لیست انواع غذاهای ایرانی بیش از 480 غذا آموزش آشپزی آنلاین-غذای هرمزگان


برای مشاهده‌ی طرز تهیه آبگوشت(دیزی) بر روی لینک کلیک کنید. برای طرز تهیه قورمه سبزی به ادامه‌ی مطالب مراجعه کنید. کرفس فواید زیادی برای بدن داشته و اگر طعم گیاه خام آن را دوست ندارید، می‌توانید از آن برای پخت خورشت کرفس استفاده کنید. طریقه پخت خورشت کرفس شباهت زیادی به قرمه سبزی دارد؛ با این تفاوت که در مرحله اول باید کرفس را به مواد اضافه نمایید. در استان‌های شمالی با فرا رسیدن فصل انار، طبخ خورشت ناردونی محبوبیت زیادی بین ساکنین شهرهای شمالی پیدا می‌کند.

  • برای ابتدای کار پیاز سیر را تفت داده و گوشت چرخ کرده را به آن اضافه می‌کنیم.
  • طعم گوشت بره شیرین، ملایم که معمولا با برنج ترکیب می‌شود.
  • اما طی چند دهه اخیر آنرا بیشتر به عنوان پیش غذا و با نان نوش جان می‌کنند.

ماده اصلی در طرز تهیه خورش به آلو، همان طور که از اسمش هم پیداست، آلو و به هستند. می‌توانید این غذای ایرانی خوشمزه را ترش یا ملس درست کنید. مثلا خورش به، خورش سیب، خورش آلو یا حتی خورش فسنجان که در لیست محبوب‌ترین غذاهای ایرانی قرار دارد. این افراد معتقدند غذا باید شور باشد و این دسر است که باید شیرین باشد. آش رشته از مهم‌ترین غذاهای ایرانیبرای پختن آش از حبوباتی مانند انواع لوبیا، عدش، نخود، ماش، جو و حتی گاهی گندم استفاده می شود.

خورش‌های ایرانی

این غذا از پیاز، سیب زمینی، لوبیا قرمز، بلغور، گوجه‌فرنگی، نخود و مرزه تهیه می‌شود و طعم بسیار لذیذی دارد. طعم متمایز این سوپ به دلیل مزره تازه و محلی آن است که غالبا توسط کدبانوی های ترک زبان در ارومیه تهیه می شود. آوازه این سوپ خوشمزه در شهر های ایران پیچیده اما کمتر کسی می تواند ادعا کند که به خوشمزگی شوربای ارومیه با آن حال و هوا خنک شوربا را در جای دیگری خورده باشد. اگر به تبریز سفر می‌کنید ایمان داشته باشید که معروف‌ترین آش دوغ دنیا!

سبزی سرخ شده را به گوشت و لوبیا اضافه کرده و سپس داخل قابلمه آب بریزید. توجه داشته باشید که لیموعمانی را باید در انتهای زمان پخت به غذا اضافه کنید زیرا غذا تلخ می‌شود. سیب زمینی و پنیر یکی از غذاهای سریع و خوشمزه است که طرز تهیه آن بسیار ساده است. برای تهیه آن کافی است گوشت چرخ کرده، پیاز، سیر و رب گوجه فرنگی در منزل داشته باشید. برای مواد داخل رولت نیز ار گردو، جعفری، تخم مرغ و زرشک استفاده کنید. برای مشاهده‌ی ادامه طرز تهیه کوکو مرغ و سیب زمینی سوخاری اینجا کلیک کنید.

طرز تهیه کوفته آلوی شیرازی

بهتر است برای خرد کردن کلم پیچ آن را به‌قدری برش بزنیم که در زمان خوردن به‌راحتی در قاشق جا شوند. کلم قمری را هم می‌توانید همانند خلال‌کردن سیب‌زمینی برای سرخ کردن خرد کند. لازانیا یک غذای ایتالیایی است که طرفداران بسیاری در اقصی نقاط جهان دارد.

برای ادامه طرز تهیه خورشت به آلو به محتوای آن مراجعه کنید. با توجه به نوع پخت چلو کباب ها امروزه انواع کباب کوبیده در میان توریست ها نیز طرفداران خاصی پیدا کرده است. در کنار چلو کباب می توان با گوجه، سبزی و برنج زعفرانی یک وعده غذایی کامل سرو کرد. البته بسیاری از افراد ترجیح می دهند که به جای برنج، کباب کوبیده را با نان و البته نان سنگک مصرف کنند.

این غذای پرطرفدار انواع مختلفی دارد و مواد اولیه آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. اما برای تهیه حلیم گندم از گندم پوست گرفته و کوبیده شده، پیاز و گوشت گوساله سردست و مقداری روغن استفاده می‌شود. بین غذاهای ایرانی برای یک مهمان ویژه، هیچ گزینه‌ای بهتر از خورشت فسنجان وجود ندارد، البته به شرطی که غذاهای شیرین و ملس را دوست داشته باشد.

طرز تهیه کوکو سبزی لقمه ای (ساندویچ کوکوسبزی)

ایرانی­ها تنوع زیادی از دسر دارند که از آن­ها به عنوان میان­‌وعده هم استفاده می­‌کنند. در ادامه به معرفی 10 دسر ایرانی و تاریخچه آن­ها می‌­پردازیم. آلن دیویدسون، خوراک شناس مشهور بریتانیایی، اعتقاد دارد که املت یک غذای به روز شده از غذاهای سنتی و قدیمی مردم کره­ی زمین است. جالب این است که بعضی از اسناد نشان می­دهد که تاریخچه پیدایش املت به ایران باستان بر می­گردد (به این خاطر که این غذا قدیمی است و ایران تاریخ کهنی دارد). البته واژه املت به معنی نوعی غذا، از اواخر قرن 17 میلادی ابداع شده است.

طرز تهیه کیک عروسی دو طبقه خوشمزه مخصوصکیک ها بدلیل تنوع مهارت خاصی هم در پخت دارند که توانسته ایم آنها را به رایگان در بخش آموزش رایگان آشپزی معرفی و آموزش داد. طرز تهیه آبگوشت تبریزی سنتی با نخودخیلی از خانواده های ایرانی در هفته یک روز را به آبگوشت اختصاص داده اند. آبگوشت ها به شکل خاص و ویژه ای میل می شوند که بعدا در طرز تهیه آبگوشت ها بصورت مفصل به آن ها پرداخته شده است.