لیست غذاهای ایرانی معرفی 230 غذای ایرانی خوشمزه کترینگ کیبو-غذای هرمزگان


دمی گوجه با انواع گوشت مرغ یا گوشت قرمز پخته می‌شود که انتخاب هریک به سلیقه و ذائقه غذایی هر فرد بستگی دارد. به‌صورت کلی گوجه و سیب‌زمینی از اصلی‌ترین مواد تهیه این غذای برنجی خوشمزه هستند. برای درست‌کردن برنج این غذا دو نوع روش پختن وجود دارد. معمولاً در مهمانی‌های آخر هفته و دورهمی‌ها وقتی صحبت از آشپزی می‌شود، اولین جوابی که برای سؤال ناهار چی درست کنم؟ می‌شنوید، نام یکی از انواع خورش ایرانی است. اما غافل از اینکه به‌غیراز خورش قیمه و فسنجان، لیست غذاهای مجلسی ایرانی بسیار بلند است. از انواع کباب‌های ایرانی گرفته تا انواع ته‌چین‌ها و پیش‌غذاهای خوشمزه که معمولاً آن‌ها را فراموش می‌کنیم.

  • به همین دلیل با تهیه این غذا می‌توان با صرف هزینه‌ای نسبتاً كم و مناسب به توصیه پزشكان مبنی بر استفاده از غذاهای دریایی گوش داد.
  • برای پخت بهتر کباب تابه‌ای بهتر است در زمان طبخ، درِ ماهیتابه را بگذارید تا گوشتتان کاملاً مغز پخت شود.
  • هر چه خورش با حرارت کمتر و زمان طولانی تری پخته شود، خوشمزه تر و خوب می جوشد.
  • خورش کرفس از آن خورش‌هایی است که خوب درآوردن آن کار ساده‌ای نیست.

امکان دارد بار‌ها این غذا را با نام‌های کباب دیگی یا کباب بشقابی هم دیده باشید که نشان‌دهنده‌ی روش‌های مختلف تهیه و طبخ آن است. حال با خیال راحت می‌توانید دوغ خود را به غذا اضافه کنید. البته باید بدانید که می‌توانید بسته به سلیقه خود میزان دوغ مورد استفاده در غذا را کم و آب آن را بیشتر کنید. کباب یکی از پر طرفدارترین و محبوب ترین غذاها در میان مردم ایران است. کباب در ایران انواع گوناگونی دارد مثل کوبیده, جوجه, برگ و کباب گوشت. یک قاشق غذاخوری برنج و سبزی‌ها را در یک قابلمه ریخته و اجازه می‌دهیم خوب با هم بپزند.

اشکنه غذایی ساده، سریع و مقوی است که مناسب هر وعده غذایی است. در این فرصت تا مرغ‌ها مزه‌دار شوند، باید آلبالوها را بشویید و هسته آن‌ها را با یکی از روش‌های هسته‌گیری آلبالو با سیخ چوبی یا نی شیشه‌ای خارج کنید. به عنوان یک غذای ساده نونی و بدون گوشت، بسیار ساده است و حتی می‌توان از آن به عنوان پیش‌غذا هم استفاده کرد. اپلیکیشن آموزش آنلاین آشپزیرا حتما نصب کنید و به عنوان یک کتاب دیجیتالی آشپزی از آن استفاده کنید.

انواع خوراک از غذاهای ایرانی

به نظر می‌رسد رستوران‌ها هنوز آنقدر مهارت پیدا نکرده‌اند که این غذای خوشمزه را به منوی خود اضافه کنند. پس برای خوردن این غذا آن هم به شکل اصیل و سنتی بهتر است به سراغ خانه‌های سیستان و بلوچستانی و بانوان باسلیقه این منطقه بروید. كنگر پلو یا بیهلر پلو یاسوجی برای كسانی كه گرم‌مزاج هستند یا از كم‌خونی و نارسایی كبد رنج می‌برند بسیار مفید شناخته شده است. كباب برگ با برنج چلو سرو شده و گوجه كبابی، فلفل كبابی، سبزی ریحان و پیاز از ملزومات اصلی این غذاست و حتما باید به صورت دورچین سرو شوند. ماهی پرطرفدار و پرمصرف‌ترین غذای دریایی است كه به لحاظ گستردگی انواع و البته شیوه طبخ آن می‌تواند سلیقه‌های متفاوتی از افراد را راضی نگه دارد.

بهترین سایت های سفارش آنلاین غذا در ایران

پختن شله مشهدی، به تجربه بالا، دقت فراوان و حوصله زیاد نیاز دارد. نان های محلی به طعم بی نظیر و تجربه خاص آن کمک می‌کند. نام گذاری غذاهای شمال ایران مانند طبیعت زیبایش همیشه گردشگران را غافل‌گیر می‌کند. میزرا قاسمی را به عنوان غذای اصلی و با برنج سرو می‌کردند. اما طی چند دهه اخیر آنرا بیشتر به عنوان پیش غذا و با نان نوش جان می‌کنند.

دمپختک ماهی بوشهری یا دمی لخلاخ که در زبان محلی به نام ماهی می یدم هم میگویند از لذیذ ترین غذاهای بوشهری است. توصیه ما به شما برای لذیذتر شدن این غذای خوشمزه این است که آنرا با ترشی بادمجان نوش جان کنید. اما باید در نظر داشته باشید صرف یک دسر شیرین خالی از لطف نبوده و سردی ماهی و ترشی طعم آن را معتدل می کند. به دلیل ابعاد کمی که میگو‌های مورد استفاده در میگو پلو دارند، توصیه ما این است که در پاک کردن آن‌ها نهایت دقت را به کار ببرید و تمامی ضایعات موجود در آن‌ها را پاک کنید. برای پخت میگو پلوی بوشهری، دستور پخت‌های مختلفی وجود دارد که تاحدودی هم مشابه یکدیگر هستند.