لیست کامل طرز تهیه انواع غذاهای ایرانی سنتی و محلی ایران کوک-غذای هرمزگان


این غذا را می توان به شیوه های مختلف و با انواع مواد تهیه کرد. گوشت اعلای گوسفندی، پیاز و نمک موادی است که در تهیه کباب استفاده می‌شود. مهارت در درست کردن کباب به اندازه مواد اولیه‌اش مهم است. اگر به شیراز سفر کردید، خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی شیرازی را می‌توانید در این رستوران‌ها بخورید. به غیر از کلم، از سبزیجات معطر، گوشت و ادویه‌جات در تهیه این غذا استفاده می‌شود.

نمک و پودر لیمو عمانی را در اواخر پخت به آبگوشت اضافه کنید. یک تابه را روی حرارت بگذارید و پس از داغ شدن در آن روغن بریزید تا گرم شود. سپس تکه‌های مرغ را با مقدار مناسبی نمک، فلفل، زردچوبه و زعفران در تابه بریزید و خوب تفت دهید تا مرغ‌ها طعم بگیرند و سرخ شوند. اگر می‌خواهید از ران مرغ برای تهیه این غذا استفاده کنید، آن‌ها را با ادویه‌جات بپزید یا سرخ کنید. پس از سرخ شدن تکه‌های مرغ، شعله گاز را کم کنید و درب تابه را بگذارید تا مرغ برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزید.

این غذا که از کلم قمری و سبزی‌های مخصوص و گوشت چرخ کرده درست می‌شود، سرشار از مواد مغذی بوده و مخصوص شیرازی‌ها است. این غذا هم اگرچه در همه جا طبخ می‌شود، اما زادگاه آن شهر شیراز بوده است. برای میل کردن این غذا سالاد شیرازی را هم انتخاب کنید تا ترکیب فوق‌العاده‌ای را تست کنید. شیرازی پلو، یخنی نخود، لوبیا پلو، اشکنه، هویج پلو، کوفته هلو، قورمه به، شکر پلو از دیگر غذاهای معروف شیرازی است.

  • ما در مطلبی جداگانه به معرفی 420 از بهترین غذاهای ایرانی به تفکیک استان های مختلف کشور پرداختیم که پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنید.
  • به خاطر ارزان بودن مواد اولیه‌ای که برای پخت فلافل استفاده می‌شود، قیمت نهایی آن خیلی مقرون به صرفه از آب درمی‌آید.
  • به لیست غذاهای ایرانی، «خورش آلو اسفناج» را هم اضافه کنید.
  • گوشت خورشتی، لوبیا چیتی، پیاز، رب گوجه‌فرنگی، زعفران، غوره، نمک و فلفل از مواد تشکیل‌دهنده ارومیه خورش هستند.
  • شما می‌توانیدتابه یا ظرف کباب سرداشی را به نانوایی سنگکی محله خود ببرید و از آن‌ها بخواهید تا آن را برای یک تا دو ساعت در تنور بگذارند.

اگر هم گیاهخوار هستید و اهل امتحان کردن دستور پخت غذاهای ایرانی طرز تهیه عدس پلو با سویا انتخاب مناسبی برای شما است. از میان غذاهای ایرانی متعلق به جنوب کشور، «خورش قلیه ماهی» یکی از محبوب‌ترین غذاهاست. در طرز تهیه خورش قلیه ماهی معمولا از سبزیجات محلی هم استفاده می‌شود و در اصل جنوبی‌ها سبزی مخصوص قلیه دارند که برای درست کردن این غذای خوشمزه ایرانی استفاده می‌کنند.

طرز تهیه ته چین کبابی مجلسی / ته چین لقمه ای

این کافه رستوران، ظاهری بسیار ساده و بی‌آلایش دارد و انواع غذاهای سنتی را سرو می‌کند. سرو قلیان در این رستوران آزاد است؛ پس اگر بوی دود شما را آزار می‌دهد، بهتر است رستوران دیگری را برای شب‌نشینی خود انتخاب کنید. با قدم برداشتن در این رستوران انگار که وارد سریال شهرزاد و خانه بزرگ آقا شده‌اید! شیشه‌های رنگی، میزهای چوبی، گچ‌بری‌های سنتی، همه جزئیات در این رستوران به‌خوبی رعایت شده است. رستوران باربد دارای بخش جداگانه‌ای با نام تالار آیینه است و قلیان تنها در این سالن سرو می‌شود تا سایر مهمانان عزیز از بوی دود قلیان آزار نبینند.

غذاهای محلی کرمان

کلم پلو شیرازی را حتما با سالاد شیرازی نوش جان کنید تا از طعم و مزه آن بیشتر لذت ببرید. کدوی سبز و سیب‌زمینی از اصلی‌ترین موادی هستند که در تهیه کدوبره استفاده می‌شوند. در ادامه، به خوشمزه ترین لیست غذاهای ایرانی که در هرکدام از دسته های طبقه بندی شده بالا قرار می گیرند، اشاره می کنیم. کله جوش یکی از غذاهای سنتی اصفهان است که سریع آماده می شود.

این غذا یکی از غذاهای سنتی شیراز است که خانم‌های شیرازی مهارت خاصی در طبخ آن دارند. در حلیم بادمجان از گوشت، لوبیا، بادمجان، گردو، برگ نعناع خشک سرخ شده، پیاز سرخ شده و کشک استفاده می‌کنند. جاذبه های این شهر تنها به جاهای دیدنی و طبیعت آن محدود نمی شود بلکه غذاهای سنتی شیراز را نیز می توان یکی از جذابیت های شهر یاد شده به حساب آورد. در این راستا لازم دانستیم تا درباره غذاها و خوراکی های شیراز اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم تا در صورت سفر به این شهر با آگاهی بیشتری اقدام به خوردن این خوراکی های جذاب کنید. رستوران گل یخ تهرانپارس دارای بخش سرپوشیده و روباز است؛ بنابراین در روزهای سرد سال می‌توانید از سالن داخلی استفاده کنید.

لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد. مجله کوروش محتواهای جامع و به روزی از آموزش های آشپزی، سبک زندگی، سلامت، فیلم و سریال و علم و تکنولوژی به شما ارائه می دهد. خانواده ایرانی روزانه می تواند به جدیدترین محتواها از معتبرترین منابع دنیا دسترسی داشته باشد. آلبالو پلو را در فصل تابستان که آلبالو های تازه در بازار وجود دارد می پزند.