لیست انواع غذاهای ایرانی بیش از 480 غذا آموزش آشپزی آنلاین-غذای هرمزگان


برای مشاهده‌ی ادامه مطلب طرز تهیه میرزا قاسمی به روش گیلانی‌ها اینجا کلیک کنید. برای خوشمزه‌تر شدن این غذای معروف گیلانی بهتر از گوجه‌فرنگی تازه استفاده کنیم. برای ادامه طرز تهیه کباب مشتی اصفهانی به مقاله آن رجوع کنید.

برای طرز تهیه پتیمچه، تنها به بادمجان و گوجه فرنگی نیاز دارید. البته می‌توانید به این غذای ساده ایرانی، سیب زمینی هم اضافه کنید. در لیست غذای ایرانی، «خورش به آلو»، یکی از خورش‌ها یا غذاهای زمستانی است.

  • کوفته‌ها را در نهایت در سس قرار دهید و اجازه دهید کوفته‌ها در سس بپزند.
  • یکی از غذاهای خوشمزه و سنتی ایرانی خورشت فسنجان هست که هم با مرغ و هم با گوشت چرخ کرده قلقلی درست می‌شود.
  • آبگوشت ها به شکل خاص و ویژه ای میل می شوند که بعدا در طرز تهیه آبگوشت ها بصورت مفصل به آن ها پرداخته شده است.
  • گرچه برخی رستوران ها خود نیز در کنار غذا تدارک ته دیگ را می‌بینند.

حال برای پخت این غذا لازم است که پیاز را روی تخته آشپزخانه به‌صورت نگینی خرد کنید. برای طرز تهیه خورشت فسنجان ملس با مرغ بر روی لینک کلیک کنید. برخی از غذاهای ایرانی به عنوان محبوب ترین گزینه ها در سراسر دنیا نیز نماینده آشپزی ایرانی بوده و توانسته اند نامی در میان غذاهای جهان برای خود دست و پا کنند.

خورش تره کردی خوشمزه و مجلسی رقیب قرمه سبزی

در آشپزی ایرانی به غذاهایی خورش گفته می‌­شود که به عنوان غذای اصلی در کنار برنج سرو می‌­شود. اما جالب است بدانید که خورش ماست شبیه غذای اصلی نیست و بیشتر شبیه یک دسر شیرین است، اتفاقا خیلی‌ها عاشق آن هستند. اگر شما نام خورش را از روی آن بردارید و با چشم بسته آن را تست کنید، می‌گویید چقدر این دسر خوش طعم‌­ است.

طرز تهیه کوکو باقلا غذایی خوشمزه و مقوی | کوکو باقالی

در ادامه خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی را بر اساس نظر مردم را به شما معرفی می‌کنیم. حبوبات از مواد اصلی پخت این غذا هستند که باید از شب قبل خیس شوند تا در اصطلاح نفخ آن‌ها گرفته شده و زودتر پخته شوند. بعد از اضافه کردن رشته معمولا نیم ساعت زمان لازم است تا آش جا بیفتد. باقلی پلو با گوشت گوساله یا «باغالی پولو با ماهیچه» یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی است که بسیاری از ایرانیان و البته گردشگران آن را دوست دارند.

قیمه نثار قزوینی یکی دیگر از انواع پلوهای مخلوط ایرانی است که با رنگ و لعاب زیبا دل همه ی علاقه‌مندان به غذای ایرانی را می‌برد. از لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج در ادامهٔ این مقاله از مجله اسنپ اکسپرس طرز تهیه این غذای لذیذ و زیبا را می‌خوانیم. طبق نظر سنجی، کباب، فسنجان، قرمه سبزی، خورش قیمه، آب‌گوشت و ته چین هستند. امروز انواع غذاهای ایرانی در رستوران‌های کشورهای دیگر سرو می‌شود. کباب ایرانی از زمان ناصرالدین شاه وارد ایران شده و با تغییراتی که کرده به شکل کباب کوبیده امروزی درآمده و به عنوان یک غذایی ایرانی شناخته می‌شود. در این مقاله به بررسی غذاهای پرطرفدار ایرانی می‌پردازیم.

آب آن را دور بریزید و پیاز را در یک کاسه بزرگ و گود بریزید. گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید و خوب آن ها را مخلوط کنید. برای تهیه آن ابتدا باید ابتدا سیب زمینی‌ها را آب پز کنید و بعد از اینکه سرد شد، آنها را در ظرفی رنده کنید. سپس پیاز را پوست کنده و در یک ظرف دیگر آن را رنده کنید. آب پیازها را بگیرید و به سیب زمینی های رنده شده اضافه کنید. رولت گوشت یکی از غذاهای ساده و خوشمزه است که با گوشت چرخ کرده درست می‌شود.

از محبوب ترین خورش های ایرانی می توان به” قیمه” اشاره کرد که با ترکیبی از موادی همچون گوشت قرمز تکه شده، پیاز، رب گوجه فرنگی، لپه و … خیلی از افراد در کنار خورش قیمه سیب زمینی نیز سرخ می کنند و گاهی اوقات نیز بادمجان سرخ شده به کار می برند و مورد اول را قیمه سیب زمینی و مورد دوم را قیمه بادمجان نامیده اند. این خورشت خوشمزه همچون دیگر خورش های ایرانی همراه با برنج ایرانی سرو می شود. این غذا که جز غذاهای شیک و مجلسی ایرانی نیز محسوب می‌شود، طرفداران زیادی دارد و در بیشتر رستوران‌ها به عنوان غذای اصلی پخت می‌شود. مزه خوب و متفاوت خورش فسنجان به علت مواد اولیه آن است. از موادی هستند که این غذا را به عنوان خوشمزه‌ترین غذای ایران قابل مصرف می‌کنند.

درست می‌کنند این غذای مقوی به عنوان پیش غذا سرور می‌شود. اکثر گردشگران رنگ این خوراک لذیذ را سبز یا قهوه ای تیره فرض می‌کنند اما به خاطر رب گوجه فرنگی و رنگ خود دال عدس که قرمز است، نارنجی بسیار خوش‌رنگ و چشم گیری دارد. به دلیل تاثیر قوت حبوبات موجود در دال عدس در برخی مواقع به عنوان غذای اصلی هم استفاده می شود.

اگر به موضوع دسرهای ایرانی علاقمند شده‌اید، در مقاله معرفی دسرهای ایرانی در این باره بیشتر بخوانید. برای آشنایی در ادامه به فهرست جامع انواع غذاهای ایرانی پرداخته‌ایم. یکی دیگر از دسرهای ایرانی که بیشتر در شهرهای شمالی کشور یافت می‌شود، کلوچه است. کلوچه در کشور ایران با ترکیبات و دستور پخت­های متنوعی پخته می­شود. اما از بین این کلوچه­ها، کلوچه فومن بسیار محبوب و مشهور است. یکی از لذت‌­های گذراندن یک عصر دلپذیر، خوردن کلوچه فومن با چای است.