لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج؛ 11 مدل غذای ایرانی با برنج مجله اسنپ اکسپرس-غذای هرمزگان


یکی از انواع پلوها، باقالی پلو است که در فصل بهار خواهان بسیاری دارد، چرا که باقالی ها در این فصل تازه بوده و برای پخت بسیار مناسب و لذیذ اند. ممکن است در نگاه اول فکر کنید این غذا همان قیمه خودمان است و فرقی با آن ندارد. خورشت دوغ پای یا دوغ پی، یکی از غذا‌های مشهور سیستان و بلوچستان است که به دلیل ظاهرش، خیلی‌ها آن را با قیمه اشتباه می‌گیرند. این غذای سنتی ایران بسیار خوشمزه و البته نسبتاً ترش است و به محض میل کردن آن متوجه طعم متفاوت و جدیدش خواهید شد.

  • در کشور ما ایران نیز به همان دلیل وجود قومیت های گوناگون خوراک های مختلفی نیز وجود دارد.
  • پختن این خورشت خوشمزه آداب خاصی دارد و جا انداختن آن کار هرکسی نیست.
  • از آنجایی که ایرانی ها عاشق گوشت هستند به خاطر همین در بیشتر غذاهایشان از گوشت گوساله و گوسفند و یا مرغ استفاده می کنند.
  • بعد از پاک کردن آن را سرخ کنید و در فریزر کنگرها را فریز کنید.
  • برای مشاهده‌ی ادامه مطلب طرز تهیه میرزا قاسمی به روش گیلانی‌ها اینجا کلیک کنید.

طبخ این کباب بنا به سلیقه مسافران متفاوت است برخی بصورت گریل و برخی بر روی منقل آن را میل می‌کنند که البته هر چه حرارت آن ملایم تر و زمان آن بیشتر باشد آنرا لذیذ تر خواهد کرد. دنده کباب که از غذاهای سنتی کرمانشاه به حساب می آید با دنده گوسفند بوده و ظاهر آن نیز نشان دهنده این است که از قسمت های بسیار چرب گوشت است. گوشت دنده برشی است از گوشت پشت بدن حیوانات که به طور عمودی بریده شده و معمولا شامل بخشی از دنده نیز می‌شود. پس پیشنهاد میکنیم این وعده غذایی نسبتا سنگین را برای شام میل نکنید.

۶۴- کوفته سبزی شیرازی

زرشک پلو همیشه جز غذاهایی است که طرف‌داران زیادی دارد. این غذای ایرانی با برنج و زرشک و انواع خلال‌ها تهیه می‌شود. زمان پخت زرشک پلو زیاد نیست و دستور تهیه آسانی دارد اما با شیوه طبخی خاص، می‌توانید طعم و مزة متفاوتی را برای مهمان‌های عزیزتان تدارک ببینید.

لیست محتواهای مرتبط آشپزی ایرانی

اگر مهمان دارید و به دنبال یک ناهار نونی خوشمزه می‌گردید ما به شما خوراک دال عدس جنوبی را پیشنهاد می‌کنیم. خوراک دال عدس جنوبی، یک غذای خوشمزه و اصیل است که در بسیار سریع آماده می‌شود و مواد اولیه کمی را نیاز دارد. برای پخت این غذا، به عدس قرمز یا دال عدس، پیاز و سیر و فلفل قرمز و یک عدد گوجه و مقداری رب گوجه احتیاج دارید. بخش خورش این غذا، یعنی گوشت پخته، زمان بیشتری را برای آماده‌شدن نیاز دارد. ابتدا پیاز و گوشت را سرخ کنید، سپس ادویه‌های موردعلاقه‌تان را اضافه کنید. رب گوجه را کمی سرخ کنید و بعد مقداری آب جوش بریزید و اجازه دهید تا خورش جا بیفتد.

طبخ فوق العاده خوشمزه زرشک ‌پلو در کنار ظاهر بسیار زیبای آن می ‌تواند هر سفره را به زیباترین شکل تغییر دهد. یکی از محبوب ترین و بهترین غذاهای ایرانی، زرشک پلو با مرغ بوده که در سراسر دنیا نیز شهرت کافی توانسته برای خود به دست آورد. از بهترین غذاهای ایرانی تابستانی می‌توان به «آلبالو پلو» اشاره کرد. در طرز تهیه آلبالو پلو می‌توان از انواع گوشت قرمز و سفید استفاده کرد. در دستور انواع غذاهای ایرانی «خورش گیجاواش» هم یکی از خوشمزه‌ٰترین‌ها است.

برای پیدا کردن هرکدام از این غذاها به لیست بهترین رستوران های تهران و شهرهای دیگر مراجعه کنید. در فهرست غذاهای ایرانی، «خورش کنگر» یکی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی است که اواخر تابستان تا اوایل زمستان می‌توانید با کنگر تازه آن را درست کنید. در طرز تهیه خورش کنگر از سبزی‌هایی مثل جعفری و نعنا هم استفاده می‌شود.