لیست 8 غذای شمالی و محلی با دستور سایت آشپزی یامی شف


اپلیکشین سفارش غذا مختص رستوران رزاقی به عنوان یکی از پرطرفدار ترین اپلیکیشن سفارش غذا در گیلان شناخته شده است. فراموش نکنید از این رستوران حتما کباب‌هایش را امتحان کنید و در درجه دوم اناربیج را. یک نکته مثبت دیگر میلاکوی اجرای زنده موسیقی در آن است. تقریبا هر شبی که به میلاکوی سر بزنید اجرا زنده دارند و فقط هم آهنگ‌های تهرانی نمی‌خوانند و آهنگ‌های شمالی هم زیاد اجرا می‌کنند. رستوران آویشو در فلکه اول تهرانپارس، خیابان امیری طائمه قرار دارد. بنابراین دسترسی آن برای کسانی که شرق تهران زندگی می‌کنند خیلی راحت است.

  • اگر می خواهید در سفر به گیلان غذایی را امتحان کنید که در شهرهای دیگر کمتر طبخ می شود.
  • بادمجان‌ها را از طول نصف کنید و برای مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در یک کاسه آب و کمی نمک بگذارید تا تلخی آن‌ها گرفته شود.
  • رستوران رزاقی به عنوان اولین و بزرگترین گروه رستورانی شمال کشور است که به صورت همه روزه و در تمامی ساعات انواع غذای ملل، ایرانی و محلی گیلان را ارائه می‌دهد.
  • آوازه این غذای خوشمزه در تمامی شهرهای ایران پیچیده است و در بیشتر شهرهای شمالی هم پخت می‌شود.

در یک تابه نچسب دو تا سه قاشق غذاخوری روغن بریزید و بگذارید روی حرارت متوسط گاز داغ شود. گوجه‌فرنگی‌های از وسط نصف شده را نیز در کنار مرغ‌ها بچینید. کمی هم زعفران دم‌کرده روی مرغ‌ها بریزید تا غذای شما خوش‌عطرتر شود. طرز تهیه چغیرتمای آستارا کمی با چغرتمه مرغ رشتی متفاوت است. برای تهیه این غذا، گوشت مرغ محلی، پیاز محلی، سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی را به‌شکل مجزا سرخ کرده و در پایان با تخم‌مرغ مخلوط می‌کنند.

طرز تهیه جوجه کباب فسنجانی خوشمزه به روش سنتی شمالی

در این فاصله برنج را بشویید و 2 ساعتی در آب و نمک خیس دهید. در مرحله آخر گوجه فرنگی خرد شده را به مواد اضافه کنید و مواد را مجددا دوباره مخلوط کنید. بعد از آماده شدن نازخاتون آن را در یک کاسه بکشید و به همراه گردوی خرد شده تزیین کنید. در ادامه با سایت آشپزی یامی شف با لیست 8 غذای شمالی همراه باشید. اگر قصد دارید غذا های رشت و گیلان را امتحان کنید بهتر است به یک رستوران با کیفیت و مناسب بروید.

کباب ترش

اگر به استان گیلان و یا مازندران سفر کنید طعم غذاهای بی نظیر شمالی دل از شما می رباید. اهالی شمال کشور آنقدر در غذا و طبخ آن خلاقیت داشتند که شهر گیلان به عنوان شهر خلاق غذا ثبت گردید. یکی از مناطق ایران که برای شکم گردی حرف ندارد استان مازندران و گیلان با غذاهای خوشمزه و رنگارنگ است. نام این غذا ممکن است که کمی گمراه کننده باشد و شما فکر کنید که این غذا نوعی کباب است که با گوشت پخته می‌شود.

آغوز مسما از غذاهای محلی استان مازندران

پس از آماده شدن خورشت، مرغ‌ها را در ظرف چیده و آلوها را در کنار آن قرار می‌دهند و به همراه برنج سرو می‌کنند. پس از تبخیر آب خورش و پخت گوشت؛ گمج کباب خوشمزه شما آماده است. مرغ شکم پر شمالی دستور پخت های متفاوتی دارد و معمولاً در لیست غذاهای شمالی در فر آن را آماده می کنند. جهت تهیه این غذا شما به یک مرغ کامل، سبزی های معطر شمالی مانند گشنیز، نعنا، چوچاق و خالوش، مغز گردو و رب انار، آلو بخارایی و زرشک نیاز دارید. بعد از اینکه مرغ را چاک دادید باید مواد خود را که قبلاً به خوبی آن ها را تفت داده اید در شکم مرغ قرار دهید و آن را بدوزید.