لیست غذاهای ایرانی پرطرفدار و خوشمزه


اما اگر همان آشپز در شهر دیگری دست به پختن بزند طعم آن فرق خواهد کرد انگار فقط و فقط باید رطوبت شمال باشد و صدای موج آب و بوی خوش طبیعت تا بشود نوش جان کرد. اگر عاشق بادمجان هستید حتما از این ترشی خوشتان خواهد آمد چون چاشنی مزه‌ی بادمجان کبابی را حس خواهید کرد. گوجه، پیاز، رب انار از دیگر موارد تشکیل دهنده این چاشنی لطیف است. سیر و ریحان خرد شده درون نازخاتون آنقدر دلنشین است که از بوییدن هم سیر نخواهید شد. نازخاتون یکی از معروف ترین چاشنی های مازندران است که کمتر کسی آن را تجربه کرده و برایش خاطره نشده.

  • ولی واقعا یک مقدار که به این شعر بیشتر دقت می‌ کنید می بینید که باز هم غذا خوردن از مهم ترین ارکان زندگی هر فرد است چون برای اینکه یک فرد به تجربه کافی برسد ضروری است!
  • در فرهنگ غذایی ایرانی، اغلب برنجی را با کره و زعفران طبخ می‌کنند که در این صورت آن را چلو می‌نامند.
  • برای پخت این غذای خوشمزه ایرانی، به حدود ۱ ساعت زمان نیاز دارید.
  • گاهی برای طعم دار کردن این خورشت از زعفران و دارچین استفاده می‌کنند و بعضی اوقات برای ایجاد تعادل در طعم خورشت، کمی شکر به آن می‌افزایند.

اگر بخواهیم یکی از اصیل ترین غذاهای ایرانی را نام ببریم، بدون تردید دیزی یا آبگوشت را می ‌توانیم بیان کنیم. اگر یک مهمان خارجی دارید و قصد دارید آن را با فرهنگ و آشپزی ایرانی آشنا کنید، می توان گفت که دیزی به عنوان بهترین گزینه برای این امر شناخته می شود. توصیه ما به شما این است، مهمانان خارجی خود را به یک رستوران سنتی برده و برای وی دیزی سفارش دهید. نوع پخت دیزی و آبگوشت به شکلی است که با استفاده از گوشت گوسفند، حبوبات، و گاهی گوجه به خوبی می ‌توان آن را انجام داد. برای مصرف آن نیز می ‌توان به همراه نان سنگک دوغ، پیاز و سبزی خوردن این غذای خوشمزه را نوش جان کرد.

اکبر جوجه هم یکی از معروف ترین غذاهای شمال کشور است، دارای قدمت زیادی می باشد و مطمئنا می تواند در لیست غذاهای اصیل ایرانی قرار بگیرد. هویج پلو یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که می توانید آنرا به همراه گوشت یا مرغ تهیه کنید. لوبیا پلو یکی از انواع غذاهای سنتی و بسیار پر طرفدار ایرانی است که با مواد غذایی متنوعی تهیه می شود.

در استان‌های شمالی با فرا رسیدن فصل انار، طبخ خورشت ناردونی محبوبیت زیادی بین ساکنین شهرهای شمالی پیدا می‌کند. این خورشت در تمامی فصول سال، داخل منوی رستوران‌ها قابل مشاهده است اما طبخ ناردونی با انار تازه طعم خوشمزه‌تری به آن هدیه می‌دهد. رشته پلو به نوعی غذای شهر بهشهر به شمار می‌رود اما در تمامی شهرهای ایران آن را می‌شناسند. بسته به سلیقه آشپز می‌توان رشته پلو را با مواد مختلفی مانند پیاز، خرما یا کشمش پخت. خورشت قلیه ماهی بیشتر از همه در شهرهای جنوبی ایران محبوب بوده و در وعده‌های غذایی هفتگی خود معمولا این غذا را قرار می‌دهند.

۸- از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی ، لوبیا پلو (برنج لوبیا سبز ایرانی)

از این رو در صفحه اینستاگرام لست سکند مسابقه‌ای برای انتخاب بهترین غذای ایرانی برگزار شد. مرصع پلو از پرطرفدارترین غذاهای ایرانی میباشد که از هویج، بادام، کشمش برای پخت آن استفاده میشود. سعی کردیم در این مقاله تا حد امکان لیست کاملی از غذاهای پرطرفدار ایرانی ارائه دهیم.

آوازه این سوپ خوشمزه در شهر های ایران پیچیده اما کمتر کسی می تواند ادعا کند که به خوشمزگی شوربای ارومیه با آن حال و هوا خنک شوربا را در جای دیگری خورده باشد. غذاهای محلی و سنتی از مهم ترین جاذبه های گردشگری بشمار می‌روند و اغلب مردمان هر شهر به فرهنگ غذایی خود تعصب خاصی دارند. گاهی این تعصب تا آنجا می‌رود که در شهر های دیگر خیلی از غذاهای محصلی دیگر شهرها پخت نمی‌ شود. بریان تنها غذای مخصوص اصفهان بوده که مکان تهیه و فروش آن جدا و مستقل است و معمولاً با غذاهای دیگر طبخ نمی‌شود و این مساله اهمیت آن را نزد اصفهانی‌ها می‌رساند. گردشگران به اشتباه به این غذا بریانی میگویند که در اصلاح آن اصفهانی های اصیل نام این غذا را بریان عنوان می‌کنند.

طرز تهیه آش گوجه فرنگی تبریزی (آش گوجه و آبغوره ترکی)

یکی از محبوب ترین و بهترین غذاهای ایرانی، زرشک پلو با مرغ بوده که در سراسر دنیا نیز شهرت کافی توانسته برای خود به دست آورد. از بهترین غذاهای ایرانی تابستانی می‌توان به «آلبالو پلو» اشاره کرد. در طرز تهیه آلبالو پلو می‌توان از انواع گوشت قرمز و سفید استفاده کرد. برای شب یلدا و شب عید نوروز، «سبزی پلو با ماهی»، یکی از بهترین غذاهای ایرانی در لیست بلند بالای غذاهای ایرانی خوشمزه است که بسیاری از خانواده‌های ایرانی را دور هم جمع می‌کند. طرز تهیه سبزی پلو با ماهی در همه شهرهای ایران شبیه است ولی نوع ماهی معمولا در شمال و جنوب کشور فرق می‌کند.

باقالی پلو

بعد از آن برنج را شسته و در یک قابلمه ریخته با کمی نمک (و در صورت دلخواه زعفران) میگذاریم تا نیم پز شوند. سس روی این کلم بسیار خوشمزه است و طعم خاصی به آن خواهد داد. قسمت چوبی کلم یعنی مغز کلم را به صورت مخروطی با کارد تیزی در می‌آوریم و داخل آب جوش قرار دهیم تا برگ‌ها کمی نرم شوند؛ سپس از آب بیرون آورده و به آرامی برگها را جدا می‌کنیم. سپس آن ها را درون قابلمه بگذارید و در قابلمه را بگذارید و همچنین حرارت اجاق گاز را ملایم کنید و حدود یک ساعت به آن وقت دهید تا سینه مرغ به طور کامل پخته شود. سپس پیاز را پوست بگیرید و بشویید و آن را به وسیله یک چاقوی تیز به چهار قسمت تقسیم کنید و در داخل قابلمه آب جوش بگذارید.