لیست کامل غذاهای ایرانی و پرطرفدار برای ناهار و شام + دستور پخت مجله تصویر زندگی-غذای هرمزگان


کوفته از موادی چون لپه, برنج, سبزی معطر, تخم مرغ , گوشت, پیاز, گردو و زرشک تهیه می شود. ایرانیان علاقه زیادی به طعم ترش دارند که یکی از این مواد ترش زرشک می باشد که این ماده در بیشتر غذاها استفاده می کنند یکی از این غذاها زرشک پلو می باشد. ماهی شکم پر یک غذای خوشمزه و مجلسی است که در شهرهای مختلف ایران هر کسی به یک نوع و با سلیقه خودش آن را درست می‌کند.

  • ته چین یک غذای ایرانی مهم استبر خلاف تصور اکثر ما که گمان می‌کنیم تنها نوع ته چین، ته چین مرغ ساده است، انواع مختلفی از ته چین طبخ می شود.
  • خوردن لوبیا پلو با سالاد شیرازی جز بهترین ترکیباتی است که می‌توانید برای وعده غذایی ناهار یا شام در نظر بگیرید.
  • برای تهیه مرغ بریان، یک عدد مرغ کامل را در ادویه نمک، فلفل و زعفران قرار می‌دهیم.
  • آبگوشت از ترکیب گوشت تازه گوسفندی استخوان دار به همراه نخود، لوبیا و سیب زمینی درست می‌شود.

ایرانی ها عاشق گوشت هستند و در اکثر غذاهای ایرانی گوشت مرغ یا گوسفند و گوساله حتما وجود دارد. زرشک پلو مانند غذاهای مثل کباب کوبیده ، جوجه کباب و … به عنوان یک غذای مجلسی محسوب می شود که برای پذیرایی در مراسم های مهم استفاده می شود. تزئین روی آش اهمیت زیادی دارد و بسیاری از ایرانی ها در تزئین تبحر زیادی دارند.

در این زمینه مردمان شمالی کشور ما ایران در جایگاه بسیار بالایی قرار دارند. همیشه در سفره خوراکی هایی است که قبل از غذا سرو می شود. عطر و بوی غذای ایرانی زیر زبان گردشگران خارجی مزه کرده است و چند غذای ایرانی جزو پرطرفدارترین و محبوب ترین ها بین گردشگران خارجی محسوب میشوند. دسر از کلمه فرانسوی dessert گرفته شده و به وعده‌­ای گفته می­‌شود که پس از غذای اصلی، صرف می­شود.

طرز تهیه خورش بادمجان خوشمزه و مجلسی اصیل ایرانی

از دلال ماست گرفته تا مزه هایی بی نظیر که همیشه در سفره برای میهمانان قرار داده می شود. در اینجا تعدادی از آش های ایرانی را به شما معرفی می کنیم. امروز با صنعتی شدن و تجاری شدن سوهان، برندی مثل محمد ساعدی نیا موفق شده است با پخت و فروش سوهان به تجارت‌های بزرگ‌تری مثل احداث مجتمع‌های گردشگری و تفریحی نظیر مهر و ماه ورود کند. اگر علاقمند هستید داستان مجتمع گردشگری زیبا و دلنشین مهر و ماه، که شامل رستوران‌ها و فروشگاه‌های خوراکی متنوعی هست را بخوانید، از ما در کامنت‌ها بخواهید تا برایتان مفصل بنویسیم. در بعضی مناطق، سبزی هم به آن اضافه می­‌کنند که شامل تره، جعفری، اسفناج، گشنیز و شوید است.

لیست غذاهای ایرانی و غذاهای استان مازندران

شاید در میان اسم غذاهای ایرانی «خورش طلا کوله» کمی غریب باشد. در طرز تهیه خورش طلا کوله علاوه بر مرغ، از سبزیجات معطر و گردو هم استفاده می‌شود. در تهیه این خورشت از رب انار، گردوی چرخ شده، شکر و گوشت چرخ کرده یا گوشت مرغ استفاده می شود.

داستان کباب کوبیده

آش ها یکی از خوراک های خوشمزه و بینظیر ما ایرانی هاست. آش ها همانطور که می دانید غذایی است آبکی که از حبوبات مختلف و سبزیجات گوناگون تهیه شده است. کشور ما ایران بدلیل داشتن قومیت های مختلف آش های گوناگونی دارد که می توان آن ها را بصورت ملی بثت رسانید. اکنون می توان لیست غذاهای ایرانی را با یکدیگر بررسی کنیم. برای بررسی لیست غذاهای ایرانی باید غذاهای ایرانی را دسته بندی کنیم. غذاهای ایرانی بسته به نوعی که پخته می شوند شامل دسته های مختلفی هستند که در زیر برایتان آورده ایم.