لیست غذاهای ایرانی پرطرفدار و خوشمزه


سبزی های این آش سبزی هایی مانند اسفناج, چغندر و … است و حبوبات آن نیز از لوبیا, عدس, نخود و … است. باقالی پلو نیز همانطور که از نامش معلوم است یک نوع پلو است که با باقالی های سبز مخلوط شده است. سبزی این خورشت پرطرفدار از گشنیز, تره و جعفری تشکیل شده است. این غذا را زمانی درست کنید که وقت کافی دارید و عجله ندارید زیرا راز داشتن یک فسنجان عالی این است که عجله نکنید و در هر مرحله خورش خود را به طور کامل آماده کنید. اما از ۳ بعداز ظهر به بعد چربی بیشتری با خوردن ناهار جذب خواهند کرد و به خصوص در اطراف کمر دچار چاقی می‌شوند. در مرحله دوممیگو‌ها را دانه‌دانه درون آرد سفید قنادی قرار دهید تا میگو کاملا سفید شود.

  • احساس ضعف و سستی در بدن انسان رخنه کرده و به مرور زمان بدن ضعیف و ضعیف‌تر خواهد شد.
  • طرز تهیه آبگوشت کشک بادمجان در عین شباهت زیاد به کشک بادمجان، تفاوت‌های زیادی هم با آن دارد.
  • این غذای ترش و شیرین ایرانی را می توان در تابستان با آلبالو تازه یا در فصول دیگر با یخ زده یا مربای آلبالو تهیه کرد.
  • بعد از پختن سس، کوفته‌ها را باید درست کنید و مواد میانی را در آن‌ها بگذارید و فرم دهید.
  • کوفته تبریزی همان طور که از اسمش مشخص است اصالتا غذایی تبریزی است اما امروزه در سرتاسر ایران تهیه می شود و یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی به حساب می آید.

اگر کلسترول دارید می‌توانید برای پخت این غذا به سراغ روغن زیتون بروید و مواد اولیه را به مدت یک تا دو دقیقه به خوبی در آن تفت دهید. در کنار این موضوع، توصیه می‌شود که برای کنترل چربی خون، در کنار میگو پلو از آب کرفس استفاده کنید. برای مقابله با یبوست هم بهتر است در این غذا به سراغ برنج قهوه‌ای بروید و فیبر دریافتی‌تان را افزایش دهید.

» طرز تهیه انواع پلو و چلو ایرانی «

در آن مقداری روغن مایع بریزید و بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید و صبر کنید تا روغن داغ شود. بعد از داغ شدن روغن، پیاز و سیر خرد شده را در قابلمه بریزید و تفت دهید تا نرم شوند. بعد از مقداری تفت دادن به قابلمه مقداری زردچوبه اضافه کنید و مواد را هم بزنید و با یکدیگر تفت دهید. برای ادامه‌ی طرز تهیه بورک حلزونی با مرغ و قارچ اینجا کلیک کنید. اگر از آن دسته افرادی هستید که زمان لازم برای درست کردن غذاهای خورشتی و طولانی مدت را ندارید به شما چند غذای سریع را پیشنهاد می‌کنم. برای ادامه طرز تهیه آب دوغ خیار به مقاله آن مراجعه کنید.

تا از بهترین لیست غذاهای ایرانی + عکس

از جذاب‌ترین غذاهای جنوب ایران، دمی لخلاخ است که بومیان بوشهری برای تهیه آن از روش‌های خاصی استفاده می‌کنند. معمولا طعم خاص این غذا به دلیل وجود تمبر هندی و لیمو امانی است. به غذاهای ترش علاقه دارید؟ترشی تره بدون شک جز بهترین غذاهایی است که می‌توانید میل کنید. این غذا در استان‌های شمالی طبخ شده و به طعم ترشش مشهور است که این طعم برای برخی افراد جذاب و برای برخی خوشایند نیست. این لیست را باید با پرطرفدارترین غذای ایرانی، قورمه سبزی آغاز کرد.

“خورش بادمجان” یکی از لذیذترین غذاهای ایرانی است که کمتر کسی وجود دارد که طعم آن را نپسندد. بادمجان های سرخ شده در این غذا طعم فوق‌العاده ای به آن می دهد. این غذا را می توان هم با برنج و هم با نان سنگک سبزی سرو کرد. مطمئن باشید با یک بار امتحان کردن شیفته طعم و مزه دلچسب آن خواهید شد.

برای تهیه مرغ شکم پر ابتدا، مرغ را پاک کرده و کلیه محتویات داخل آن را پاک کنید. سپس موادی مانند آب‌لیمو، دارچین، زعفران دم کرده و نمک و فلفل به همراه روغن مایع را قاطی کرده و به داخل و روی مرغ با یک فرچه آغشته کنید. در مرحله اول برای تهیه خورشت آلو اسفناج، پیازها را پوست بگیرد و بشویید. سپس یک قابلمه مناسب را انتخاب کنید و درون آن مقداری روغن بریزید و بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید و صبر کنید تا روغن داغ شود. اسفناج همان‌طوری که می‌دانید خون ساز و سرشار از آهن است. از ترکیب اسفناج، گوشت و آلو بخارا خورشتی خوشمزه به نام خورشت آلو اسفناج تهیه می‌شود که با برنج کته‌ای آن را میل می‌کنند.

قیمه نثار جزوه غذاهایی است که به صورت سنتی در قزوین پخته می‌شود و به آنجا تعلق دارد. یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای سمنان ته چین مرغ است که در سایر استان‌های کشور هم محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این غذا طعم لذیذی داشته و برای مهمانی و دورهمی‌های خانوادگی یک انتخاب عالی به شمار می‌رود. راز خوشمزه بودن قورمه سبزی به پخت آن و زمانی که شما به آن اختصاص می دهید برمی‌گردد.