معرفی بهترین غذاهای ایرانی ۴۰ غذای سنتی ایرانی عکس + آدرس + تلفن + موقعیت جغرافیایی


پس پیشنهاد میکنیم این وعده غذایی نسبتا سنگین را برای شام میل نکنید. سلامت شما در سفر مهمترین اصل است که باید به آن توجه کنید. دورچین های دنده کباب با وجود طعم فوق العاده آن باز هم جای خودنمایی دارد. سبزی های تازه، ترشی های محلی و ماست محلی این تجربه را بیش از پیش به یاد ماندنی می‌کند. یکی از دیگر انواع غذای ایرانی که ظاهر رنگارنگ و زیبایی دارد آلبالو پلو می باشد.

  • در برنج این غذا باقالی و شوید می‌ریزیم و همین طعم برنج را عالی خواهد کرد.
  • از این رو در صفحه اینستاگرام لست سکند مسابقه‌ای برای انتخاب بهترین غذای ایرانی برگزار شد.
  • دورچین های دنده کباب با وجود طعم فوق العاده آن باز هم جای خودنمایی دارد.

در لیست غذاهای ایرانی، عدس پلو جایگاه ویژه ای در تهیه و توزیع غذاهای نذری دارد. یکی از غذاهای اصلی ایرانی ها در مهمانی ها انواع پلو و چلو است. برنج پخته شده با انواع خورش، کباب یا بصورت پلو مخلوط سرو می شود. صحبت کردن در مورد غذا و خوراک ایرانی جذابیت خاص خودش را دارد و اینکه کدام غذاهای ایرانی طرفداران بیشتری دارند، همیشه مورد بحث بوده است. در این بین هستند افرادی که تعصب خاصی روی غذای مورد علاقه خود دارند و همیشه متعصبانه با موضوع برخورد می‌کنند.

طرز تهیه کباب برگ زعفرانی

برای طرز تهیه این غذا به سینه مرغ، بادمجان، غوره عسگری و گوجه فرنگی به همراه ادویه‌جات نیاز داریم. قورمه سبزی سمبل غذاهای ایرانی است و کمتر کسی هست که این غذای اصیل ایرانی را با سبزی‌های تازه دوست نداشته باشد. در بیشتر استان‌های ایران قورمه سبزی را مانند هم درست می‌کنند. سپس گوشت را به آن اضافه کرد و ادویه‌های لازم را می‌ریزیم. در ماهیتابه‌ای جدا انواع خلال‌ها یعنی خلال پسته، بادام، پوست پرتقال و زرشک را سرخ می‌کنیم. پس از دم کشیدن برنج آن را با خلال‌ها و زعفران مخلوط کرده و گوشت را در کنارش سرو می‌کنیم.

۴۱- قلیه ماهی

شیرازی‌ها معمولا به عنوان یک غذای سبک برای شام یا ناهار، «یتیمچه» را به عنوان غذای ایرانی بدون برنج در اولویت قرار می‌دهند. برای طرز تهیه پتیمچه، تنها به بادمجان و گوجه فرنگی نیاز دارید. البته می‌توانید به این غذای ساده ایرانی، سیب زمینی هم اضافه کنید. حالا که فصل زمستان فرا رسیده است، فرصت تهیه انواع غذاهای ایرانی زمستانی را از دست ندهید. طرز تهیه خورش لبو بسیار ساده است و معمولا به خاطر رنگ جذابش، طرفداران زیادی هم دارد.

این آش در بیشتر مراسم مذهبی و اعیاد ایرانی مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که از نامش پیداست، ماده اصلی این غذا گوشت است که منبع غنی از پروتئین، مواد معدنی، ویتامین ها، آهن و روی است. آنها سرشار از آهن هستند، به هضم غذا کمک می کنند و سیستم ایمنی را تقویت می کنند. سپس آب‌لیمو و نمک را به آن‌ها اضافه کنید و درب ظرف را ببندید؛ دو تا سه ساعت درون یخچال قرار دهید. اگر فرصت درست کردن غذا ندارید ما به شما چند غذای فست فودی و سریع رو برای ناهار پیشنهاد می‌کنیم.