لیست کامل غذاهای ایرانی و پرطرفدار برای ناهار و شام + دستور پخت مجله تصویر زندگی-غذای هرمزگان


حبوبات را به‌صورت جداگانه از شب قبل خیس کنید و چند بار آب آن‌ها را عوض کنید تا نفخ حبوبات گرفته شود و زودتر بپزند. یک قابلمه بزرگ را تا نیمه آب کنید و روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا آب به جوش آید. سپس گندم را در قابلمه بریزید و شعله گاز را کم کنید تا گندم بپزد.

  • در لیست غذا های ایرانی، کتلت و شامی هایی را می بینیم که در طبخ آن ها از حبوبات استفاده می شود.
  • وشت چرخ‌کرده به‌شکل کوفته ریزه، خرما هسته گرفته، رشته پلویی، لوبیا چیتی، برنج، رب، پیاز داغ و ادویه از مواد تشکیل‌دهنده قابلی پلو هستند.
  • در ادامه، بخشی از لیست غذا های ایرانی که با برنج پخته می شوند را می آوریم.
  • گوشت دنده را به تکه‌های کوچک‌ برش بزنید؛ به‌طوری که هر تکه دارای دو دنده باشد.
  • افرادی که گیاه خوار هستند می توانند با کباب کردن پنیر، پروتئین های مشابه کباب گوشت را دریافت کنند.

نون و نمک یک رستوران بسیار عالی برای برگزاری انواع دورهمی، مهمانی و مراسم به حساب می‌آید. پیاز خام و سبزیجات تازه به ویژه ریحان نیز با آن استفاده می­شود. کباب کوبیده ایرانی در بین گردشگران بسیار موردپسند بوده و خیلی از افراد ایران را با این غذا می‌­شناسند. است که بسیار پرطرفدار بوده و با گوشت، پیاز، نخود، سیب زمینی، رازیانه، گوجه فرنگی و رب پخته می­شود. به‌طور حتم سفر به هر شهر و دیاری زمانی دلچسب و ماندگار خواهد شد که بتوانید با تمام جزئیات فرهنگی مردم آنجا آشنا شوید.

۳- قلیه‌ماهی، از معروف‌ترین غذاهای سنتی کیش

اشکنه یک غذای سنتی و قدیمی ایرانی است که می تواند گزینه مناسبی برای یک روز سرد زمستانی باشد. برای پخت آن به سیب زمینی، پیاز، آرد، شنبلیله ، تخم مرغ نمک وفلفل و زرچوبه احتیاج داریم، اول پیازها را خرد کرده با روغن سرخ می کنیم و زردچوبه و شنبلیله را به آن اضافه می نماییم. این غذای پرطرفدار ایرانی در مهمانی ها به عنوان غذایی خوشمزه مورد استفاده قرارمی گیرد. و از گذشته ایرانیان برای میزبانی از مهمان این غذای خوش رنگ و زیبا را انتخاب کردند. ته چین ترکیبی از برنج زعفرانی به همراه کمی ماست و گوشت مرغ یا گوشت قرمز که به صورت لایه لایه با برنج چیده می شود است.

شیر پلو (سوتی پلو)

عدس را از شب قبل خیس کنید و چند بار آب آن را عوض کنید تا نغخ عدس گرفته شود و زودتر بپزد. برنج را نیز از چند ساعت قبل در مقداری آب و کمی نمک خیس کنید. سپس آب آن‌ها را خالی کنید و برنج و عدس را با یک لیتر آب تازه در قابلمه بریزید و آن‌ها را روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا با هم بپزند.

این رستوران در دوطبقه ایجاد شده و بهترین کبابخانه شیراز محسوب می‌شود. این رستوران دارای بالکن زیبایی است که میهمانان می‌توانند هنگام صرف غذا از فضای باغ لذت ببرند. منوی رستوران شاپوری شامل غذاهای سنتی ایرانی مانند کلم پلو، کوفته گوشت گوسفند آبدار، و ته‌چین است. از آنجایی که این غذای محلی شیرازی حاوی به است، طعمی شیرین یا ترش شیرین دارد. به دلیل استفاده از به در این غذای ایرانی، این یک خورش فصلی است که بیشتر در پاییز طبخ می‌شود.