لیست کامل طرز تهیه انواع غذاهای ایرانی سنتی و محلی ایران کوک-غذای هرمزگان


در این مرحله به هنگام دم گذاشتن برنج لایه به لایه شوید و مرغ یا کوفته ریزه ها را اضافه می کنیم و منتظر می مانیم تا دم بکشد. یک ته دیگ سیب زمینی زعفرانی به همراه ترشی لیمو یا سالاد شیرازی تکمیل کننده این پلو خاص است. رنگ و بوی فوق العاده این پلو حتما شما را هم سر اشتها می آورد.

  • خانواده ایرانی روزانه می تواند به جدیدترین محتواها از معتبرترین منابع دنیا دسترسی داشته باشد.
  • اگر از گوشت گوسفندی و نوع لخم بدون چربی گوشت گوساله استفاده کنید، به جذب پروتئین در بدن کمک خواهید کرد.
  • هر انسانی ذائقه خاصی دارد، می توانیم بگوییم که میلیون ها ذائقه در ایران و میلیاردها ذائقه در جهان وجود دارد.
  • روغن کرمانشاهی، گوشت، لپه، روغن، سیب‌زمینی نیم‌پز، تخم‌مرغ، گردو، کشمش، پیاز سرخ شده، آب لیمو، شکر، نمک و رب گوجه‌فرنگی از مواد تشکیل‌دهنده هلو کباب هستند.

برای مثال اگر اضافه وزن دارید، می‌توانید میزان کره و روغن مورد استفاده در این غذا را به حداقل برسانید. غذای استان سمنان، به دلیل استفاده از مواد غذایی بومی و محلی، ارزش مطلوبی دارد. ترکیبات اصلی این غذا کشک ساییده، گوشت قرمز، نخود، لوبیا سفید، سیب‌زمینی، پیاز، بادمجان، چغندر، خیار به همراه نمک، زردچوبه و فلفل است. پخت این غذا کمی دردسر دارد و به زمان زیادی برای پخت لازم دارد. در تهیه این غذا از خیار چمبر، گوشت، نعناع، سیر، پیاز، گندم، عدس، نان خشک، کشک، نمک و فلفل استفاده می‌شود.

از طرفی دیگر، ذوق و سلیقه آشپزان ایرانی باعث شد که از برنج سفید ساده، ده ها پلو و چلوی رنگین پخته شود. تنوع چلو و پلو ها در لیست غذا های ایرانی، ورای تصور است. در ادامه، بخشی از لیست غذا های ایرانی که با برنج پخته می شوند را می آوریم. در لیست غذا های ایرانی، کوکو یکی از متنوع ترین گزینه ها به شمار می رود. اهالی برای تهیه خورشت به ابتدا گوشت گوسفندی را با پیاز و ادویه می‌پزند و در این حین ورقه‌های به را سرخ می‌کنند.

۵۹- شیر برنج

شله از غذاهای آبکی و نوعی آش است که آن را با حبوبات، گوشت و ادویه فراوان می‌پزند. مشهدی‌ها روی شله خورشت قیمه هم می‌ریزند که باعث خوشمزه‌تر شدنش می‌شود. با رزرو هتل آپارتمان در مشهد به رستوران‌های سنتی این شهر بروید و شله مشهدی را امتحان کنید.

نامزدهای گلدن گلوب ۲۰۲۳ معرفی شدند

مهم‌ترین نکته‌ای که باید درباره نون و نمک فخرالملوک به آن اشاره کنیم این است که رستوران در ساختمانی 140ساله قرار دارد که قدمت آن به دوران قاجار باز می‌گردد. رستوران نون و نمک فخرالملوک دارای فضاسازی بسیار اصیل و واقعی است و اصلاً احساس نمی‌کنید که دکور‌ها تزئینی هستند. در میانه این ساختمان، حوضی بزرگ و فضای باز بسیار زیبایی تعبیه شده است و اتاق‌ها دور تا دور این فضا چیده شده‌اند.

باقلاقاتق یا باقالی قاتوق، یکی از قدیمی‌ترین خورش‌های محلی استان گیلان است که در تمام شهرهای شمالی، به‌خصوص شهرهای استان گیلان، پخته می‌شود. قاتق در زبان محلی به‌معنای خورش و خوراک است و باقلا یا «پاچ باقلا» که به نام باقلای سفید نیز شناخته می‌شود، ماده اصلی تشکیل‌دهنده این غذا است. اسفناج خرد شده را در قابلمه ماش بریزید و آن را برای چند دقیقه همراه با ماش بپزید. سپس آرد را در کمی آب سرد حل کنید و به‌همراه لوبیای پخته، سیر داغ، نمک، فلفل و زردچوبه به مخلوط اسفناج و ماش بیفزایید.

طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ای

ته‌دیگ لایه‌ای ترد و طلایی از برنج است که ته قابلمه‌ی برنج درست می‌شود. مزه‌ی آن مثل مزه‌ی مخلوطی از پاپ کرن و چیپس سیب‌زمینی با طعم برنج باسماتی است. معمولا ته دیگ در منوی رستوران‌ها نیست و آن را جدا باید درخواست کنید. در مهمانی‌های ایرانیان همیشه کمی غذا اضافه می‌آید؛ اما بشقابی که همیشه خالی است، بشقاب ته‌دیگ است. ته‌دیگ به‌عنوان مخلفات غذا محسوب می‌شود و شما می‌توانید آن را با دست نیز بخورید.

سیب‌زمینی را نیز با کمی نمک و آب، آب‌پز کنید و پس از نیم ساعت، پوست آن را بکنید و رنده ریز کنید. اگر دوست دارید طعم غذای شما ترش باشد، قوروت را کمی بیشتر بجوشانید. به‌عنوان چاشنی می‌توانید از آب لیمو یا ماست استفاده کنید. برای تهیه یک کباب بختیاری اصیل، کافی است یک تکه گوشت بره و یک تکه دنبه را یکی در میان سیخ کنید. شما می‌توانید به‌جای روغن مایع از روغن حیوانی استفاده کنید تا عطر و طعم گمنه بهتر شود. به‌جای رب گوجه‌فرنگی می‌توان از رب انار یا کشک نیز استفاده کرد.