لیست غذاهای ایرانی معرفی 230 غذای ایرانی خوشمزه کترینگ کیبو-غذای هرمزگان


در آخر روی پلو را با مخلوط گوشت و پیاز داغ، کشمش و زرشک و برنج زعفرانی تزیین کنید. عمل سابیدن و افزودن آب را چند بار تکرار کنید تا غلظت آب قوروت‌آلود به غلظت دلخواه شما برسد. پیازهای خرد شده را در یک تابه با روغن حیوانی سرخ کنید تا طلایی و سبک شوند. سپس محلول قوروت را به‌همراه نمک و فلفل به پیاز داغ بیفزایید و غذا را برای چند دقیقه روی شعله ملایم گاز قرار دهید تا گرم شود؛ اما به جوش نیفتد.

ترکیبی از گوشت چرخ کرده، سبزیجات مختلف، رب و ادویه‌های خوش عطر را داخل نان لواش به حالت مربعی می‌پیچند و سپس در روغن داغ سرخ می‌کنند تا سمبوسه آماده شود. در دوران مدرسه خیلی از زنگ تفریح‌ها را با خوردن سمبوسه‌ای که بوفه مدرسه آماده می‌کرد، سر می‌کردیم. و همچنین شما می توانید زماناقامت در اهوازدر یکی از ویلا های اهواز این غذای لذیذ را تجربه کنید.

در آخر هم کمی آبلیمو برای خوش عطر و طعم شدن خورشت به آن اضافه می‌شود. در خطه جنوبی کشورمان از آنجایی که شغل اکثر مردم ماهیگیری است، غذاهای زیادی بر پایه ماهی‌های مختلف پخته می‌شود. گوشت ماهی با ادویه‌های خوش عطر جنوبی و البته مقداری جادو که از دستان هنرمند آشپزهای خوزستانی می‌چکد، ترکیب می‌شود تا غذاهای محلی خوشمزه جنوبی را خلق کند. اگر به استان خوزستان سفر کردید، از غذاهای آنها نوش جان کنید و لذت ببرید. توجه داشته باشید که مقدار آب باید به حدی باشد که وقتی گوشت کاملا پخت، آب برای کته کردن برنج هم باقی مانده باشد. یک عدد پیاز باقی‌مانده را رنده درشت کنید و در روغن تفت دهید تا طلایی شوند.

  • گوشت رشته‌ای خرد شده را با فلفل سیاه و زعفران مخلوط کنید و برای چند ساعت کنار بگذارید تا مزه‌دار شود.
  • آن‌ها را به دونیم کنید و پوست بگیرید اما دقت کنید پوست کنارهای بادمجان‌ها را نگیرید.
  • مواد لازم برای تهیه این غذا عبارت است از ماهی شور, تمبر هندی, سیب‌زمینی و پیاز و ادویه‌جات.
  • اگر در طرز تهیه زرشک پلو با مرغ نکات کلیدی گرفتن بوی زهم مرغ را رعایت کنید، یک غذای ایرانی عالی مجلسی برای مهمانی‌ها خواهد بود.
  • آش برنج همدان، یکی از غذاهای سنتی، مقوی، سالم و بسیار محبوب این استان است که با وجود برنج، عدس و آب قلم، مواد مغذی و مورد نیاز بدن انسان را تامین می‌کند.

این کوفته به‌صورت سنتی به‌شکل بیضی پخته می‌شود؛ اما شما می‌توانید آن را به‌شکل دایره‌های کوچک نیز درآورید. آبگوشت کرمانی مطنجنه، متنجنه یا متنجون، یک آبگوشت بسیار خوشمزه و محبوب در استان کرمان است که اصالت آن به رفسنجان برمی‌شود. این نوع آبگوشت به‌عنوان نذری در ایام محرم و صفر و به‌خصوص روزهای تاسوعا و عاشورا در هیئت‌های عزاداری کرمان و بم طبخ می‌شود و برخی افراد آن را با نام آبگوشت امام حسینی می‌شناسند. استان کردستان در حوزه غذاهای محلی، بسیار غنی است و این موضوع به شیوه معیشتی مردم برمی‌شود که مبتنى بر دامداری، زراعت، باغداری و زنبورداری است. در نتیجه مردم این خطه از کشور از گیاهان طبیعى خوراکى مانند قارچ، کرفس، کنگر و ریواس به‌صورت تازه و خشک نهایت استفاده را می‌برند.

غذاهای محلی خراسان جنوبی

در آشپزی است که بیشتر در مهمانی­‌ها و جشن­‌ها تهیه می­‌شود. لازم به ذکر است که این غذا از اکثر غذاهای سنتی راحت­تر پخته می­‌شود. می­‌توانید برای حفظ رنگ آلبالویی این غذا، آن را در ظرف مسی یا لعابی تهیه کنید. مگر میشود کسی از چلو کباب خوشش نیاید؟ بدون شک یکی از محبوب ترین غذاهای سنتی در میان مردم ایرانیان، چلوکباب است.

مرغ ترش

شیرازی‌ها معمولا به عنوان یک غذای سبک برای شام یا ناهار، «یتیمچه» را به عنوان غذای ایرانی بدون برنج در اولویت قرار می‌دهند. برای طرز تهیه پتیمچه، تنها به بادمجان و گوجه فرنگی نیاز دارید. البته می‌توانید به این غذای ساده ایرانی، سیب زمینی هم اضافه کنید. در لیست غذای ایرانی، «خورش به آلو»، یکی از خورش‌ها یا غذاهای زمستانی است. ماده اصلی در طرز تهیه خورش به آلو، همان طور که از اسمش هم پیداست، آلو و به هستند.

غذاهایی که با توصیه‌های بسیار زیاد مردم محلی همراه هستند عبارت‌اند از حلیم بادمجان، پیش‌غذای تهیه شده از بادمجان، گوشت چرخ‌کرده، عدس و ماست. کباب ‌کوبیده، یک کباب گوشت چرخ کرده با جعفری و پیاز؛ و سبزی پلو، غذای برنجی با شوید، جعفری، پیازچه و گشنیز به همراه نان‌های خاص شامل تافتون پخته شده در تنور سفالی است. در کنار این غذاهای لذیذ بی‌نظیر، همیشه یک نوع غذای جانبی وجود دارد که تجربه غذا خوردن را دلپذیرتر می‌کند. یکی از سالادهای معروف شیراز، سالاد شیرازی است که در کنار اکثر غذاهای ایرانی قرار دارد. سالاد شیرازی، سالاد خوش طعمی است که با غذاهای زیادی به ویژه غذاهای سنتی شیراز سرو می‌شود.

مرغ ترش، اناربیج، باقلاقاتوق، میرزاقاسمی و زیتون پرورده، پنج غذای محلی استان گیلان هستند که نحوه طبخ سنتی آن‌ها به ثبت ملی رسیده است. جالب است بدانید که سن امید به زندگی در گیلان، چند سال بیشتر از میانگین کشوری است و گفته می‌شود که یکی از دلایل این مسئله، مصرف زیاد ماهی در این منطقه است. سازمان یونسکو در سال ۱۳۹۴، رشت را به‌عنوان پایتخت خلاق غذا معرفی کرد و البته با توجه به این حجم از تنوع غذایی، این اتفاق به‌هیچ‌وجه تعجب‌آور نیست. شما می‌توانید با مراجعه به مجموعه غذاهای محلی کجارو با لیست کامل غذاهای استان گیلان و طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. ماش پلو یا پلو ماش، یکی از غذاهای مشهور و محبوب استان گلستان است که در سراسر ایران نیز طبخ می‌شود.

معماری هفت‌خان ترکیبی خیره‌کننده از طراحی مدرن و ویژگی‌های سنتی با چشم‌اندازهای زیبا از دامنه‌های کوه‌های زاگرس است. میهمانان می‌توانند غذاهای سنتی محلی مانند کباب بختیاری، غذاهای بین‌المللی یا مجموعه‌ای از نوشیدنی‌های گرم و اسموتی‌ها را در کنار دسرهای خوشمزه نوش جان کنند. رستوران و سفره‌خانه سنتی عمارت تهرانپارس، یکی از پاتوق‌های دنج برای دورهمی‌های دوستانه محسوب می‌شود.

همچنین یکی از غرفه‌های این رستوران به فروش صنایع دستی مردم ترکمن و سوغات آن‌ها اختصاص داده شده است. در فضای داخلی این رستوران موسیقی زنده پخش می‌شود و شما می‌توانید در حین میل کردن غذا، از شنیدن نوای سنتی ایرانی لذت ببرید. شاید در ابتدا تصور کنید که سایمان یک نام لاتین باشد اما اصلاً اینطور نیست. رستوران سنتی سایمان با سایر رستوران های سنتی تهران تفاوت بسیار جالبی دارد. در این رستوران اصلاً خبری از تخت‌های سنتی، آینه‌کاری و این‌گونه تزئینات نیست.