لیست غذاهای ایرانی پرطرفدار و خوشمزه


برای تهیه خمیر آرد رو داخل ظرف مناسبی بریزین و نمک و خمیر مایه فوری رو بهش اضافه و به خوبی مخلوط کنید. بهتر است برای خرد کردن کلم پیچ آن را به‌قدری برش بزنیم که در زمان خوردن به‌راحتی در قاشق جا شوند. کلم قمری را هم می‌توانید همانند خلال‌کردن سیب‌زمینی برای سرخ کردن خرد کند. لازانیا یک غذای ایتالیایی است که طرفداران بسیاری در اقصی نقاط جهان دارد. در ایران نیز اکثر خانم‌های خانه‌دار و کدبانو آن را درست می‌کنند.

  • جالب است بدانید که اصالت این خورشت گیلکی است ولی به مرور در کل کشور با روش های مختلف پخته میشود.
  • برای تهیه این غذای خوشمزه این مقدار زیره را با مقدار پیمانه‌های مورد نظر برنج به همراه آب، روغن و نمک میگذاریم تا بپزد.
  • البته این غذا ها پرطرفدارترین غذاهای ایرانی نیستند و اگر به دنبال غذاهایی هستید که مورد علاقه اکثر مردم باشد حتما ادامه مقاله را مطالعه کنید.
  • در آن مقداری روغن مایع بریزید و بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید و صبر کنید تا روغن داغ شود.
  • فلافل از جمله غذاهای سبک و محبوبی است که بین مردم خوزستان طرفداران زیادی دارد.

سپس آلبالوها را آبکش کنید و آب آن را نیز جداگانه در ظرف بریزید تا بعداً برای تهیه شربت آلبالو و یا رنگ دادن به برنج آلبالو پلو استفاده کنید. برای مطالعه ادامه طرز تهیه ته چین آلبالو خانگی به ۳ روش مختلف با مرغ یا گوشت می‌توانید رو لینک مقاله طرز تهیه ته چین آلبالو کلیک کنید. طرز تهیه خورش ماست در شهرهای شمالی و همدان هم مشابه است و شکر، خلال یادام و پسته جزو اصلی آن به شمار می‌روند. آبگوشت غذای مورد علاقه اکثر ایرانیان است اما کمتر کسی از انواع و اصالت هر کدام اطلاع دارد. آبگوشت قنبید یا آبگوشت قنبیت غذای محلی استان قم بوده که قُمنَبیت به معنای نبات قم است، البته کلمه صحیح آن قُنَبیط است.

سیر و سفر با مقتدر سیر

ابتدا باید پیاز را سرخ‌کرده و سپس سیب‌زمینی، رب گوجه و ادویه مورد نظرتان را به آن اضافه کنید. برنج را در قابلمه ریخته و یک‌بند انگشت روی آن آب بریزید. وقتی برنج جوش آمد، موادی که از قبل تهیه کردید را به آن اضافه کرده و اجازه می‌دهید برنج بپزد. در کنار مواردی که بیان کردیم، بدون تردید بسیاری از گزینه ها نیز می توانند قرار گیرد. علاوه بر این گزینه ها جوجه ‌کباب، خورش قیمه، خورش بادمجان، لوبیا پلو، دلمه، کوفته تبریزی، آش رشته با حلیم نیز با توجه به نوع پختی که دارند می ‌توانند در این گزینه ها قرار گیرند.

معرفی بهترین غذاهای ایرانی ( ۴۰ غذای سنتی ایرانی )

اگر هنوز این غذا را نپزید، بهتر است قبل از سرو برای مهمانان، یکی دو بار آن را امتحان کنید تا به آن مسلط شوید. این خورش خوشمزه ایرانی با تاریخچه و طعم ترش و شیرینش دل بسیاری از ایرانیان را ربوده و زینت مجالس و مهمانی ها است. مواد خورش فسنجان گردو کبابی و آسیاب شده، سس انار، گوشت مرغ یا کوفته است. این خورش مانند قورمه سبزی باید ساعت ها پخته شود تا خوب جا بیوفتد.

برای تهیه این غذای خوشمزه و خاص نیاز به کلم پیچ متوسط به همراه سبزیجات معطر از جمله سبزی خشک شده ترخان، ریحان، شوید و تره است. در این غذا سیب زمینی، هویج، لوبیا سبز، سینه‌های مرغ تکه‌ای یا ران مرغ به همراه نخودفرنگی و … وجود دارد. برای بهتر مزه‌دار کردن مرغ آن را به تکه‌های کوچکتر تقسیم کرده و با پیاز و سیر و زردچوبه می‌گذاریم تا بپزد. غوره مسما از غذاهای گیلانی است و تقریبا به دلیل غوره موجو در آن ترش مزه است.