لیست انواع غذای خوشمزه با برنج به روش ایرانی و خارجی برای ناهار و شام-غذای هرمزگان


غذاهای سبک سیسیلی تاثیرات جالبی از غذاهای یونانی، عربی و اسپانیایی گرفته اند. اما اگر شما قصد دارید تنها یک وعده غذا در سیسیل میل کنید حتما باید کاپوناتا، غذای بادمجونی محبوب مردم جزیره را میل کنید. بعضی از آشپزان در این غذا از سس پنیر هم بهره می برند و در زمان سرو، آن را روی خمیر و سایر مواد می ریزند؛ حتی دیده شده که داخل نوکی گوشت هم ریخته شود.

  • غذاهای افغانی این روزها در سایر رستوران های سطح شهر نیز یافت می شود.
  • در تهیه آن از مواد مختلفی همچون آب پرتقال ، بادام زمینی ، میگو خشک ، گوجه ، سیر ، فلفل دلمه ای و مقداری برنج استفاده شده است .
  • البته شکل این ساندویچ همیشه مانند ساندویچ های دیگر نیست .
  • این غذا شباهت زیادی به ساناکجی دارد؛ با این تفاوت که در ناکجی، ‌هشت‌پا به طور کامل خورده می‌شود.
  • اصطلاح معروفی می‌گوید غذا زبان مشترک تمام انسان‌هاست و بین فرهنگ‌های مختلف، رابطه برقرار می‌کند.
  • اینجا برات 50 تا غذای خوش طعم و بی نظیر رو لیست کردم که جزو غذاهای معروف دنیا هستند.

با این که غذا های زیادی را از مغازه خریداری می‌ کنند یا اکثر اوقات به فست فود می روند. ترکیه همسایه ایران است و برای ایرانی‌ها یکی از پرطرفدارترین مقصدهای سفر محسوب می‌شود. همسایگی باعث شده ذائقه‌ی مردم این کشور به مردم کشور ایران نزدیک باشد و اکثر غذاهایشان باب میل ایرانی‌ها باشند. خوراکی‌های ترکیه، بسیار متنوع و خوشمزه‌اند و از جاذبه‌‌های گردشگری این کشور محسوب می‌شوند. ایتالیا جزء کشورهایی است که غذاهایی با طعم و مزه ویژه دارند.

۶. باقالی پلو با ماهیچه

می توان از سس های مختلف نیز برای خوشمزه تر کردن آن استفاده نمود. پلوی مرغ سنگاپور همیشه در لیست خوش‌ طعم‌ ترین غذاهای جهان قرار داره و یکی از بهترین غذاهای معروف دنیا است. در این غذا مرغ آغشته به روغن رو به‌ صورت کامل در ظرف قرار داده و می‌پزند، سپس اون رو قطعه قطعه کرده و همراه برنج می‌پزند. گوشت مرغ یکی از پر استفاده ترین مواد غذایی در سراسر جهان می باشد که با آن انواع غذاهای سنتی، فست فود و .. گوشت مرغ در آشپزی ایرانی هم جایگاه بسیار ویژه ای دارد و غذاهای بسیار زیادی هستند که با آن تهیه می شوند. به طور مثال خیلی از غذاهای سنتی ایرانی مثل انواع کتلت، خورش، آبگوشت و … که در گذشته فقط با گوشت قرمز تهیه می شدند، امروزه با گوشت مرغ هم تهیه می شوند.

این منطقه که سکنه افغانی قابل توجهی دارد میدان معروفی به نام «شلوغه بازار» دارد که اصل قابُلی را می توان آنجا پیدا کرد. پیدا کردن بهترین قابلی مشهد با وجود رستوران های غذای افغانی اصلا کار سختی نیست. کافی است به رستوران های افغانی سری بزنید و از خودتان پذیرایی کنید.

پیتزای ناپلی، ایتالیا از غذاهای خوشمزه در جهان

قارچ را که شسته اید خرد کرده به همراه فلفل دلمه در روغن تفت دهید. پاستا و سس قارچ را داخل تابه ای روی حرارت ملایم با هم مخلوط کنید تا مزه ها به خورد هم بروند. در آخر 2 تا 3 قاشق غذاخوری پنیر پارمزان به این مخلوط اضافه کنید. تمام مواد را باهم مخلوط کنید و در آخر تخم مرغ ها را اضافه کرده مخلوط نمایید تا یکدست شود.

دستور تهیه 5 مدل ترشی کیوی خوشمزه ؛ چاشنی غذاهای شما

ایتالیایی ها عاشق غذا هستند و توانسته اند بسیاری از غذاهای پرطرفدار در جهان را به نام خود ثبت کنند. همانگونه که پیتزا و پاستا ادمی را به یاد کشور ایتالیا می اندازد . می توان سوشی را از جمله غذاهای محبوب دانست که در سرتاسر جهان طرفداران بی شماری دارد . این محبوبیت موجب شده است که سوشی جز چهارمین غذای برتر جهان محسوب شود. کشور ایتالیا بیشتر با غذاهایی همچون پاستا و پیتزا شهرت دارد .

پوک از جمله غذاهای دریایی ایالات متحده آمریکا محسوب می شود که در سال های اخیر توانسته است طرفداران بسیاری را به خودش اختصاص دهد. اگر از طرفداران غذاهای سالم هستید پوک را حتما یکبار هم که شده امتحان کنید. نان تست فرانسوی یک خوراکی سرخ شده است که دو تکه نان تست را با کره بادام زمینی یا مربای کایا مخلوط می کنند.

حمص یا هوموس که از ارده نخود تهیه میشه، در خاورمیانه بسیار محبوب است. این غذا در کشورهای مختلف با غذاهای متنوع مثل کباب، فلافل و کوفته سرو میشه. در پرو یه غذای لذیذی سرو میشه که اسمش سویچه است و با مواد مختلفی تهیه میشه و طعم مطبوعی داره. توفو یا پنیر لوبیا، یه نوع غذاییه که از شیر سویا تهیه میشه و با ادویه‌های مختلف در غذاهای گوناگون و پودینگ‌ها استفاده میشه.

قارچ ها را حلقه ای خرد کنید و به تابه اضافه کرده کمی تفت دهید. بادمجان سرخ شده را به تابه اضافه کنید و با مواد مخلوط نمایید. اگر میخواهید قارچ شکم پر شما کمی نمکی باشد میتوانید قبل از پر کردن داخل قارچ، همه اطراف آن را نمک بپاشید. پنیر رنده شده، سیر، جعفری، خرده نان و روغن را با هم مخلوط کنید. قابلمه ای را روی حرارت گذاشته کمی نمک اضافه کنید و بعد از جوش آمدن ماکارونی را داخل آن بریزید وسپس آبکش کنید. تخم مرغ ها را در ظرفی جداگانه هم زده با مواد مخلوط نموده دوباره درب ظرف را بگذارید تا تخم مرغ ها کاملا بپزند.

پروشوتو از چندین قطعه گوشت تشکیل می شود که با دقت فراوان برش خورده اند. اصل این غذا با خوک پخته می شود؛ اما امروزه در ایتالیا پروشوتوهای گاو هم سرو می شوند. پاناکوتا یکی از دسرهای خوشمزه ایتالیاست که با خامه و ژلاتین درست می شود. به علت وجود خامه بعنوان ماده اصلی بسیار خوش خوراک و پر کالری می باشد. اگر به دنبال یک میان وعده جذاب هستید ما به شما بیسکویت فندق ایتالیایی را پیشنهاد می دهیم.