لیست کامل طرز تهیه انواع غذاهای ایرانی سنتی و محلی ایران کوک-غذای هرمزگان


ارومیه خورش را در ظرف سرو بکشید و با بادمجان و سیب‌زمینی سرخ شده تزئین کنید. صبر کنید تا ماست کمی رقیق و در آب حل شود؛ سپس مخلوط تخم‌مرغ و سیر را به‌همراه نمک و فلفل در قابلمه بریزید. گوزلمه را پس از چند دقیقه در کاسه بکشید و در آن، نان خشک تیلیت کنید. یکی از غذاهای اصلی ایرانی ها در مهمانی ها انواع پلو و چلو است.

  • کباب بختیاری تابه‌ای را با انواع سبزیجات بخارپز یا گریل شده سرو کنید.
  • آن‌ها برای قورمه کردن گوشت، بزغاله را در اواسط پاییز ذبح می‌کردند و سپس پوست آن‌ را به‌صورت خیکی می‌کندند تا از آن مشک درست کنند.
  • غذاهای محلی زنجان به‌حدی متنوع و لذیذ هستند که خود یکی از دلایل سفر گردشگران به این منطقه از کشور محسوب می‌شوند.
  • همچنین در تهیه این خورشت خوشمزه از زردچوبه و زعفران سیار استفاده می‌شود.

ته‌چین یكی از غذاهای ایرانی محبوب و رایج است كه معمولاً در پخت آن از ماست، برنج، زعفران و تخم مرغ استفاده می‌شود. در کنار رود زاینده رود که قدم بر می‌دارید، پس از تماشای مکان‌های دیدنی این شهر زیبا، بوی بریانی مست‌تان می‌کند. خوردن ترکیب گوشت گوسفندی و جگر سفید به همراه ادویه‌های مخصوص، اتفاق‌های خوب روزتان را تکمیل می‌کند.

رستوران هفت خان

یکی از خوشمزه‌ترین عصرانه‌هایی که در بین غذاهای محلی ایران و مشهد وجود دارد، چنگالی است. بلکه هدف از چنگال انگشتان دست است که باید برای تهیه این غذا مورد استفاده قرار بگیرد. نان بیات خرد شده، عسل یا شکر تنها موادی هستند که برای پختن چنگالی نیاز دارید.

۱۷. غذاهای محلی استان سمنان

پودنی هم غذایی است که با گوشت ماهی پخته می‌شود؛ اما نوع کوسه سواحل کیش. برپومیان کیش برای این که بتوانند گوشت را کاملا بپزند ابتدا آن را در آبلیمو و زردچوبه می‌پزند. سپس پوست کوسه را می‌کنند و گوشت آن را فشار می‌دهند تا آب داخل گوشت خالی شود. سپس آن را با ادویه و سبزیجات معطر تفت می‌دهند و همراه با برنج سرو می‌کنند. کشک‌بادمجان یکی از پرطرف‌دارترین پیش غذاهای سنتی ایرانی است. با اینکه به‌عنوان پیش‌غذا در سفره‌های ایرانی قرار دارد اما آنقدر کامل و خوش‌مزه است که گاهی یک وعده غذایی کامل می‌شود حتی در مهمانی‌ها.

نامزدهای گلدن گلوب ۲۰۲۳ معرفی شدند

نعنا داغ، سیر داغ و پیاز داغ تزئین کرده و آن را نوش جان کنید. سفره بی‌بی سه‌شنبه، سفره‌ای فقیرانه است که وسایل لازم برای آن را از هفت خانه که فردی به نام فاطمه در آن‌ها باشد، تهیه می‌کنند. این سفره معمولا برای گرفتن حاجت‌های مهم نذر می‌شود و برگزاری آن، قانون مشخصی دارد. طبخ اردک شکم‌پر به زمان و حوصله بسیاری نیاز دارد؛ اما مطمئن باشید که به‌محض مزه‌کردن آن، متوجه می‌شوید که این غذا ارزش زمانی که برای آن سپری کرده‌اید را داشته است. اردک شکم‌پر، یک غذای بسیار مجلسی و متفاوت است که با حضورش در سفره مهمانی، رنگ متفاوتی به سفره شما خواهد بخشید و همگان را خوشحال خواهد کرد.

طعم این کوفته بسیار لذیذ و خوشمزه است و شباهت زیادی به سایر کوفته‌های ایرانی دارد. شما می‌توانید این غذا را هم برای وعده ناهار و هم شام آماده کنید و همراه با نان یا برنج سرو کنید. برای خواندن طرز تهیه شفته اراکی با گوشت و آرد نخودچی می‌توانید به مقاله طرز تهیه شفته اراکی مراجعه کنید. برای شب یلدا و شب عید نوروز، «سبزی پلو با ماهی»، یکی از بهترین غذاهای ایرانی در لیست بلند بالای غذاهای ایرانی خوشمزه است که بسیاری از خانواده‌های ایرانی را دور هم جمع می‌کند. طرز تهیه سبزی پلو با ماهی در همه شهرهای ایران شبیه است ولی نوع ماهی معمولا در شمال و جنوب کشور فرق می‌کند.