لیست انواع غذاهای ایرانی معرفی پرطرفدارترین غذاهای مجلسی ایرانی


شیرین پلو یک غذای خوشمزه آذری است که معمولاً با مرغ درست می‌شود. برای تهیه شیرین پلو به پوست پرتقال، خلال پسته، بادام و زعفران برای تزیین نیاز داریم. مرصع پلو را هم با مرغ و هم گوشت ماهی می‌توانید درست کنید. این غذای خوشمزه و خاص برای مجالس و مهمانی بسیار گزینه‌ی خوبی است. البته در این خورشت به جای گوشت از مرغ نیز می‌توانیم استفاده کنیم.

یکی دیگر از غذاهای مجلسی که بسیار سفره ‌ها از زرشک پلو بوده که با استفاده از زعفران زرشک و برنج سفید به خوبی می ‌تواند یک ترکیب جذاب برای شما ارائه داده است. در این لیست غذا های ایرانی بیش از 230 نوع غذای اصیل و سنتی را معرفی کردیم. بعضی از آن ها عام تر بوده و هر ایرانی، دست کم یکبار آن ها را نوش جان کرده است.

رای ادامه طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ یا گوشت قلقلیبه مطلب آن مراجعه کنید. بعد از پاک کردن آن را سرخ کنید و در فریزر کنگرها را فریز کنید. برای تهیه‌ی خورشت کنگر خوشمزه ابتدا پیازها را نگینی کنید. سپس در قابلمه سرخ کنید و ادویه‌های مورد نیاز را اضافه کنید. برای مشاهده‌ی طرز تهیه آبگوشت(دیزی) بر روی لینک کلیک کنید.

  • به طور کلی لیست غذاهای ایرانی با برنج را میتوان در لیست زیر خلاصه کرد.
  • یکی دیگر از خورشت‌های خوشمزه و خوش رنگ و لعاب برای ناهار ظهر قیمه با سیب زمینی است.
  • زردچوبه، فلفل قرمز، ادویه را به آن اضافه می‌کنیم و در حد چند ثانیه تفت می‌دهیم تا بوی عطر ادویه‌ها فضای آشپزخانمون رو پر کنه.
  • برای مشاهده‌ی طرز تهیه آبگوشت(دیزی) بر روی لینک کلیک کنید.
  • جالب است بدانید ایرانیان برای اینکه تعادل را در طعم این غذا به وجود بیاورند زرشک را با کمی شکر تفت میدهند.

برای تهیه ته دیگ که در انتهای قابلمه برنج را با روغن مخلوط می کنند اما انواع دیگری از ته دیگ وجود دارد مانند سیب زمینی . شیرین پلو و یا برنج نگین دار که از آجیل و میوه های خشک تهیه می شود. مواد تشکیل دهنده شیرین پلو برنج, مرغ , پیاز, مغز بادام و پسته و خلال پوست پرتقال است. به علاوه اگر برنج را به همراه سبوسش مصرف کنید، پتاسیم موجود در آن، می‌تواند در کنترل فشار خون هم تأثیرگذار باشد. برای تهیه آش رشته حبوبات و سبزی ها را با هم مخلوط کرده و در انتها رشته ها را به آن اضافه می کنند و برای تزیین آش از نعنا و سیر و پیاز سرخ کرده و کشک از آن استفاده می کنند.

طرز تهیه خوراک ماهیچه مجلسی حرفه ای

زمانی که مرغ و پیاز تقریبا سرخ شدند (کمی) رب را اضافه کنید و داخل روغن خوبهم بزنید تا رنگ و لعاب بهتری به مرغتان بدهد. زمانی که پیاز طلایی شد تکه‌های مرغ را که از قبل شسته بودید را به پیاز اضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید تا به آرامی همراه با پیاز تفت داده شوند. برای تهیه این غذا ابتدا پیاز را پوست بگیرید و با کمک رنده با دنده ریز رنده کنید. قابلمه ای را آماده کنید و روغن کمی در آن بریزید و بعد از اینکه روغن داغ شد پیاز رنده شده را درون آن ریخته و با شعله پایین حرارت تفت دهید. آلبالو پلو، با آلبالوی تازه خیلی خوشمزه‌تر از آلبالوی یخ زده خواهد شد.

طرز تهیه خورش کنگر • خواص کنگر و روشهای مصرف آن

خورشت کدو حلوایی را هم با گوشت گوسفندی و هم گوشت مرغ می‌توانید درست کنید. اما ما در اینجا طرز تهیه خورشت حلوایی با گوشت گوسفندی را آموزش می‌دهیم. از لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج می‌توان به خورش فسنجان با مرغ اشاره کرد. این خورش محبوب و لذیذ از غذاهایی است که طرف‌داران خاص خود را دارد. استامبولی پلو، دمپختک و یا دمی گوجه یک غذای قدیمی و خوشمزه است که یادآور روزهای شیرین کودکی است.

اگر به دنبال یک غذای مقوی و خوشمزه هستید ما به شما اسفناج پلو را پیشنهاد می‌دهیم. برای تهیه مرغ بریان، یک عدد مرغ کامل را در ادویه نمک، فلفل و زعفران قرار می‌دهیم. سپس دو عدد پیاز و سیر و فلفل دلمه‌ای خرد شده به همراه آبلیمو بر روی مرغ می‌ریزیم و می‌گذاریم تا ۵ ساعت مواد به داخل مرغ بریان برود. برای مشاهده‌ی طرز تهیه خوراک مرغ و لوبیا سبز بر روی لینک کلیک کنید.