لیست انواع غذاهای ایرانی معرفی پرطرفدارترین غذاهای مجلسی ایرانی


آلبالو‌ پلو به عنوان غذای مجلسی هم شناخته می ‌شود و در بسیاری از مراسم های رسمی و مهمانی این غذا را سرو می‌ کنند. آلبالو پلو یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین غذاهای ایرانی به شمار می رود که آن را همراه با گوشت قرمز یا همان کوفته قلقلی درست می کنند. البته که بسیاری از افراد به جای گوشت قرمز گوشت مرغ درون این غذا می ریزند. تهیه کردن و طبخ آلبالو پلو به مهارت و تبحر خاصی نیاز دارد. در واقع باید بدانید که هر فردی نمی ‌تواند این غذا را به خوبی درست کند. از آنجایی که آلبالو مزه ترشی دارد باید اندازه هر یک از مواد به کار رفته شده در این غذا به درستی اندازه گیری شود تا غذا طعم خوبی پیدا کند.

  • سعی کردیم در این مقاله تا حد امکان لیست کاملی از غذاهای پرطرفدار ایرانی ارائه دهیم.
  • برای تهیه سماق پلو ابتدا پیاز و فلفل دلمه‌ای را رنده می‌کنیم.
  • یک تضاد جذاب و خوشمزه را در زاهدان تجربه کردن فقط با خورشت دوغ پای امکان دارد.
  • کرمانشاهی برای طرز تهیه خورش خلال حسابی سلیقه به‌ خرج می‌دهند و با تکه‌‌های گوشت گوسفندی، خلال بادام، زرشک و گلاب این خورش ایرانی خوشمزه را درست می‌کنند.

در میان محبوبترین خورشت های ایرانی نیز، قرمه سبزی در میان این گردشگران شناخته شده‌تر است. در نهایت چهار غذای آبگوشت، کباب، قرمه سبزی و باقالی پلو توانستند به مرحله نیمه نهایی برسند. در رقابت دیگر هم قرمه سبزی از میان محبوبترین خورشت های ایرانی برنده جدال با باقالی پلو بود و توانست دومین فینالیست این نظرسنجی لقب بگیرد. آبگوشت که یک غذای قدیمی و پرطرفدارترین غذاهای ایرانی بدون برنج محسوب میشود. رشته پلو که از انواع غذاهای ایرانی میباشد که در روز های خاص به عنوان رسومات ایرانی این غذا سرو میشود و به همین دلیل از انواع غذای مجلسی ایرانی محسوب میشود.

۵۱- شامی کباب

این غذای خوشمزه با اینکه مراحل تهیه آن سخت‌تر از خورش‌های دیگر است اما حداقل هفته‌ای یکبار مهمان سفره‌های ماست. دمی گوجه با انواع گوشت مرغ یا گوشت قرمز پخته می‌شود که انتخاب هریک به سلیقه و ذائقه غذایی هر فرد بستگی دارد. به‌صورت کلی گوجه و سیب‌زمینی از اصلی‌ترین مواد تهیه این غذای برنجی خوشمزه هستند. دیزی یا آبگوشت یکی از سنتی ترین و اصیل ترین غذاهای ایرانی است که معرف نوع غذاهای مردم قدیم ایران می باشد. میتوانید برای دریافت منو غذا سازمانی با کترینگ دنا در ارتباط باشید .

طرز تهیه کوفته شامی (کوفته کرمانشاهی)

قیمه به طور معمول با خلال سیب زمینی سرخ شده و گاهی اوقات هم با بادمجان تهیه می شود که به طور کلی اولی را به قیمه سیب زمینی و دومی را قیمه بادمجان می‌ شناسند.. این خورش را به همراه با برنج ساده زعفرانی نوش جان می کنند. این غذای خوشمزه شباهت بسیار زیادی به قلیه ماهی دارد و در دسته بندی غذاهای دریایی قرار میگیرد. لذت نوش جان آن با منظره سواحل زیبای خلیج همیشه فارس و صدای نی همبون برای شما یه یاد ماندنی خواهد شد. در کل اگر بخواهیم نگاه اقتصادی به غذاها داشته باشیم قلیه میگو علاوه بر داشتن میگو، به خاطر داشتن سبزی های خاص فصلی و ادویه های خاص در زمره غذاهای گرانقیمت دسته بندی می شود. دیزی که به نامآبگوشتهم نیز شناخته می شود یکی دیگر از اصیل ترین غذاهای ایرانی می باشد.

شامی کباب را به همراه سیب زمینی سرخ کرده می‌توان میل کرد. در مرحله اول تهیه شامی کباب، سیب زمینی‌ها و پیاز را پوست بگیرید و بشویید. سپس سیب زمینی‌ها را با یک رنده مناسب به صورت ریز رنده کنید و در یک کاسه مناسب بریزید. مرحله ۱ را برای پیاز هم تکرار کنید و آن را به کاسه سیب زمینی رنده شده اضافه کنید. شامی کباب از ترکیب آرد نخودچی و گوشت چرخ کرده درست می‌شود. این غذا برای ناهار بسیار مناسب و به همراه نان یا برنج سرو می‌شود.

چه خوب است که ما هم انواع غذاهای محلی و سنتی کشورمان را بشناسیم و حداقل یک بار در عمرمان چشیدن طعم آن‌ها را تجربه کنیم. برای پیدا کردن هرکدام از این غذاها به لیست بهترین رستوران های تهران و شهرهای دیگر مراجعه کنید. «عدس پلو» از جمله انواع پلو مخلوط و غذاهای خوشمزه و پرطرفدار آشپزی ایرانی هم برای مناسبت‌های مذهبی و نذری، هم مهمانی و هم یک ناهار خوشمزه است. اگر قصد دارید عدس پلو را به عنوان یک غذای ایرانی مجلسی یا نذری درست کنید، طرز تهیه عدس پلو را بخوانید. اگر هم گیاهخوار هستید و اهل امتحان کردن دستور پخت غذاهای ایرانی طرز تهیه عدس پلو با سویا انتخاب مناسبی برای شما است. اصالت این غذای ایرانی لذیذ به اردبیل می‌رسد و معمولا برای نذری‌ یا در عزاداری‌ها پخته می‌شود.

آبگوشت قنبید یا همان آبگوشت کلم سنگ خواص بسیاری دارد و یکی از مفیدترین آبگوشت‌ها است. این غذا برای بهبود و التیام درد کمر، زانو و استحکام بخشی به استخوان مفاصل و کاهش ورم در دیافراگم و روده‌ها تاثیر بی‌بدیل و بی‌نظیر دارد. برخی حبوبات ادویه ها و رب هم از دیگر اجزای این غذای دلچسب است.

سپس پیاز ها را نگینی خورد در روغن سرخ کنید در حدی که طلایی شود. گوشت گوساله را روی تخته آشپزخانه ریز ریز کنید ، بعد بشویید و زمانی که آب گوشت‌ها در ابکش کشیده شد داخل پیاز داغ تفت دهید. خلال بادام و گردوهای خورد شده را به گوشت اضافه کرده و کشمش شسته شده را داخل گوشت و پیاز بریزید. برای طرز تهیه رولت گوشت با جعفری و گردو بر روی لینک کلیک کنید.