لیست انواع غذاهای ایرانی و خارجی معرفی بهترین غذای ایرانی و خارجی خبر گزاری مادینور


شاک‌شوکا یا املت تونسی، نوعی غذای محبوب در خاورمیانه و آفریقای شمالی است که از سس گوجه‌فرنگی، فلفل سیاه، فلفل قرمز و پیاز، زیره سبز و تخم‌مرغ و سبزیجات موجود در تونس تشکیل می‌شود. این صبحانه مفصل و دودی، بسیار مقوی و انرژی‌بخش است، به‌طوری که تا میانه‌های روز احساس گرسنگی نخواهید کرد. اولین گاز از این پیتزای نازک، تند و برشته با طعمی منحصربه‌فرد، اشتهای شما را حسابی باز خواهد کرد.

  • پوک از جمله غذاهای دریایی ایالات متحده آمریکا محسوب می شود که در سال های اخیر توانسته است طرفداران بسیاری را به خودش اختصاص دهد.
  • اگه دوست داری لیست کامل غذا های ایرانی رو ببینی حتما تو سایت اریا تهران مقاله پرطرفدارترین غذاهای ایرانی رو مطالعه که چون به طور کامل در مورد تمامی غذا های ایرانی توضیح داده شده.
  • تاکو را معمولا با دست می‌خورند و با سس سالسا یا آووکادو سرو می‌کنند.
  • کافیست تکه کوپکی نان را جدا کنید، مقداری سبزی و قدری پنیر بر روی آن بگذارید و مانند یک ساندویچ معمولی، آن را تا کرده و بعد هم نوش جان کنید.
  • این غذا همچنین می تواند برای بسیاری از مهمانی های مجلسی سرو شود.

گاهی برای طعم دار کردن این خورشت از زعفران و دارچین استفاده می‌کنند و بعضی اوقات برای ایجاد تعادل در طعم خورشت، کمی شکر به آن می‌افزایند. یکی از خوراک‌های خوش طعم و قدیمی استان اصفهان که با گوشت چرخ کرده و آرد نخودچی و سبزیجات معطر درست میشه و مزیت این غذا اینه که با کمترین مواد اولیه درست میشه و خیلی وقتتون رو نمیگیره. غذاهای بسیاری را ایتالیایی ها تهیه می کنند ولی بهترین این غذاها پیتزا است. برای دسته بندی بهترین غذاهای ایتالیایی باید بدین صورت عمل نمود. انواع بستنی – پاستا – پیتزا – شیرینی – دسر – سوپ – سالاد و بسیاری دیگر از غذاهای ایتالیایی.

نودل مرغ و سبزیجات؛ یه غذای جدید، سریع و خوشمزه

برخی ممکن است اسپرینگ ‌رول را با رول تخم‌مرغ اشتباه بگیرند؛ اما باید بدانید که خمیر استفاده‌شده در اسپرینگ ‌رول از آرد برنج تهیه می‌شود و خمیر رول تخم‌مرغ را با آرد گندم می‌پزند. غذای خیابانی و پر ادویه «کوتو روتی» ، یکی از خوراک‌های ملی سریلانکا است که معمولا با نام اختصاری «کوتو» شناخته می‌شود و خوردن آن، درست به‌اندازه تماشای طبخ آن، لذت‌بخش است. این غذای تند، ترکیبی از نان سرخ‌شده، گوشت، سبزیجات و پودر کاری است و محبوبیت آن در سریلانکا، مانند محبوبیت همبرگر در سایر نقاط دنیاست.

کباب تابه ای

همچنین وعده های غذایی و برنامه های مربوط به این ها همراه با اسموتی های صبحانه به شدت رواج دارند. در این مقاله با پرطرفدارترین غذاهای دنیا آشنا شدید؛ غذاها به‌نوعی سفیر فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف هستند و بخشی از هویت ملی و قومی افراد را تشکیل می‌دهند. معمولاً برای توصیف هر مکانی، از خوراکی‌های محبوب و پرطرفدارش هم استفاده می‌کنیم. ازآن جاییکه درست کردن غذا با توفو بسیار آسان اسـت و البته در زمره ي غذا هاي سالم اسـت، توفو نیز در میان غذا هاي خوشمزه ي جهان قرار می‌گیرد. رامن ژاپنی از رشته فرنگی چینی تشکیل شده که همراه با نوعی سوپ حاوی گوشت، برنج و سس سویا سرو می‌شود. مردم نواحی مختلف ژاپن، انواع گوناگونی از رامن را درست می‌کنند.

اصلا هم شباهتی به بشقاب های سبزیجات و سبکی که این روزها مصرف می‌ شوند، ندارد. به عنوان مثال، در نواحی آمریکای شمالی می‌ توانید غذاهایی مثل لابستر یا تو چودر خرچنگ را پیدا کنید. در مناطقی مثل نیوجرسی، پنیسیلوانیا و اطراف چنین ایالاتی می توانید استیک پنیر، ساب ساندویچ یا هوگی را هم ببینید. روش پخت غذا در کاجون و کرول معمولاً بیشتر توسط مهاجران کانادایی و فرانسوی نشأت گرفته است. نواحی جنوب شرقی به دلیل غذاهای آمریکایی و مکزیکی معروف است و در نواحی شمال غرب می توانید در مورد غذاهای تازه دریایی رد پایی را پیدا کنید. بدمزه ترین غذای دنیا مربوط به کشورهای جنوب شرقی آسیا است و بالوت نام دارد.