لیست 51 تا از بهترین غذاهای ایرانی حس یاد-غذای هرمزگان


به طور مثال خوردن بعضی از غذاهای ایرانی مثل کله پاچه و غیره که چربی زیادی دارند برای افرادی با چربی بالا توصیه نمی شود و می توانند غذاهای کم چرب تر و یا غذاهای رژیمی را مصرف کنند. شله غذای اختصاصی شهر مشهد است که در ایام عزاداری محرم و صفر، در دیگ‌های بزرگ پخته می‌شود. مواد اصلی تشکیل دهنده شله مشهدی حبوبات، گوشت و ادویه است.

  • برای مثال بهتر است برای تهیه این غذا به سراغ میگو‌های بزرگ و درشت نروید.
  • باید به این نکته نیز اشاره کنیم که رب انار استفاده شده در بیشتر انواع ماهی شکم‌پر، خواص بسیاری برای لاغری دارد.
  • در کل آلبالو پلو یک غذای فصلی است که به‌صورت شیرین یا ملس سرو می‌شود و انتخاب آن به ذائقه شما بستگی دارد.
  • این غذا طعم لذیذی داشته و برای مهمانی و دورهمی‌های خانوادگی یک انتخاب عالی به شمار می‌رود.

برای ادامه‌ی مطلب طرز تهیه سالاد الویه بر روی لینک کلیک کنید. برای تهیه رشته پلو ابتدا باید برنج آن را یک الی ۲ ساعت خیس کنید. سپس قابلمه را روی گاز قرار می‌دهیم و به آن نمک اضافه کرده و می‌گزاریم تا آب به جوش بیاد. رشته پلویی را کمی تقت می‌دهیم و به برنجمان که در حال جوش است اضافه می‌کنیم.

غذاهای سنتی ایرانی

با این حال تقریباً غیرممکن است که بتوان سماق را از کباب تابه‌ای جدا کرد. وجود سماق در کنار غذا‌های گوشتی باعث هضم راحت‌تر و سریع‌تر آن‌ها می‌شود. کباب تابه‌ای دارای دو بخش است که شامل گوشت کبابی و گوجه‌های سرخ کرده می‌شود. در بسیاری از روش‌های طبخ این غذا، گوجه فرنگی‌های سرخ شده را قطعه قطعه می‌کنند، در کنار کباب می‌گذارند و آن را به شکل جداگانه می‌پزند.

طرز تهیه کوکو سبزی رولتی

این غذا را هم اگر با برنج سرو کنید، می‌توانید در دسته انواع غذای ایرانی با برنج جای دهید. “ته چین” یکی از غذاهای مجلسی و شیک ایرانی است که با استفاده از موادی همچون برنج، ماست، زعفران، تخم مرغ، زرشک و زعفران تهیه می شود. ته چین در لیست بهترین غذاهای خارجی ها قرار دارد و با توجه به شکل ظاهری اش از طرف گردشگران خارجی نام کیک ایرانی را به خود گرفته است. اگرچه ته چین انواع مختلفی دارد اما متداول ترین نوع آن ته چین مرغ می باشد و شهرت بسیاری دارد.

اگر اهل کباب و غذاهای گوشتی هستید حتماً طرز تهیه انواع کباب مجلسی و خوشمزه را امتحان کنید. اگر می خواهید یکی از لوکس ترین و مجلسی ترین غذاهای ایرانی را داشته باشید، می توانید باقالی پلو را با ماهیچه تهیه کنید. بسیاری از ایرانیان و البته توریست های خارجی عاشق این غذا بوده و آن را با برنج سفید و یا برنج زعفرانی ترکیب می‌کنند. خورش فسنجان با استفاده از گردوی آسیاب شده، گوشت مرغ با کوفته قلقلی و رب انار تهیه می‌ شود. به مانند پخت قرمه سبزی، این خورش را نیز می توانید با حرارت کم و در مدت زمان طولانی بپزید. نوع پخت خورش فسنجان به شکلی است که در نقاط مختلف ایران آن را متناسب با سلیقه خود به شیوه های گوناگون درست می کنند.

شکل ظاهری خورشت دوغ پای شباهت زیادی با خورشت قیمه دارد اما طعم آن کاملا متفاوت است. برای تهیه این غذا به جای آب از دوغ محلی ترش استفاده شده که باعث می‌شود طعم آن نسبت به قیمه ترشی بیشتری داشته باشد. دلمه از جمله غذاهایی است که برای تهیه آن باید وقت زیادی صرف کنید. این غذا با برگ مو، کلم، فلفل دلمه و … تهیه شده و فضای میانی آن‌‌ها را با برنج، سبزیجات مختلف و گوشت پر می‌کنند. ماهی شکم پر غذایی محبوب در شهرهای جنوبی و شمالی کشورمان است که در فرآیند طبخ آن، از انواع سبزیجات و طعم دهنده‌ها برای پر کردن شکم ماهی استفاده می‌کنند.

یکی از غذاهای خوشمزه و سنتی ایرانی خورشت فسنجان هست که هم با مرغ و هم با گوشت چرخ کرده قلقلی درست می‌شود. خورشت کدو حلوایی را هم با گوشت گوسفندی و هم گوشت مرغ می‌توانید درست کنید. اما ما در اینجا طرز تهیه خورشت حلوایی با گوشت گوسفندی را آموزش می‌دهیم. آلبالو پلو یکی از قدیمی‌ترین غذاهای ایرانی است که برای پخت آن از گوشت چرخ کرده؛ آلبالو، برنج و … استفاده می‌شود. باقالی پلو از جمله اصیل‌ترین غذاهای ایران است که روش‌های طبخ متنوعی دارد.