لیست غذاهای ایرانی معرفی 230 غذای ایرانی خوشمزه کترینگ کیبو


برای تهیه کوفته کباب ترکیه ای ابتدا گوشت چرخ کرده را با پیاز رنده شده که آب آن را گرفته‌اید مخلوط کنید. برای ادامه طرز تهیه کوفته کباب ترکی به مقاله آن مراجعه کنید. کبه یک غذای عربی و جنوبی‌های ایران است که با سیب زمینی، برنج، گوشت چرخ کرده یا بلغور درست می‌شود. برای تهیه کبه ابتدا ابتدا برنج نیم دانه ایرانی را چندین بار بشویید و حدود ۱۲ ساعت خیسانده و کنار بگذارید (از شب قبل). کوفته ریزه یک غذای اصیل و خوشمزه ایرانی است که از ترکیب گوشت چرخ کرده، تخم مرغ، آرد نخودچی و… درست می‌شود.

  • لوبیا پلو از جمله محبوب‌ترین پلوهای ایرانی است كه همواره در طول تاریخ نه تنها از محبوبیتش كم نشده كه با طرز پخت‌های متنوع، لذیذتر و محبوب‌تر هم شده است.
  • این خورشت لذیذ هم به تنهایی و هم به همراه ماهی دودی در شمال سرور می‌شود.
  • این غذا ها منبع فوق العاده ای از انواع ویتامین ها، پروتئین و کلسیم هستند.خوراک ها را می توان با سبزیجات یا گوشت، مرغ و ماهی طبخ کرد.
  • پس از اینکه مواد خوب به هم آغشته شدند، چند لیوان آب اضافه کنید و اجازه دهید خورش برای حداقل 3 ساعت خوب بپزد تا جا بیفتد.

کمتر ایرانی رو میشه پیدا کرد که این غذا رو امتحان نکرده باشه ولی هیمشه جزو سر لیست بهترین غذاهای ایرانی می باشد. اگر در لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج را با دقت بگردید، حتماً اسم کشمش پلو مازندرانی را خواهید دید. حال برای پخت این غذا لازم است که پیاز را روی تخته آشپزخانه به‌صورت نگینی خرد کنید.

طرز تهیه دلمه سیب زمینی

اگر محدودیت مصرف گوشت قرمز دارید به همین ترتیب کوفته اراکی را با گوشت مرغ، بوقلمون یا به عنوان یک غذا با سویا تهیه کنید. را به عنوان یک غذای اصیل ایرانی که قدمت طولانی دارد، به خوبی حفظ کرده‌اند و هنوز هم آن را در مهمانی‌ها و دورهمی‌هایشان می‌پزند. برنج و گوشت گوسفندی، از مهم‌ترین مواد اصلی این غذای ایرانی محلی هستند. كوفته تبریزی یكی از مشهورترین و خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی ایران است.

البته باید بدانید که می‌توانید بسته به سلیقه خود میزان دوغ مورد استفاده در غذا را کم و آب آن را بیشتر کنید. توصیه می‌شود برای این که روغن مورد استفاده در ته‌چین را به کمترین میزان ممکن برسانید، آن را درون فر بپزید. برای داشتن یک ته‌چین سالم باید این را هم بگوییم که بهتر است ماست مورد استفاده در ته چین را به نوع کم‌چرب تغییر دهید و مرغی که در غذا استفاده می‌کنید را هم آب پز کنید تا خاصیتش بیشتر شود. در وهله اول وجود تخم مرغ در این غذا باعث می‌شود از ویتامین آ.

طرز تهیه آش آبادانی با کلیه نکات | آش سنتی آبادان

روح و روان گردشگران خارجی با خوردن”ته دیگ”ترد و طلایی کف قابلمه سرخ شده به وجد می آید. باید به این نکته نیز اشاره کنیم که رب انار استفاده شده در بیشتر انواع ماهی شکم‌پر، خواص بسیاری برای لاغری دارد. بسیاری از متخصصان تغذیه معتقدند که مصرف رب انار می‌تواند برای کاهش وزن و چربی‌های بدن به خصوص در اطراف شکم مفید باشد.

همان‌طور که گفته شد یکی از محتویات اصلی قیمه نثار، خلال بادام و پسته است. معمولاً توصیه می‌شود که به خاطر حفظ ارزش غذایی این مواد، آن‌ها را برای یک ساعت در آب قرار دهید تا به خوبی خیس بخورند. این روش کمک می‌کند تا اسید‌های چرب موجود در این مغز‌ها حفظ شود. باید اضافه کرد که پسته موجود در قیمه نثار به دلیل مقدار زیاد کلسیمی که دارد، می‌تواند برای افرادی که در معرض پوکی استخوان هستند بسیار مفید باشد.