لیست غذاهای ایرانی پرطرفدار و خوشمزه-غذای هرمزگان


فهرستی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی از جمله غذاهای ایرانی با برنج و فهرستی مفصل از دستور انواع غذاهای ایرانی را برای شما گردآوری کرده‌ایم. برای یاد گرفتن طرز پخت انواع غذاهای ایرانی این مطلب را تا انتها بخوانید. “خورش بادمجان” یکی از لذیذترین غذاهای ایرانی است که کمتر کسی وجود دارد که طعم آن را نپسندد. بادمجان های سرخ شده در این غذا طعم فوق‌العاده ای به آن می دهد.

  • در نظر داشته باشید که ما ایرانیان چندین نوع ترشی بسیار خوشمزه را در لیست غذاهای خود داریم که واقعا از خوردن آنها لذت خواهیم برد.
  • برای این غذا به میگو پاک شده، گشنیز و شنبلیله، سیر، پیاز، رب گوجه فرنگی و تمر هندی نیاز داریم.
  • در سایت مواد لازم و طرز تهیه آلبالو پلو شیراز را برایتان شرح داده ایم .
  • اگر فشار خون دارید، کمی سیر تازه به برنج اضافه کنید و نمک را محدود کنید.

نام متمایز این غذا به گونه ای است هنگام سفارش هم گویش زیبای مردم شمال کشورمان را یادآور می شود. شوید، تخم مرغ و باقلای مخصوص شهر رشت که به آن پاچ باقلا میگویند تشکیل شده این خورش خوشمزه شمالی است که معمولا برای وعده ناهار آن را میل میکنند. سرو باقلاقاتق هم مانند آداب خوردن آن اشتها بر انگیز است. سرو این غذا در کاسه های گلدار چینی بر جذابیت های آن می‌افزاید. دیزی یا آبگوشت از قدیمی ترین، لذیذترین و مقوی ترین غذاهای اصیل ایرانیست. همان گونه كه از نامش پیداست، این غذا آبكی بوده و گوشت از اجزای اصلی تشكیل دهنده آن است.

برای تهیه آش رشته حبوبات و سبزی ها را با هم مخلوط کرده و در انتها رشته ها را به آن اضافه می کنند و برای تزیین آش از نعنا و سیر و پیاز سرخ کرده و کشک از آن استفاده می کنند. جالب است بدانید که فسنجان درایران قدمت باستانی دارد و این مطلب را می توان از لوح ها و سنگ نوشته هایی که در تخت جشید یافت شده اند که مربوط به ۵۱۵ سال قبل از میلاد است دریافت کرد. در یکی از این سنگ نوشته ها لیستی از اشیاء قدیمی باستانی که شامل مواد اولیه و تشکیل دهنده فسنجان شامل گردو, انار و مرغ است.

محبوب ترین آموزش ها

آنها سرشار از آهن هستند، به هضم غذا کمک می کنند و سیستم ایمنی را تقویت می کنند. این غذا را زمانی درست کنید که وقت کافی دارید و عجله ندارید زیرا راز داشتن یک فسنجان عالی این است که عجله نکنید و در هر مرحله خورش خود را به طور کامل آماده کنید. باید به این نکته نیز اشاره کنیم که رب انار استفاده شده در بیشتر انواع ماهی شکم‌پر، خواص بسیاری برای لاغری دارد. بسیاری از متخصصان تغذیه معتقدند که مصرف رب انار می‌تواند برای کاهش وزن و چربی‌های بدن به خصوص در اطراف شکم مفید باشد.

معرفی ۱۴ غذا از اصیل ترین غذاهای ایرانی

خورشت کدو غذایی خوشمزه و آسان است که با گوشت تکه‌ای درست می‌شود. اگر به دنبال غذایی مجلسی و شیک برای درست کردن به هنگام ناهار هستید، قیمه نثار پیشنهاد من به شما عزیزان است. قیمه نثار برای شهر قزوین است و از گوشت‌های تکه‌ای به نسبت کوچک و خلال پسته، بادام، خلال پرتقال یا نارنج و …. یکی دیگر از خورشت‌های خوشمزه و خوش رنگ و لعاب برای ناهار ظهر قیمه با سیب زمینی است. این خورشت خوشمزه برای ماه محرم زبانزد است و اکثر عزاداران حسینی قیمه نذری درست می‌کنند.

همان طور که از اسم این غذای ایرانی پیداست، گوشت و لوبیا مواد اصلی طرز تهیه خورش گوشت و لوبیا است. «خورش فسنجان» در منوی غذای ایرانی، جایگاه ویژه‌ای دارد. در طرز تهیه خورش فسنجان، نکته مهم، به روغن افتادن غذا است. برای یک غذای شام مهمانی مجلسی طرز تهیه این غذای ایرانی خوشمزه را پیشنهاد می‌کنیم.

این غذا با نان سرو می‌شود و در دستور اصلی آن از گوشت استفاده نمی­شود اما در برخی استان­های کشور گوشت گوسفند یا مرغ به آن اضافه می­کنند و آن را از این سادگی در می‌­آورند. در میان غذاهای معروف ایرانی، خورش قورمه سبزی (خورشت قورمه سبزی) جایگاه بسیار ویژه ای دارد. درباره تفاوت غذاهای شرق و غرب کشور با شمال و جنوب هم تاثیر جغرافیا بر طعم صادق است. وقتی در جغرافیا می‌گویند ایران کشوری چهار فصل است، پس تنوع غذایی هم در آن زیاد است. این موضوع باعث می‌شود غذاهای ایرانی در طول زمان ترکیبی اعجاب‌انگیز و بلوغ‌یافته پیدا کنند و با نگاه به فرهنگ ایرانی‌ها تنوع جالبی از غذاهای پاک و خوشمزه را پیدا می‌کنیم. در جنوب ایران بخاطر کم‌تر بودن عرض جغرافیایی و نبود رشته‌کوه‌ها، آب و هوا گرم‌ است.