آدرس + تلفن + موقعیت جغرافیایی-غذای هرمزگان


خورش فسنجان را می‌توان با انواع گوشت سفید و قرمز طبخ کرد که انتخاب هر یک از انواع گوشت، به ذائقه خانواده و دستور تهیه این خورش در استان‌های مختلف بستگی دارد. معمولاً در گیلان و استان‌های شمالی خورش فسنجان را با مرغ یا اردک درست می‌کنند. می‌توانید برنج را به‌صورت کته یعنی بدون آبکش کردن درست کنید که در این صورت گوشت یا مرغ خود را نباید به برنج اضافه کنید. روش دیگر نیز بدون صورت است که بعد از آبکشی برنج، مخلوط گوشت و سیب‌زمینی و مواد اولیه دیگر را لابه‌لای برنج می‌ریزیم و اجازه می‌دهیم تا برنج خوب دم بکشد. طرز تهیه این خورش خوشمزه و لذیذ به‌صورت کامل در مقاله‌های قبلی مجله اسنپ اکسپرس آورده شده است.

  • اگر عامه مردم میخواستند زرشک پلو بپزند، با افزودن سبزیجات و چاشنی‌های دیگر، به آن طعم افزودنی می‌بخشیدند.
  • سپس آن را کمی سرخ کرده و در قابلمه‌ای دیگر سیر و تخم‌مرغ را نیز سرخ می‌کنیم.
  • با استفاده از یک پارچه دور ظرف ماست را می‌پوشانند تا به عمل آید.
  • اگر در فصل سرما به این شهر سفر کردید لذت میل کردن آن را از دست ندهید.

در این دوره به صورت پایه تمام نکات را بیان می‌کنند با اعطایمدرک بین‌المللی TCA ترکیهومیراث فرهنگی ایران. نه، مثلا بعضی‌ها فسنجان را جزو غذاهای بدمزه ایرانی می‌دانند. بنابراین عادت به مصرف آن از بیماری های قلبی عروقی پیشگیری کرده و سلامت روده بزرگ را تضمین می کند. همچنین کالری کم آن برای کسانی که قصد کاهش وزن و غذاهای کم کالری اما پرحجم استفاده می کنند مفید خواهد بود. گیاهخواران یا افراد مبتلا به نقرس می توانند به جای گوشت قرمز از سویا یا سیب زمینی استفاده کنند.

| داستان باقالا پلو با گوشت

در این بخش همه غذاهای محلی ایرانیان بسته به نوع قومیت های آنها قرار داده شده است. شیرینی ها نیز از دسته خوراکی های معروف ایرانی محسوب می شوند. ما ایرانیان همیشه در کنار غذاهای خودمان از شیرینی ها استفاده می کنیم.

۵۴- لوبیا پلو

برنج پخته شده با انواع خورش، کباب یا بصورت پلو مخلوط سرو می شود. این نظرسنجی و رقابت از مرحله اول تا مشخص شدن بهترین غذای ایرانی (مرحله فینال)، 10 روز طول کشید و استقبال بسیار خوبی از آن شد. البته لازم به ذکر است که در این نظرسنجی، انواع مختلف غذاهای محبوب ایرانی در قالب یک واحد در نظر گرفته شد و از تنوع بخشیدن به آن خودداری کردیم. به عنوان مثال برای کباب، انواع مختلف آن با هم در نظر گرفته شد.

این غذای ایرانی نسبت به سایر غذاها بسیار سریع­تر و راحت­تر آماده می­‌شود. برای پخت خورشت فسنجان مجلسی کیفیت مواد اولیه مخصوصا گردو اهمیت زیادی دارد. در بیشتر مناطق گوشت مرغ در این غذا استفاده می‌شود اما با گوشت چرخ‌کرده نیز می‌توان این غذا را طبخ کرد. غذای خوشمزه ایرانی آلبالو پلواین غذا نسبت به سایر غذاهای تشریفاتی ساده تر و در عین حال خوشمزه و پرطرفدار است. این غذای ترش و شیرین ایرانی را می توان در تابستان با آلبالو تازه یا در فصول دیگر با یخ زده یا مربای آلبالو تهیه کرد.

آش رشته

هنگام سرو این غذای خوشمزه، پیاز داف و کشکش یا خرما و گوشت را بر روی برنج بریزید. استامبولی پلو، دمپختک و یا دمی گوجه یک غذای قدیمی و خوشمزه است که یادآور روزهای شیرین کودکی است. ظاهراً دمی گوجه از ترکیه به ایران آورده شده و تبدیل به یکی از محبوب‌ترین غذاهای برنجی ایرانی شده است. ترشی یا شیرینی سس دلمه به ذائقه شما بستگی دارد ولی می‌توانید آن را با مخلوط سرکه و شکر درست کنید. یک بشقاب در ته قابلمه بگذارید و دلمه ها را روی آن بچینید.

در نتیجه فصل مصرف مواد تازه کوتاه‌ است و تنوع غذایی چندان زیاد نیست. از نظر تاریخی یک سنت دیرینه‌ی تجارت از طریق مسیرهای دریایی به کشورهای غنی از ادویه مانند هند وجود داشته که غذاهای جنوب از آن متاثر شده. غذاهایی که در جنوب کشور پخته می‌شود طعمی پیچیده‌تر از غذاهای شمال دارند و نت‌های بلندی از ادویه‌ها، تمر هندی و فلفل‌ها را در بر می‌گیرند.