معرفی بهترین غذاهای ایرانی ۴۰ غذای سنتی ایرانی عکس + آدرس + تلفن + موقعیت جغرافیایی


امکان دارد بار‌ها این غذا را با نام‌های کباب دیگی یا کباب بشقابی هم دیده باشید که نشان‌دهنده‌ی روش‌های مختلف تهیه و طبخ آن است. جالب است بدانید که فسنجان درایران قدمت باستانی دارد و این مطلب را می توان از لوح ها و سنگ نوشته هایی که در تخت جشید یافت شده اند که مربوط به ۵۱۵ سال قبل از میلاد است دریافت کرد. در یکی از این سنگ نوشته ها لیستی از اشیاء قدیمی باستانی که شامل مواد اولیه و تشکیل دهنده فسنجان شامل گردو, انار و مرغ است.

  • برای تهیه خورشت بامیه ابتدا سر بامیه‌ها را پاک کرده به گونه‌ای که زیاد کوتاه نشده و مواد لزج و تخم‌های درون بامیه بیرون نیاید.
  • برای ادامه‌ی طرز تهیه بورک حلزونی با مرغ و قارچ اینجا کلیک کنید.
  • مرغ منبع ویتامین B6 است که قند خون را کنترل می کند، فعالیت انسولین را تنظیم می کند و از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کند.
  • یکی از غذاهای بسیار معروف و پر کالری کرمانشاه دنده کباب است که غذایی اعیانی و بسیار خوشمزه به حساب می آید و در ابتدای لیست بهترین غذاهای ایرانی است.
  • می‌توانید برنج را به‌صورت کته یعنی بدون آبکش کردن درست کنید که در این صورت گوشت یا مرغ خود را نباید به برنج اضافه کنید.
  • برای تهیه این غذا ابتدا نخودها را از یک روز قبل خیس کرده تا نفخ آن کاملاً از بین برود.

در طرز تهیه آبگوشت متنجنه کرمانی، از گوشت گوسفندی، لوبیا چیتی و سیب زمینی استفاده می‌شود. قدیمی‌ها «اشکنه» را به عنوان یک غذای ایرانی نونی خوشمزه می‌شناسند که آن را به عنوان غذای ساده برای شام یا ناهار هم درست می‌کنند. برای طرز تهیه اشکنه زمان کمی لازم است و با مواد ساده‌ای هم درست می‌شود. در فهرست غذاهای ایرانی «آبگوشت بز قورمه» از غذاهای محلی کرمانی‌هاست. معمولا کرمانی‌ها در طرز تهیه بز قورمه از گوشت بزغاله استفاده می‌کنند. اسم این غذا هم مانند اسم انواع غذاهای ایرانی دیگر، از مدل به عمل آوردن گوشت این غذا گرفته شده است.

طرز تهیه آسان و خوشمزه دسر مخصوص بستنی قهوه خانگی با سه روش مختلف!

طرز پخت انواع غذاهای ایرانی مجلسی آنقدر‌ها هم که به نظر می‌رسد، سخت نیست. در میان این لیست، طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه، و طرز تهیه باقالی پلو با گردن فوت و فن‌هایی دارد که اگر آن‌ها را به خوبی رعایت کنید یک غذای ایرانی خوشمزه برای مهمانی هم خواهید داشت. برای طرز تهیه کباب کوبیده باید گوشت چرخ‌کرده گوسفندی را به خوبی مرینیت کنید و ورز دهید و بعد به سیخ بزنید. این غذا را هم اگر با برنج سرو کنید، می‌توانید در دسته انواع غذای ایرانی با برنج جای دهید. همانطور که از نامش پیداست” کوفته تبریزی” متعلق به تبریز است و یکی از غذاهای سنتی این منطقه به شمار می رود که امروزه در بیشتر نقاط کشور طبخ میشود.

پرطرفدارترین غذاهای ایرانی

۱۲ موجود در تخم مرغ هم می‌تواند جایگزین خوبی برای کسانی باشد که گوشت زیادی نمی‌خورند. در رابطه با طرز تهیه ته‌چین بدانید که آشپز با مشکل خاصی روبه‌رو نخواهد شد؛ ته‌چین هم در فر پخته می‌شود و هم روی شعله‌ی گاز. البته این را هم از قلم نیندازید که برای داشتن ته‌دیگ خوب و دلچسب لازم است آن را مدت زمان بیشتری روی حرارت ملایم قرار دهید تا به خوبی پخته شود و خودش را خوب بگیرد.

از معروف‌ترین غذاهای جنوبی برنجی می‌توان به قلیه‌ماهی اشاره کرد. قلیه‌ماهی دل عاشقان غذای دریایی و جنوبی را می‌برد زیرا تندی و مزه متفاوت آن تا مدت‌ها در ذهن باقی می‌ماند. رکن اصلی قلیه‌ماهی مانند خورش قرمه‌سبزی، میزان سرخ شدن سبزی و تندی و ترشی ‌خورش است.

کوفته‌ها را در نهایت در سس قرار دهید و اجازه دهید کوفته‌ها در سس بپزند. حدود ۲۵ دقیقه تا ۱ ساعت باید زمان دهید تا کوفته‌‌ها کاملاً نرم و آماده سرو شوند. برای خواندن طرز تهیه کوفته سبزی شیرازی و همچنین مشاهده فیلم آموزشی این غذا می‌توانید به مقاله طرز تهیه کوفته سبزی مراجعه کنید. کشک کدو علیرغم ساده بودن سرشار از مواد مفید برای بدن بوده و در عین حال پختن آن زمان زیادی هم نمی‌گیرد.