لیست کامل غذاهای ایرانی و پرطرفدار برای ناهار و شام + دستور پخت مجله تصویر زندگی-غذای هرمزگان


سینه مرغ را به پیازداغ اضافه کنید و بگذارید با 4 لیوان آب بپزد. می‌توانید بادمجان‌های شکم پر را در داخل فر نیز بپزید، یا کمی پنیر پیتزا به مواد داخل شکم آن اضافه کنید.طرز تهیه انواع پیش غذا های ایرانیرا بشناسید. آلبالو پلو شیراز همان غذایی است كه با استفاده از آلبالوهای ترش و آبدار تهیه شده و از محبوب‌ترین غذاها در فصل تابستان در میان اهالی شیراز به شمار می‌رود. در سایت مواد لازم و طرز تهیه آلبالو پلو شیراز را برایتان شرح داده ایم . همه‌ی ما با این غذای خوش ‌بر و روی زعفرانی و ته دیگی ایرانی آشنا هستیم؛ ته‌چین!

  • مازندران علاوه بر طبیعت زیبا و بینظیرش، غذاهای خوشمزه‌ای هم برای گردشگرانش دارد.
  • از خوراک هایی بسیار ساده و در دسترس گرفته تا خوراک های مجلسی، همگی در لیست غذا های ایرانی دیده می شوند.
  • غذا های محلی و سنتی ما جزء خوش طعم ترین غذا هایی هستند که در جهان طبخ می شوند.
  • سوفی یک گروه معروف و پرطرف‌دار از رستوران‌های شیراز، طیف وسیعی از غذاهای ایرانی و خاورمیانه‌ای را ارائه می‌کند.

هر کدام از این غذاهای سنتی و خوشمزه طعم و مزه ای خاص دارد به طوریکه شما نمی ‎توانید یک مزه تکراری در میان این طیف وسیع از غذاهای لذیذ و بسیار خوشمره پیدا کنید. هر دو نوع سبزی های تازه و خشک شده در فرهنگ غذایی ایرانی به چشم می‌خورد. به طور مثال در غذاهای سنتی شب سال نو ایرانی ها، سبزی پلو که با سبزی خشک شده پخته می‌شود، از آن جمله است. بومیان و ساکنین جزیره کیش از این ماهی برای تهیه نوعی غذا به نام کله‌کندی استفاده می‌کنند. نامگذاری این غذا هم به این دلیل است که ابتدا سر ماهی را می‌زنند تا فقط گوشت آن باقی بماند. پس از از پخت به آن ادویه و پیاز داغ و روغن محلی اضافه می‌کنند.

برای دیدن بلندترین کوه‌ های ایران به کدام شهرها سفر کنیم؟

باورتان نمی شود که شیرازی ها تا چه حد در درست کردن پلوهای مختلف و خوش آب و رنگ، متبحر و خلاقند. این خلاقیت در لیست بلند بالا و متنوع پلوهای شیرازی کاملا مشهود است. اگرچه ممکن است ظاهر زیبایی نداشته باشد، اما بسیار خوشمزه و لذیذ است. نگران روغن روی خورش نباشید، این روغن از تفت دادن و پختن گردو به دست می‌­آید و سالم است. این غذا را در دو مرحله می­خورند، ابتدا آب آن را با نان می­خورند، سپس باقی مواد را می‌­کوبند و گوشت کوبیده درست کرده و میل می‌­کنند. گندم خیس‌خورده و گوشت را باهم می‌پزند و مرتب هم می‌زنند تا کاملا مواد له شود بعد مقداری کره به آن اضافه می‌کنند.

غذاهای محلی خراسان جنوبی

از مایه کوفته به‌اندازه یک هلو بردارید و با دست شکل دهید. سپس یک عدد مغز گردو و چند عدد کشمش (و در صورت تمایل آلو بخارا) را در مغز کوفته قرار دهید و آن را ببندید. دارچین، زردچوبه، نمک و فلفل سیاه را به پیاز اضافه کنید و یک دقیقه دیگر مواد را تفت دهید تا با هم ترکیب شوند.

رزرو هتل، اجاره ویلا و اقامتگاه

لازم به ذکر است غذاهایی که در این مطلب به معرفی آن ها پرداخته ایم تنها گلچینی از غذاهای سنتی استان فارس به خصوص شیراز هستند. اگر در روزهای ماه محرم و صفر به شهر مشهد سفر کنید و خیلی خوش‌شانس باشید ممکن است موفق به خوردن شله لذیذ مشهدی‌ها شوید. این غذای خوشمزه یکی از غذاهای اصیل مشهد است که در مناسبت‌های مذهبی بیشتر از روزهای دیگر پخته می‌شود.