معرفی بهترین غذاهای ایرانی ۴۰ غذای سنتی ایرانی عکس + آدرس + تلفن + موقعیت جغرافیایی


باقالی پلو با ماهیچه هم از غذاهای قدیمی و بسیار خوشمزه ایرانی است که محبوبیت بسیار زیادی در میان طرفداران غذاهای پلویی دارد. لوبیا پلو هم یکی از صدر نشین های دسته بندی غذاهای پلویی در میان ایرانیان می باشد. این غذای خوشمزه را به سلیقه خود می توانید به صورت گیاهی یا با گوشت درست کنید. آلبالو پلو شیراز همان غذایی است که با استفاده از آلبالوهای ترش و آبدار تهیه شده و از محبوب‌ترین غذاها در فصل تابستان در میان اهالی شیراز به شمار می‌رود. دلمه در ایران یکی از غذاهای محلی استان های آذربایجان غربی و شرقی به حساب می آید، با این حال امروزه در سرتاسر ایران این غذای خوشمزه طبخ می شود.

  • بعد از آن برنج را شسته و در یک قابلمه ریخته با کمی نمک (و در صورت دلخواه زعفران) میگذاریم تا نیم پز شوند.
  • از قدیم الایام یکی از غذاهای اصلی و عضو ثابت سفره ایرانی ها شامی‌ کباب بوده و محبوبیتش علاوه بر طعم لذیذ و خوشمزه آن به نوعی به علت نوستالژیک بودن آن هم می باشد.
  • این غذا شباهت زیادی به کباب تابه‌ای دارد و در کنار گوجه فرنگی، سیب زمینی و فلفل بسیار لذیذ و خوشمزه است.

سرو این غذا به این صورت است که مواد آن را کوبیده و به صورت گوشت کوبیده با نان میل می کنند و آب آن را با تلید نان می خورند. در انتها برنج را آبکش کرده و برای دم کردن لابه لای آن موادی را که تهیه کرده ایم را می ریزیم. بعد از دم کشیدن برای سرو کردن آن بقیه مواد را بر روی برنج برای تزیین می ریزند. بعد مغزهای آجیلی مانند پسته و بادام را با کمی شکر در آب می جوشانانند تا کمی پخته شوند و طعم شیرینی را بگیرینند. این پلو را معمولا با مرغ و یا گوشت یا ماهیچه سرو می کنند و قبل از سرئ بر روی این غذا کمی زعفران می ریزند.

آش دوغ

در فهرست غذاهای ایرانی، «خورش کنگر» یکی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی است که اواخر تابستان تا اوایل زمستان می‌توانید با کنگر تازه آن را درست کنید. در طرز تهیه خورش کنگر از سبزی‌هایی مثل جعفری و نعنا هم استفاده می‌شود. «خورش آلو»، از انواع غذاهای ایرانی خوشمزه و اصیل است که با مرغ، گوشت قرمز یا کوفته قلقلی درست می‌شود. در طرز پخت غذای ایرانی خورش آلو، می‌توانید از آلو جنگلی یا خورشی و آلو بخارا استفاده کنید. به لیست غذاهای ایرانی، «خورش آلو اسفناج» را هم اضافه کنید. در طرز تهیه خورش آلو اسفناج، گوشت، اسفناج و آلو به کار می‌رود و آن را به یک غذا ایرانی خوشمزه تبدیل می‌کند.

طرز تهیه آش گوجه فرنگی تبریزی (آش گوجه و آبغوره ترکی)

برای مشاهده ادامه طرز تهیه میگو سوخاری بر روی لینک آن کلیک کنید. برای طرز تهیه ماهی شکم پر به صورت کامل و با نکات طلائی بر روی لینک کلیک کنید. ماهی شکم پر را هم در فر و هم بدون فر می‌توانید درست کنید.

این غذای ایرانی ساده و سنتی را می‌توانید به عنوان پیش‌غذا هم به کار ببرید. غذاهای مجلسی اصالتا ایرانی را می‌توانید به راحتی در منوهای رستوران‌ها پیدا کنید ولی این غذاها را خودتان هم می‌توانید در خانه درست کنید. معمولا غذاهای ایرانی مجلسی امتحان خود را پس داده‌اند و با ذائقه ایرانی‌ها کاملا سازگاری دارند.