لیست غذاهای ایرانی و معرفی کامل غذای ایرانی بررسی جامع آشپزی ایرانی آرسس شف-غذای هرمزگان


در گذشته آب دوغ خیار یکی از غذاهای ایرانی دارای جایگاه در روتین زندگی مردم بوده است. یک غذای ایرانی خوشمزه که با دو طعم شیرین و ملس پخته می‌شود و میزان شیرینی تا ترشی آن بسته به ذائقه افراد دارد. در نظرسنجی‌ای که در مستند تلویزیونی «ذائقه ایرانی» برای پیدا کردن محبوب‌ترین غذا‌ها انجام شده است، فسنجان ششمین محبوب ما ایرانی‌ها است. فسنجان در دنیا هم جزو غذاهای محبوب ایرانی است و در کنار غذا‌هایی مانند قرمه ‌سبزی و کباب کوبیده، یک غذای ایرانی ویژه است که توریست‌ها قطعا باید طعم آن را بچشند. خورشت فسنجان نام خود را به عنوان یکی از غذاهای محبوب جهان ثبت کرده است. این خورش با استفاده از گردوی چرخ شده، گوشت مرغ یا گوشت قرمز و رب انار با سه طمع ترش، شیرین و ملس طبخ می‌شود.

  • فطایر یک غذای عربی و لبنانی است که داخل خمیر آن را با مواد مختلفی می‌توانید پر کنید.
  • در اینجا تعدادی از معروف ترین و شناخته شده ترین غذاهای ایرانی را برای گردشگران خارجی معرفی می کنیم.
  • البته که گاهی اوقات کوبیده را به جای برنج با نان هم می خورند که صد البته بهتر است آن نان، نان سنگک باشد.
  • خورشت فسنجون از مهم‌ترین غذاهای ایرانیفسنجان ریشه گیلانی دارد و مردم این منطقه آن را یک غذای محلی می‌دانند؛ گیلکی‌ها در پختن آن ریزه کاری‌های مخصوص به خودشان را دارند.
  • برای ادامه مطلب طرز تهیه عدس پلو با کشمش و گوشت چرخ کرده اینجا کلیک کنید.

اگر شما بخواهیدباقالی پلورا همراه با ماهیچه تهیه کنید باید به خوبی بدانید که یکی از لذیذترین و مجلسی ترین غذای ایرانی را انتخاب کرده اید. بسیاری از ایرانی ها و البته که بسیاری از خارجی ها هم نیز عاشق این غذا می باشند. برای تهیه کردن باقالی پلو برنج سفید را همراه با باقالی و زعفران ترکیب می کنند و در آخر سر هم ماهیچه گوسفند و یا مرغ را در کنار بشقاب قرار داده و سرو می نمایند. شما بر اساس ذائقه خود می توانید گوشت مرغ و یا ماهیچه گوسفند را برای در کنار باقالی پلو سفارش دهید. راز خوشمزه بودن قورمه سبزی به پخت آن و زمانی که شما به آن اختصاص می دهید برمی‌گردد. در واقع بهتر است که خورش را با کمترین حرارت و در مدت زمان طولانی پخت.

این قضیه خود گویای ارزش و همه گیر بودن آش در سفره‌های ایرانی از دیرباز است. همان طور که در چند خط بالا نوشتم، گوشت، از ترکیبات اصلی زرشک پلو است. در گذشته، به سبب تنوع در استفاده گوشت، مردم افزون بر مرغ، زرشک پلو را با گوشت بره، شیشک و البته گاهی هم بدون گوشت میل می‌کردند. امروزه زرشک پلو با مرغ آمیخته شده و کمتر دیده می‌شود کسی آن را با گوشت بره یا سردست و قلوه‌گاه گوسفند بپزد. این غذا به لطف مرغ، عوارض گوشت قرمز را ندارد و از بیماری هایی که ممکن است ایجاد کند جلوگیری می کند.

لیست غذاهای ایرانی و غذاهای استان مازندران

یزد، شهر باقلواهای بادام، کیک یزدی، قطاب و شیرینی‌های محلی سرخ شده است. سبزی های این آش سبزی هایی مانند اسفناج, چغندر و … است و حبوبات آن نیز از لوبیا, عدس, نخود و … است. اما از ۳ بعداز ظهر به بعد چربی بیشتری با خوردن ناهار جذب خواهند کرد و به خصوص در اطراف کمر دچار چاقی می‌شوند.

طرز تهیه خوراک کدو سبز خوشمزه

این غذای به ظاعهر ساده فوت و فن‌هایی دارد که اگر آن‌ها را رعایت کنید، مطمئناً یکی از بهترین غذاهای موجود در مهمانی خواهد شد. همان‌طور که این غذا از اسمش پیداست از ترکیت مرغ که معمولاً سینه و ران مرغ است به همراه برنج زعفرانی و زرشک درست می‌شود. غوره مسما از غذاهای گیلانی است و تقریبا به دلیل غوره موجو در آن ترش مزه است. برای طرز تهیه این غذا به سینه مرغ، بادمجان، غوره عسگری و گوجه فرنگی به همراه ادویه‌جات نیاز داریم. آبگوشت از ترکیب گوشت تازه گوسفندی استخوان دار به همراه نخود، لوبیا و سیب زمینی درست می‌شود.

نان سنگک – نان لواش – نان بربری و … همگی از نان های خاص ما ایرانی ها هستند که واقعا بسیار خوشمزه و خوش طعم هستند. خورش کرفس از آن خورش‌هایی است که خوب درآوردن آن کار ساده‌ای نیست. ممکن است شما جایی خورش کرفس بخورید و خوشتان بیاید و فردای آن روز خورش کرفس دیگری را نخورید. بخش زیادی از محبوبیت پایین این خورش‌ها بخاطر نامأنوس بودن طعم کرفس، بامیه، ریواس و کنگر برای ذائقه ما است. این محتویات باید کاملاً تمیز شود و برای مدت طولانی بپزد تا نرم شود. غذای سیرابی معمولاً به صورت سوپ سرو می­‌شود و محتویات آن سیرابی، پیاز، سیر، ادویجات و گاهی نخود است.

۱۶- آبگوشت متنجنه کرمانی

سپس به مقدار دلخواهتان نمک، زردچوبه و فلفل را به پیاز و سیر اضافه کنید و کاملا هم بزنید و تفت دهید تا پیاز و سیر ها رنگ طلایی به خود بگیرند. لوبیا را در قابلمه می ریزیم و روی آن حدودا ۴، ۵ لیوان آب می ریزیم تا جایی که آب کاملا بالای لوبیاها قرار بگیرد و آنرا روی حرارت می‌زاریم تا بپزد. پنینی مرغ برای کسایی که دوست دارند سریع غذا درست کنند، مناسب است.

سلامت شما در سفر مهمترین اصل است که باید به آن توجه کنید. دورچین های دنده کباب با وجود طعم فوق العاده آن باز هم جای خودنمایی دارد. سبزی های تازه، ترشی های محلی و ماست محلی این تجربه را بیش از پیش به یاد ماندنی می‌کند. یکی از ز بهترین غذاهای ایرانی که در بسیاری از مجالس سرو می‌شود زرشک پلو با مرغ است.