لیست 51 تا از بهترین غذاهای ایرانی حس یاد-غذای هرمزگان


این خورش محبوب و لذیذ از غذاهایی است که طرف‌داران خاص خود را دارد. در این مقاله، شش طرز تهیه از بهترین غذاهای مجلسی ایرانی را با هم یاد گرفتیم تا بتوانیم با غذاهای خوشمزه از مهمان‌هایمان پذیرایی کنیم. شما می‌توانید برای تهیه هر یک از غذاها، یک سر به اسنپ اکسپرس بزنید تا در کمتر از نیم ساعت مواد مورد نیازتان را خریداری و تحویل بگیرید. کشور ایران تنوع غذایی زیادی دارد و برخی از انواع غذای ایرانی طرفداران بسیاری در کشورهای خارجی به دست آورده اند. شما بدون شک زمانی که وارد رستوران می شوید در بین انواع غذاهای ایرانی مردد می مانید که کدام یک از آنها را انتخاب کنید، چرا که تمام غذاهای ایرانی خوشمزه و بی نظیر هستند. غوره مسما جز خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی است که از کنار هم قرار گرفتن گوشت قرمز یا مرغ، بادمجان، پیاز و گوجه تهیه می‌شود.

  • البته بسیاری از افراد ترجیح می دهند که به جای برنج، کباب کوبیده را با نان و البته نان سنگک مصرف کنند.
  • معمولا «خورش قیمه» به عنوان یکی از غذاهای ایرانی سنتی برای نذری شناخته شده است ولی یک غذا ایرانی خوشمزه و پرطرفدار برای مهمانی‌ها هم به حساب می‌آید.
  • برای ادامه طرز تهیه خورشت به آلو به محتوای آن مراجعه کنید.
  • یکی از خوشمزه‌­ترین و معروف‌­ترین دسرهای ایرانی زولبیا و بامیه است.
  • در فرهنگ­های مختلف انواع متفاوتی از بستنی به عنوان دسر وجود دارد.

گوشت چرخ‌کرده را با پیاز و ادویه و آرد نخودچی مخلوط می‌کنیم و سپس قلقلی می‌کنیم. هنگامی که برنج در حال جوشیدن است، سبزی مخصوص کلم پلو را اضافه می‌کنیم. هنگامی که برنج را آبکش کردیم، کلم‌ها را لابه‌لای آن می‌پاشیم و می‌گذاریم برنج خوب دم بکشد.

طرز تهیه آش سبزی شیرازی با گوشت گردن بوقلمون

خانواده ایرانی روزانه می تواند به جدیدترین محتواها از معتبرترین منابع دنیا دسترسی داشته باشد. تفاوت در طعم ماهی ها و شکل متنوع در طبخ باعث شده است که در آشپزی دریایی ایرانیان نیز متمایز از دیگران بوده باشند. از اینرو از قدیم ایرانیان در ماهیگیری حرف های بسیاری برای گفتن داشته اند. شیرینی ها انواع مختلفی دارند و در قومیت های مختلف ایرانی نیز شیرینی های گوناگونی وجود دارد که آموزش این شیرینی ها در آموزش آشپزی خالی از لطف نیست. خوراک ها در همه جای دنیا طرفدار دارد و از قدیم طبخ می شده اند.

لیست آموزش طرز تهیه انواع غذاهای شمالی برای شام و ناهار

بعد از این کار مقداری ادویه کاری و دارچین نیز روی آن بریزید. سپس آب‌لیمو و نمک را به آن‌ها اضافه کنید و درب ظرف را ببندید؛ دو تا سه ساعت درون یخچال قرار دهید. اگر فرصت درست کردن غذا ندارید ما به شما چند غذای فست فودی و سریع رو برای ناهار پیشنهاد می‌کنیم. سپس در ادامه خامه را نیز به کاسه اضافه کنید و مجدداً آن را با همزن، هم بزنید تا مواد کاملاً با یکدیگر مخلوط شوند و فرم یکدستی به خود بگیرند. در گام بعدی خیارها را بشویید و سپس آن‌ها را به صورت نگینی خرد کنید. برای درست کردن زیره پلوی خوشمزه به ۴ قاشق غذاخوری زیره نیاز دارید.

طرز تهیه خورش ماست در شهرهای شمالی و همدان هم مشابه است و شکر، خلال یادام و پسته جزو اصلی آن به شمار می‌روند. غذاهای ایرانی بسته به نوع مواد اولیه آن دسته بندی می شوند. غذاهایی که با گوشت هستند – غذاهایی که بدون گوشت هستند – غذاهایی که با سبزیجات پخته می شوند – غذاهایی که قارچ دارند و بسیاری دسته های دیگر که به تفصیل در زیر آورده شده است. توصیه می کنیم مقاله آشپزی و 30 اصل طلایی بهمراه طرز تهیه غذاهای پایه و مقاله آموزش آشپزی ایرانی با بیش از 800 غذا را مطالعه کنید. لیست غذاهای ایرانیدر هر کدام از دسته های فوق تعداد زیادی غذا با جدول ارزش غذایی قرار دارند.

در مرحله‌ی اول یک کاسه با اندازه مناسب تهیه کنید و ماست را درون کاسه بریزید. به این نکته دقت کنید که بهتر است از ماست چکیده برای تهیه آب دوغ خیار استفاده کنید. سپس با استفاده از یک همزن دستی یا برقی، ماست را به خوبی هم بزنید تا کاملاً صاف و یکدست شود. برای ادامه‌ی دستور پخت فلافل مانند فلافلی‌ها اینجا کلیک کنید. برای تهیه کشک بادمجان بادمجان‌ها را از قبل شسته و پوست آن‌ها را بکنید. ته قابلمه کمی روغن ریخته و نان لواش برای ته دیگ می‌گذاریم.

اسفناج و مرغ را به‌صورت یک‌لایه در ته وسط ته‌چین قرار دهید و باقی مواد را روی آنها بریزید. برای مهمان‌هایتان خورش قورمه سبزی درست کرده‌اید؟ ته‌چین را در کنار آن فراموش نکنید. برای ادامه‌ی طرز تهیه بورک حلزونی با مرغ و قارچ اینجا کلیک کنید.