لیست 50 تا از بهترین غذاهای ایرانی حس یاد


از آنجا که کشور ما خاک حاصل خیز فراوانی دارد، شالی کاران در مناطق مختلف به کشت برنج می پردازند. به همین دلیل نان و برنج، بیشترین بخش خوراک ایرانی ها را تشکیل می دهند. یکی از غذاهای سنتی و اصیل کرمانشاه سیب پلوی کرمانشاهی می باشد که در نوع خود بی نظیر است . برای تهیه این خورش گوشت را با پیاز و ادویه جات می پزند و بعد بادمجان های سرخ شده و بادمجان و غوره را به آن اضافه می کنند. تزئین روی آش اهمیت زیادی دارد و بسیاری از ایرانی ها در تزئین تبحر زیادی دارند. پیاز داغ، سیر داغ، نعنا داغ و کشک از جمله تزئینات اصلی آش رشته است.

  • در طرز تهیه خورش غوره مسما از گوشت مرغ یا اردک استفاده می‌شود.
  • در لیست غذاهای ایرانی، «خورش کدو سبز» را با اسم «خورش کدو مسما» هم می‌شناسند.
  • انواع جوجه کباب که میتوان گفت جز غذاهای مجلسی ایرانی محسوب میشود و در عروسی ها و مجالس این غذا معمولا سرو میشود.
  • اما در روش‌های دیگر، گوجه فرنگی را رنده می‌کنند، آن را روی کباب در حال سرخ شدن قرار می‌دهند و با فلفل دلمه‌ای و برخی مخلفات دیگر همراه می‌کنند.

برای ادامه‌ی طرز تهیه سبزی پلو با ماهی اینجا کیلیک کنید. آش غذایی دوست داشتنی است که با آش سبزی، نخود، لوبیا، عدس، کشک و با توجه به نوع آن از مواد لازم دیگری درست می‌شود. فینگر فود‌ها از غذاهایی هستند که نه تنها دستور پخت راحتی دارند، بلکه برای کسانی که وقت کافی برای درست کردن ناهار ندارند بهترین گزینه است. برای مشاهده‌ی ادامه مطلب طرز تهیه میرزا قاسمی به روش گیلانی‌ها اینجا کلیک کنید. برای خوشمزه‌تر شدن این غذای معروف گیلانی بهتر از گوجه‌فرنگی تازه استفاده کنیم.

کشک بادمجان

بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که در میگو ماده‌ای به نام سلنیوم وجود دارد که احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ و سرطان خون را در افراد کاهش می‌دهد. بعد پوست پرتقال را با کمی آب جوشانده تا تلخی آن گرفته شود. بیشتر افرادی که گرسنه می‌شوند و به هنگام ظهر ناهار نمی‌خورند، به دلیل افت قند خون دچار عصبانیت، سرگیجه و سردرد می‌شوند. احساس ضعف و سستی در بدن انسان رخنه کرده و به مرور زمان بدن ضعیف و ضعیف‌تر خواهد شد.

آب آن را دور بریزید و پیاز را در یک کاسه بزرگ و گود بریزید. گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید و خوب آن ها را مخلوط کنید. برای ادامه‌ی مطلب طرز تهیه شامی خوشمزه و ترد اینجا کلیک کنید. برای تهیه آن ابتدا باید ابتدا سیب زمینی‌ها را آب پز کنید و بعد از اینکه سرد شد، آنها را در ظرفی رنده کنید. آب پیازها را بگیرید و به سیب زمینی های رنده شده اضافه کنید. رولت گوشت یکی از غذاهای ساده و خوشمزه است که با گوشت چرخ کرده درست می‌شود.

با این حال با توجه به تنوع بسیار بالایی که غذاهای ایرانی دارند انتخاب بهترین غذاهای ایرانی می تواند کاری دشوار باشد. بسیاری از خانم ها برای انتخاب غذا در وعده های مختلف و همچنین تهیه غذای مجالس و مهمانی خود ، با مشکل مواجه می شوند. مسئله آن ها نشناختن غذا ها نیست بلکه گزینه های متنوع، قدرت انتخاب را از بین می برد. غذا های محلی و سنتی ما جزء خوش طعم ترین غذا هایی هستند که در جهان طبخ می شوند. در ادامه به 230 نوع غذا در لیست غذاهای ایرانی ، اشاره می کنیم.

طرز تهیه قلیه‌ماهی

از این رو شاید به جرات بتوان گفت که حتما باید باقالی پلو با ماهیچه را به عنوان اولین غذای محبوب و معروف غذای ایرانی برای تمام افراد به شمار آورد. در لیست غذاهای ایرانی ، حلیم ها بیشتر به عنوان صبحانه یا سحری و افطاری در ماه رمضان سرو می شوند. همبرگر که یک غذا بین المللی میباشد و میتوان آن را در لیست انواع غذاهای ایرانی و خارجی معروف و پرطرفدار به شمار آورد. دمی گوجه یا استانبولی پلو که در انواع غذای ایرانی که در مدت زمان کوتاه حاضر میشود قرار میگیرد. معمولا این غذاها را در لیست غذاهای ایرانی برای ناهار می گذارند. قیمه نثار قزوین از معروف ترین غذاهای مجلسی ایرانی محسوب میشود و در مجالس رسمی معمولا این غذا سرو میشود.

تاکوی گوشت با نان مخصوصی به نام ترتیلا که U شکل است، درست می‌شود. در اینجا فهرست‌وار لیست غذاهایی که به هنگام ناهار می‌توانید بپزید را به شما آموزش می‌دهم. یک قاشق غذاخوری برنج و سبزی‌ها را در یک قابلمه ریخته و اجازه می‌دهیم خوب با هم بپزند.

چلوکباب ایرانی در بین توریست هایی که وارد ایران می شوند هم بسیار محبوب است و در ۲ مدل سرو می شود. بعضی ها این غذای لذیذ را با نان سنگک میل میکنند و بعضی ها با برنج. که البته شعار معروف چلوکباب ایرانی نون داغ و کباب داغ است.

۱۸- آبگوشت اراکی به و گردو

در ماهی شکم پر موادی مانند سیر، نعناع و جعفری به همراه گشنیز، انار جنگلی یا رب انار و گردوی خرد شده بریزید. البته بسته به محل زندگی و نوع ماهی می‌توانید مواد داخل آن را تغییر دهید. سوپ هم به عنوان پیش غذا و هم به عنوان غذا برای سرماخوردگی و غذای رژیمی مناسب است.

مرصع پلو غذایی است که تهیه آن نیاز به زمان و صبر زیادی دارد ولی نتیجه آن قطعا ارزش این زمان را دارد. چلو کباب تابه ای با سماق که به عنوان یک غذای مجلسی ایرانی در لیست بهترین غذاهای ایرانی قرار گرفته است. باقالی پلو با ماهیچه که جز بهترین غذاهای ایرانی محسوب میشود و طرفداران زیادی دارد. در منوی غذای ایرانی، «میرزا قاسمی» به عنوان یک غذای ایرانی خوشمزه با اصالت شمالی، جایگاه ویژه‌ای دارد. برای طرز تهیه میرزا قاسمی کافی است بادمجان و گوجه فرنگی کبابی شده را با سیر و تخم مرغ بپزید و از طعم این غذای سنتی و اصیل ایرانی لذت ببرید. حتما می‌دانید که در تهیه غذاهای ایرانی، معمولا صبر و حوصله به خرج دادن حرف اول را می‌زند.