لیست غذاهای ایرانی معرفی 230 غذای ایرانی خوشمزه کترینگ کیبو-غذای هرمزگان


یک غذای سنتی دیگر با طعم ملس که البته معمولا با نان خورده می شود. اصفهانی ها این غذا را با گوشت چرخ ‌کرده، آرد نخودچی، شیره، زردک ،ادویه‌ های خوش‌عطر، پیاز و سرکه درست می کنند. برای صرف غذاهای محلی استان شیراز می‌توانید به رستوران شرزه مراجعه کنید. شرزه یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های شیراز است که در نزدیکی ورودی بازار اصلی شهر، بازار وکیل، مملو از حیاط‌ها و مغازه‌های جذاب واقع شده است.

  • این پلوی خوشمزه قزوینی‌ها معمولا با مرغ یا گوشت قرمز طبخ می‌شود.
  • ارومیه خورش را در ظرف سرو بکشید و با بادمجان و سیب‌زمینی سرخ شده تزئین کنید.
  • کافه صمیمی و دوستانه فروغ، منوی کوچکی از قهوه، چای، ساندویچ، اسنک و کیک، به‌علاوه مجموعه‌ای از غذاهای محلی از جمله چای گیاهی ایرانی را ارائه می‌دهد.
  • در کنار آن اناردون و پیاز داغ و رب انار را هم سرخ می‌کنند.
  • فلافل اهوازی، یکی از غذاهای جنوبی و عربی مشهوری است که در سراسر کشور، تهیه و سرو می‌شود.

رستوران سنتی مرشد با داشتن 4 شعبه مختلف در گوشه‌گوشه شهر تهران جزو بزرگ‌ترین رستوران های سنتی تهران است. این رستوران با فضای سنتی و دل‌نشینی که دارد روح و جانتان را نوازش می‌دهد. همچنین با وجود غذاهای خوش‌آب‌ورنگ و خوشمزه در منوی اصلی این رستوران، لذت چشیدن غذای اصیل ایرانی را در ذهنتان ماندگار می‌کنید.

فالوده شیرازی از آن دست خوردنی هایی است که نیاز به معرفی ندارد چرا که پای ثابت دسرهای تابستان اغلب ایرانی ها فالوده است. اصیل ترین نوع فالوده همان فالوده شیرازی است که ترکیبی از نشاسته، شکر، گلاب، لیمو ترش، آب و شربت آلبالو است. یک خورشت خوش طعم دیگر که ترکیبی از کنگر، گوشت گوشفندی، آلو خورشتی شیرین، آب نارنج، ادویه خورشتی، پیاز، نمک و فلفل است. اگر علاقه ای به کنگر ندارید حتما با خوردن این خورشت نظرتان عوض می شود.

انواع خورش

یکی از ویژگی‌های مهم ماهی، کاهش احتمال ابتلا به حملات قلبی است. علاوه بر این مصرف ماهی در تمام طول زمان رشد کودکان می‌تواند حیاتی و مهم باشد. مصرف ماهی باعث افزایش سلول‌های خاکستری مغز و کاهش احتمال ابتلا به زوال عقل در دوره کهنسالی می‌شود. با تمام این اوصاف، هر چقدر از خواص ماهی بگوییم کم است و باز هم حرف برای گفتن باقی خواهد ماند. باقالی پلو نیز همانطور که از نامش معلوم است یک نوع پلو است که با باقالی های سبز مخلوط شده است. ممنون از مطلب زیبای شما، من به این شهرستان سفر کرده ام، فوق…

رسوم خاص مردم استان كهگيلويه و بويراحمد

ماهی‌های مزه‌دار شده را روی مواد داخل قابلمه بچینید و دو لیوان آب به خوراک بیفزایید. درب قابلمه را ببندید تا ماهی‌ها برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه نیم‌پز شوند. خورش قیمه، غذایی محبوب در میان ایرانیان است و درمناطق مختلف کشور، دستور پخت‌های متنوعی برای طبخ آن وجود دارد. یارما شورباسی، یکی از غذاهای لذیذ و محلی آذربایجان غربی و شهر ارومیه است که معنای نام آن در زبان ترکی، «سوپ بلغور» است. این غذای مشهور به‌دلیل داشتن بلغور گندم، ارزش غذایی و فیبر بسیار بالایی دارد و فوق‌العاده مقوی است.

تجربه طعمی لذت بخش

سپس کره را در یک تابه متوسط گرم کنید و خرماها را در آن تفت دهید تا پوست آن‌ها براق شود. آب برنج را خالی کنید و برنج را در یک قابلمه آب جوش بریزید. ته قابلمه، نه دیگ سیب‌زمینی بگذارید و برنج را روی آن بریزید تا روی شعله ملایم گاز با دم‌کنی، دم بکشد. برای خوردن قوروت بادمجان، مقداری نان خشک را در ظرف تیلیت می‌کنند و آن را به‌همراه بادمجان سرخ شده میل می‌کنند. این غذا طعمی بی٬نظیر دارد و با وجود کلسیم، آهن و فسفر فراوان، برای استحکام و رشد استخوان و همچنین پیشگیری از کم‌خونی بسیار مفید است.