لیست غذاهای ایرانی پرطرفدار و خوشمزه-غذای هرمزگان


طرز تهیه سبزی پلو با ماهی در همه شهرهای ایران شبیه است ولی نوع ماهی معمولا در شمال و جنوب کشور فرق می‌کند. بامیه یکی از سبزیجات مقوی است و معمولا در طرز تهیه انواع غذاها مثل «خورش بامیه» و حتی ترشی بامیه هم به کار می‌رود. طرز تهیه خورش بامیه مشابه دیگر خورش‌های موجود در لیست غذاهای ایرانی است و با انواع گوشت‌ها می‌توانید آن را مقوی‌تر و طعم‌دارتر کنید. یک غذای خوشمزه ایرانی و در عین حال مقوی و ساده، «آبگوشت شله بریون» است. در طرز تهیه شله بریون که اصالتش به اصفهان می‌رسد از زیره، برنج و گوشت استفاده می‌شود.

  • می توان انواع کوکو را با ساده ترین مواد اولیه تهیه کرد.
  • در این مطلب سعی می کنیم لیستی کامل از غذاهای ایرانی را برای شما عزیزان جمع آوری کنیم.
  • معمولاً توصیه می‌شود اگر از افراد کم‌خون هستید، در این غذا به جای خلال بادام از خلال فندق استفاده کنید.
  • بعضی از غذاها جزو غذاهای مجلسی تر و بعضی ها جزو غذاهای ساده تر و یا محلی محسوب می‌شوند.
  • برای آشنایی در ادامه به فهرست جامع انواع غذاهای ایرانی پرداخته‌ایم.

برنج را در آب جوش ریخته و کمی که پخته شد، باقالی را به آب جوش و برنج اضافه کنید. باقالی باید به اندازة 2 دقیقه یا کمتر در آب بماند و سپس برنج را آبکش کنید. وقتی که می‌خواهید برنج را دم کنید، شوید را لابه‌لای آن بریزید. در اکالا بلاگ علاوه بر غذاهای ذکر شده، طرز تهیه غذاهای خوشمزه و خاص دیگر به همراه انواع دسر، ترشیجات و شیرینی‌ها در قسمت آشپزی ببینید.

شکر پلو شیرازی

قیمه نثار با مخلفات زیادی كه دارد تبدیل به یكی از انواع غذاهای ایرانی خوشمزه و پرطرفدار شده است. گاهی از این غذا در گویش‌های عامیانه با نام قیمه نسا یاد می‌شود كه به اشتباه جا افتاده است. خورش ترش تره یکی از خوشمزه‌ترین انواع خورش ایرانی است که معمولاً با کته سرو می‌شود. این غذای لذیذ و بامزه به عنوان غذای شب چهارشنبه‌سوری و شب عید در گیلان درست می‌شود. در ادامه طرز تهیه خورش ترش تره با کته را در مجله اسنپ اکسپرس با هم می‌خوانیم. اگر در لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج را با دقت بگردید، حتماً اسم کشمش پلو مازندرانی را خواهید دید.

طرز تهیه آلبالوپلو با گوشت قلقلی

فرآیند تولید قرمه سبزی با قرمه کردن گوشت آغاز شد و در طی قرن‌ها، افزودنی‌های خوش طعم دیگر مثل سبزی قورمه و چاشنی‌های ترشی با این خورش هم‌نشین شدند. به همین خاطر از قدیم آن را به روش‌های خاصی (خشک کردن، نمک سود کردن و البته قرمه کردن) نگهداری می‌کردند. این روش هنوز هم در بسیاری از نقاط کشور و به ویژه در میان عشایر و روستاییان کاربرد دارد. آلبالو پلو که در اصل با برنج، گوشت، آلبالو و خلال پسته تهیه شده است، هم با گوشت قرمز قلقلی و هم با گوشت مرغ قابل سرو است. پختن آلبالو پلو به مهارت خاصی نیاز دارد، زیرا سمفونی واقعی رنگ ها و طعم ها است.

برای ابتدای کار پیاز سیر را تفت داده و گوشت چرخ کرده را به آن اضافه می‌کنیم. برای ادامه‌ی مطلب طرز تهیه شامی خوشمزه و ترد اینجا کلیک کنید. برای مشاهده ادامه‌ی طرز تهیه لازانیا بر روی لینک کلیلک کنید. اما دلمه کلم یک دلمه خوشمزه و آسان است که برای ناهار درست خواهد شد. د این دلمه از گوشت چرخ کرده به همراه برنج و لپه استفاده می‌شود.

سپس آن ها را درون قابلمه بگذارید و در قابلمه را بگذارید و همچنین حرارت اجاق گاز را ملایم کنید و حدود یک ساعت به آن وقت دهید تا سینه مرغ به طور کامل پخته شود. سپس پیاز را پوست بگیرید و بشویید و آن را به وسیله یک چاقوی تیز به چهار قسمت تقسیم کنید و در داخل قابلمه آب جوش بگذارید. و سپس مقداری زردچوبه به قابلمه اضافه کنید تا رنگ بگیرد. در مرحله بعد گوشت‌هامون‌رو به قطعات دلخواه برش می‌زنیم. برای این‌که گوشتها به‌خوبی سرخ شده و رنگ و روی بهتری به خودشون بگیرن، اون‌هارو به پیاز و ادویه‌های در حال تفت اضافشون می‌کنیم، تا بوی خامی گوشت کاملا گرفته بشه.

# کباب های ایرانی از آن چیزی که تصور می‌کنید، متنوع ترند. پیش از همه می‌رویم سراغ کباب کوبیده، کبابی که با گوشت قرمز، پیاز خرد شده و نمک و فلفل پخته می شود. پس از آن کباب برگ پیش روی شماست که با ورقه های نازک گوشت بره یا گاو، به همراه آب لیمو، پیاز، زعفران و کره طبخ می‌شود. کباب مرغ یا جوجه که در گذشته با استخوان و بر روی آتش کباب می‌شده، امروزه پس از خواباندن گوشت مرغ در آب لیمو و زعفران، بر روی آتش کباب می‌کنند. اگر خیلی خوش شانس باشید، می‌توانید به جگرکی برسید و سیخی جگر که با ریحان تازه و اب لیمو طعم دار شده نوش جان کنید. كلم پلو از انواع غذاهای ایرانی با طعم متفاوت و لذیذ است كه بهتر است این نوع غذای خوشمزه و مقوی را در منزل تهیه كنیدو بی شك یكی از پایه های ثابت منوی غذایی شما خواهد شد .

از دیگر غذاهای سنتی می‌توان به میگو پلو بوشهری و شیرین پلو اشاره کرد و البته کشک بادمجان، انواع دلمه، میرزاقاسمی و آش های مختلف هم جزو غذاهای سنتی محسوب می‌شوند. آش انار ساوه را در شهرهای دیگر ایران نمی‌توان یافت زیرا طعم اش انار ساوه، بسیار منحصربفرد است. این آش با آب انار، مغز گردو، حبوبات و سبزیجات مختلفی پخته شده و در شب‌های یلدا بر سر سفره مردم ساوه قرار می‌گیرد.

برای خواندن ادامه طرز تهیه کباب سرداشی همدان در فر و ماهیتابه و همچنین مشاهده فیلم آموزشی این غذا می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کباب سرداشی کلیک کنید. در منوی غذای ایرانی، «میرزا قاسمی» به عنوان یک غذای ایرانی خوشمزه با اصالت شمالی، جایگاه ویژه‌ای دارد. برای طرز تهیه میرزا قاسمی کافی است بادمجان و گوجه فرنگی کبابی شده را با سیر و تخم مرغ بپزید و از طعم این غذای سنتی و اصیل ایرانی لذت ببرید. یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی «باقلا قاتق» است که اصالت آن به شمال کشور برمی‌گردد. در طرز تهیه خورش باقلا قاتق شمالی از باقلا شمالی استفاده می‌شود و اگر به این باقلای محلی دسترسی ندارید می‌توانید آن را با باقلا کشاورزی ساده هم درست کنید.

این غذا با دوغ و ماست بسیار خوشمزه می‌شود و ظاهر آن مانند چلو گوشت است که طعم لذیذ گوشت بخاطر نحوه طبخ آن را متفاوت کرده است. این غذای خوشمزه شباهت بسیار زیادی به قلیه ماهی دارد و در دسته بندی غذاهای دریایی قرار میگیرد. لذت نوش جان آن با منظره سواحل زیبای خلیج همیشه فارس و صدای نی همبون برای شما یه یاد ماندنی خواهد شد. در کل اگر بخواهیم نگاه اقتصادی به غذاها داشته باشیم قلیه میگو علاوه بر داشتن میگو، به خاطر داشتن سبزی های خاص فصلی و ادویه های خاص در زمره غذاهای گرانقیمت دسته بندی می شود. انکار نکنید 😉 این مساله دلیل بر شکمو بودن افراد نیست. مطمئنا حالا بیشتر از قبل اعتماد دارید چون یک نکته مهم از خودتان را به شما یادآوری کردیم.