لیست غذاهای ایرانی پرطرفدار و خوشمزه


اگر به دنبال یک غذای مقوی و خوشمزه هستید ما به شما اسفناج پلو را پیشنهاد می‌دهیم. برای تهیه مرغ بریان، یک عدد مرغ کامل را در ادویه نمک، فلفل و زعفران قرار می‌دهیم. سپس دو عدد پیاز و سیر و فلفل دلمه‌ای خرد شده به همراه آبلیمو بر روی مرغ می‌ریزیم و می‌گذاریم تا ۵ ساعت مواد به داخل مرغ بریان برود. برای مشاهده‌ی طرز تهیه خوراک مرغ و لوبیا سبز بر روی لینک کلیک کنید.

  • برای طرز تهیه پتیمچه، تنها به بادمجان و گوجه فرنگی نیاز دارید.
  • در تهیه این خورشت از رب انار، گردوی چرخ شده، شکر و گوشت چرخ کرده یا گوشت مرغ استفاده می شود.
  • مردمان غرب از فرانسه و آلمان تا انگلستان و … هر کدام یک دستور پخت و آداب و رسومی حتی برای نحوه غذا خوردن دارند.
  • ابتدا برای درست کرده دلمه برگ مو لپه را از قبل خیس کرده و با نمک و آب می‌گذاریم تا بپزد.

در کلم پلو می‌توان از دو نوع کلم متفاوت استفاده کرد ولی دستور اصلی آن با کلم قمری است. اگر کلم قمری در دسترستان نبود می‌توانید از کلم‌برگ استفاده کنید. اگر صبح برای غذا پختن وقت کمی دارید و کودکانتان ناهار نونی دوست ندارند، دمی گوجه گزینه ی خوبی است تا یک غذای برنجی سریع و ساده و در عین حال خوشمزه را درست کنید. برای پختن غذا ها موارد مختلفی را در نظر بگیرید تا در وضعیت سلامت بمانید.

شیرین پلو یک غذای خوشمزه آذری است که معمولاً با مرغ درست می‌شود. برای تهیه شیرین پلو به پوست پرتقال، خلال پسته، بادام و زعفران برای تزیین نیاز داریم. مرصع پلو را هم با مرغ و هم گوشت ماهی می‌توانید درست کنید. این غذای خوشمزه و خاص برای مجالس و مهمانی بسیار گزینه‌ی خوبی است. البته در این خورشت به جای گوشت از مرغ نیز می‌توانیم استفاده کنیم.

معرفی بهترین غذاهای ایرانی ( ۴۰ غذای سنتی ایرانی )

برای تهیه میرزا قاسمی از تخم مرغ، بادمجان و گوجه فرنگی استفاده شده و بین مردم گیلان محبوبیت زیادی دارد. خوردن لوبیا پلو با سالاد شیرازی جز بهترین ترکیباتی است که می‌توانید برای وعده غذایی ناهار یا شام در نظر بگیرید. کله جوش که با نام کال جوش هم شناخته می شود یکی از غذاهای اصیل و خوشمزه کشورمان است که در شهرهای مختلف با ترکیبات و رسپی های متنوعی پخته می شود. ترکیب مواد اولیه خورش ها به گونه ای انتخاب شده اند که اعتدال غذا حفظ شود. ایرانی ها عاشق گوشت هستند و در اکثر غذاهای ایرانی گوشت مرغ یا گوسفند و گوساله حتما وجود دارد. کوفته تبریزی از ترکیب گوشت، لپه و سبزیجات تهیه می شود و داخل کوفته هم تخم مرغ آبپز، آلو، گردو، پیاز داغ و زرشک ریخته می شود.

پیتزا قارچ و گوشت

طرز تهیه خورش بلدرچین اصلا سخت نیست و می‌توانید آن را در فر هم درست کنید. شاید در میان اسم غذاهای ایرانی «خورش طلا کوله» کمی غریب باشد. در طرز تهیه خورش طلا کوله علاوه بر مرغ، از سبزیجات معطر و گردو هم استفاده می‌شود. بامیه یکی از سبزیجات مقوی است و معمولا در طرز تهیه انواع غذاها مثل «خورش بامیه» و حتی ترشی بامیه هم به کار می‌رود. طرز تهیه خورش بامیه مشابه دیگر خورش‌های موجود در لیست غذاهای ایرانی است و با انواع گوشت‌ها می‌توانید آن را مقوی‌تر و طعم‌دارتر کنید.

یکی دیگر از غذاهای مجلسی که بسیار سفره ‌ها از زرشک پلو بوده که با استفاده از زعفران زرشک و برنج سفید به خوبی می ‌تواند یک ترکیب جذاب برای شما ارائه داده است. در این لیست غذا های ایرانی بیش از 230 نوع غذای اصیل و سنتی را معرفی کردیم. بعضی از آن ها عام تر بوده و هر ایرانی، دست کم یکبار آن ها را نوش جان کرده است.