لیست غذاهای ایرانی معرفی 230 غذای ایرانی خوشمزه کترینگ کیبو-غذای هرمزگان


ته چین قالبی می تواند در مهمانی های مختلف سفره شما را زیباتر کند. یکی از انواع پلوهای خوشمزه و سنتی که بیش تر مجلسی است باقالی پلو می باشد. این غذا از ترکیب برنج و سبزی و باقالی پخته می شود که اگر باقالی و سبزی تازه باسیند طعم بهتری هم خواهد داشت. باقالی پلو را می توان در کنار مرغ یا گوشت ماهیچه و گردن سرو کرد که ما ایرانی ها بیشتر عاشق باقالی پلو با ماهیچه هستیم. قرمزه نخودچی یا قیمه ریزه نخودچی از دیگر غذاهای سنتی اصفهان است. برای درست کردن این غذا گوشت چرخکرده را با آردنخودچی ترکیب و کوفته‌های ریز از آن درست می‌کنند.

  • گوشت‌های قلقلی را در روغن سرخ کرده و بعد آن‌ها را از تابه خارج کنید و کنار بگذارید.
  • کوفته‌ها را در نهایت در سس قرار دهید و اجازه دهید کوفته‌ها در سس بپزند.
  • استفاده از سماق در تهیه کباب تابه‌ای نیز به دو روش مختلف صورت می‌گیرد.
  • گاهی قبل از برداشتن حلوا از روی آتش، داخل آن هل یا زعفران هم اضافه می‌کنند.
  • در همین حین، پیاز خرد شده را در یک تابه در روغن تفت دهید تا خوب طلایی و سرخ شود.

از لیمو عمانی سیاه برای تهیه خورش قورمه سبزی استفاده کنید. برخی افراد در انتهای پخت، مقدار بسیاری پیاز داغ در خورش می‌ریزند تا طعم خورش را بهتر کنند. در طبخ خورش قیمه زعفرانی مجلسی از لیمو عمانی رنگ روشن استفاده کنید تا خورش شما ظاهر بهتری پیدا کند. شما می‌توانید خورش عدس را به‌جای گوشت گوسفندی با مرغ نیز درست کنید. برای تهیه ماهی دودی، آن را در زمان دم کشیدن، روی برنج قرار دهید تا برنج شما عطر دودی نیز به خود بگیرد.

طرز تهیه آش آبغوره تبریزی بدون گوشت + فیلم

تفاوتش هم در این است که علاوه بر مرغ، در تهیه این غذا از بادمجان هم استفاده می‌شود. در خیلی از شهرهای ایران، خورشت آلو مسما را درست می‌کنند، البته در هر شهر به سبک خود. این غذای ترش و خوش‌طعم را با آلو، قیسی، مرغ، شکر و زعفران می‌پزند. زمانی که ترشه تره می‌خورید، طعم انواع سبزی‌های خوش‌عطر را حس می‌کنید.

بهترین رستوران های سنتی تهران با فضای نوستالوژیک و زیبا

گمنه یا «للک» در گویش بوشهری، جایگزینی برای پلو است و می‌توان آن را با انواع خورش‌های جنوبی سرو کرد. سپس آب آن را خالی کنید و برنج را به‌همراه نمک در قابلمه ماش (و آب ماش) بریزید. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا برنج بپزد و نرم شود. در همین حین، پیاز خرد شده را در یک تابه در روغن تفت دهید تا خوب طلایی و سرخ شود. پیاز سرخ شده را به برنج در حال پخت بیفزایید و اجازه دهید تا غذا برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه جا بیفتد. در آخر غذا را در ظرف سرو بکشید و روی آن را پیاز داغ و نعنا داغ تزئین کنید.

شله مشهدی، آشی پرملات و خوشمزه است که طبخ آن به تجربه و دقت و زمان بسیاری احتیاج دارد. این غذای مقوی اغلب در ماه محرم به‌عنوان نذری پخته می‌شود و خوشمزه‌ترین نوع آن را می‌توانید در حوالی حرم امام رضا (ع) نوش جان کنید. از روزگاران قدیم رسم بر این بوده است که گوسفندی را جلوی پای دسته‌های عزاداری ذبح کرده و سپس از گوشت آن برای تهیه شله استفاده می‌کردند.

هر وقت از سال که به شهرهای این استان سفر کنید گردشگران زیادی را می‌بینید که در جنگل، ساحل، دریا و بازار شهرهای آن مشغول تفریح و خوش‌گذرانی‌اند. بوی کباب، جوجه‌کباب،‌ خورشت‌های شمالی و سبزی‌های تازه هوش از سر همه می‌برد. یکی از بهترین غذاهایی که می‌توانید در رستوران‌های شهرهای این استان میل کنید اکبر جوجه است.

برای پخت این غذا به گوشت گوساله یا گوسفندی که در ابعاد ریز و خورشتی خرد شده اند، برنج، خلال پسته و بادام، زرشک، خلال های پوست نارنج یا پرتقال، پیاز و کمی کره احتیاج داریم. این خورشت اصیل و سنتی ایرانی از گذشته در انواع مهمانی ها و مجالس سرو می شده و امروزه هم که پای ثابت نذری های ماه محرم ایرانیان است. هم می تواند برای یک ناهار خانوادگی و هم جمع های دوستانه گزینه خوبی باشد. این غذا که اصالت جنوبی دارد یک غذای سنتی و خوش طعم و جذاب است.