لیست کامل غذاهای ایرانی و پرطرفدار برای ناهار و شام + دستور پخت مجله تصویر زندگی


تاکوی گوشت با نان مخصوصی به نام ترتیلا که U شکل است، درست می‌شود. در اینجا فهرست‌وار لیست غذاهایی که به هنگام ناهار می‌توانید بپزید را به شما آموزش می‌دهم. یک قاشق غذاخوری برنج و سبزی‌ها را در یک قابلمه ریخته و اجازه می‌دهیم خوب با هم بپزند.

  • کوکو‌های ایرانی دارای تنوع زیادی بوده و بسته به فرهنگ هر شهر، با مواد مختلفی تهیه می‌شود.
  • معمولاً توصیه می‌شود که به خاطر حفظ ارزش غذایی این مواد، آن‌ها را برای یک ساعت در آب قرار دهید تا به خوبی خیس بخورند.
  • نازخاتون یکی از معروف ترین چاشنی های مازندران است که کمتر کسی آن را تجربه کرده و برایش خاطره نشده.
  • یکی دیگر از غذاهای مجلسی که بسیار سفره ‌ها از زرشک پلو بوده که با استفاده از زعفران زرشک و برنج سفید به خوبی می ‌تواند یک ترکیب جذاب برای شما ارائه داده است.
  • جنوبی‌ها در طرز تهیه خورش میگو، از سس گوجه فرنگی هم استفاده می‌کنند.

«اسپناساک» هم در این لیست غذای ایرانی بدون برنج، یکی از غذاهای سنتی شمال کشور است. در اصل اسم غذاهای ایرانی معمولا از موادی که در طرز پخت انواع غذاهای ایرانی به کار می‌رود گرفته می‌شود. برای طرز تهیه خورش اسپناساک هم تنها به اسفناج و تخم مرغ به عنوان مواد اولیه نیاز دارید.

طرز تهیه هویج پلو دارچینی خوشمزه و مجلسی با گوشت مرغ

ته چین گوشت از غذا های گران و محبوب ایرانی میباشد که جزو غذاهای مجلسی ایرانی با برنج نیز محسوب میشود. لوبیا پلو شیرازی که برخلاف لوبیا پلو های رایج طرز پخت متفاوتی دارد و در لیست غذاهای پرطرفدار ایرانی قرار میگیرد. به دلیل شرایط جغرافیایی ایران و کشت زیاد این دانه خوش طعم و خوش عذر غذاها هم تاثیر زیادی از آن گرفته اند. لیست غذاهای ایرانی آنقدر جذاب و اشتها آور است که نمی توان تنها نام یکی از آن ها را بعنوان غذای پرطرفدار آورد. برای درست کردن این غذا از گوشت چرخ کرده و آرد نخودچی استفاده می‌شود و سپس کوفته‌های خوشمزه داخل سس گوجه قرار می‌گیرند.

با این حال با توجه به تنوع بسیار بالایی که غذاهای ایرانی دارند انتخاب بهترین غذاهای ایرانی می تواند کاری دشوار باشد. بسیاری از خانم ها برای انتخاب غذا در وعده های مختلف و همچنین تهیه غذای مجالس و مهمانی خود ، با مشکل مواجه می شوند. مسئله آن ها نشناختن غذا ها نیست بلکه گزینه های متنوع، قدرت انتخاب را از بین می برد. غذا های محلی و سنتی ما جزء خوش طعم ترین غذا هایی هستند که در جهان طبخ می شوند. در ادامه به 230 نوع غذا در لیست غذاهای ایرانی ، اشاره می کنیم.

آش رشته از غذاهای ایرانی

مرصع پلو غذایی است که تهیه آن نیاز به زمان و صبر زیادی دارد ولی نتیجه آن قطعا ارزش این زمان را دارد. چلو کباب تابه ای با سماق که به عنوان یک غذای مجلسی ایرانی در لیست بهترین غذاهای ایرانی قرار گرفته است. باقالی پلو با ماهیچه که جز بهترین غذاهای ایرانی محسوب میشود و طرفداران زیادی دارد. در منوی غذای ایرانی، «میرزا قاسمی» به عنوان یک غذای ایرانی خوشمزه با اصالت شمالی، جایگاه ویژه‌ای دارد. برای طرز تهیه میرزا قاسمی کافی است بادمجان و گوجه فرنگی کبابی شده را با سیر و تخم مرغ بپزید و از طعم این غذای سنتی و اصیل ایرانی لذت ببرید. حتما می‌دانید که در تهیه غذاهای ایرانی، معمولا صبر و حوصله به خرج دادن حرف اول را می‌زند.

بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که در میگو ماده‌ای به نام سلنیوم وجود دارد که احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ و سرطان خون را در افراد کاهش می‌دهد. بعد پوست پرتقال را با کمی آب جوشانده تا تلخی آن گرفته شود. بیشتر افرادی که گرسنه می‌شوند و به هنگام ظهر ناهار نمی‌خورند، به دلیل افت قند خون دچار عصبانیت، سرگیجه و سردرد می‌شوند. احساس ضعف و سستی در بدن انسان رخنه کرده و به مرور زمان بدن ضعیف و ضعیف‌تر خواهد شد.

طرز تهیه تره شورباسی یا سوزی شورباسی • آبگوشت آذری

برای سوپ معمولاً از عصاره گوشت مرغ یا آب مرغ استفاده می‌کنند. برای تهیه آن همان‌طوری که از اسمش پیداست به سیب زمینی و پنیر پیتزا نیاز داریم. سیب زمینی‌ها را کاملاً بشویید و به صورت یک اندازه خلال کنید. آب دوغ خیار برای فصل تابستان یک گزینه عالی است که درست کردن آن برای یک ناهار تابستانه خالی از لطف نیست.

ظاهراً دمی گوجه از ترکیه به ایران آورده شده و تبدیل به یکی از محبوب‌ترین غذاهای برنجی ایرانی شده است. آبگوشت یکی از سنتی ترین غذاهای ایرانی است که جزو غذاهای محبوب و پر استفاده در بین خانه های ایرانی بوده است. قدیمی ها وقتی که این غذا را درون ظرف سنگی می‌ پختند به آن دیزی می‌گفتند . تنوع غذایی ما ایرانی ها آنقدر زیاد است که پاسخگوی ذائقه و سلیقه های مختلف بوده و علاوه بر تنوع غذایی بعضی از غذاها در خط های مختلف با طعم ها و روش های مختلفی تهیه و طبخ می شوند. به همین دلیل شما می توانید انواع غذای ایرانی را برای وعده‌های اصلی و یا میان وعده ها تهیه کرده و از خوردن آن لذت ببرید.

از آنجا که کشور ما خاک حاصل خیز فراوانی دارد، شالی کاران در مناطق مختلف به کشت برنج می پردازند. به همین دلیل نان و برنج، بیشترین بخش خوراک ایرانی ها را تشکیل می دهند. یکی از غذاهای سنتی و اصیل کرمانشاه سیب پلوی کرمانشاهی می باشد که در نوع خود بی نظیر است . برای تهیه این خورش گوشت را با پیاز و ادویه جات می پزند و بعد بادمجان های سرخ شده و بادمجان و غوره را به آن اضافه می کنند. تزئین روی آش اهمیت زیادی دارد و بسیاری از ایرانی ها در تزئین تبحر زیادی دارند. پیاز داغ، سیر داغ، نعنا داغ و کشک از جمله تزئینات اصلی آش رشته است.