لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج؛ 11 مدل غذای ایرانی با برنج مجله اسنپ اکسپرس-غذای هرمزگان


به عنوان نوشیدنی هم می‌توان به سراغ شربت‌های خانگی رفت. البته بیشتر جنوبی‌ها این غذا را با نوعی نوشیدنی به نام «زینتو» میل می‌کنند که آب توتی شبیه به شاتوت است. ابتدا حبوبات را همراه گوشت و چربی پخته و پیاز را به آن اضافه می کنیم و در انتها گوجه ها را اضافه می کنند.

  • کوفته تبریزی جزء غذاهای محلی آذربایجان است و از محبوب ترین و لذیذترین غذاهای اصلی به حساب می آید .
  • انواع کتلت و شامی، غذای مناسبی برای وعده شام یا مهمانی های عصرانه هستند.
  • برای طرز تهیه رولت گوشت با جعفری و گردو بر روی لینک کلیک کنید.
  • در این میان املت گوجه فرنگی محبوب‌­ترین املت ایرانی است و برای طبخ آن از پیاز، پوره گوجه فرنگی و تخم مرغ استفاده می­‌شود.
  • قیمه نثار در گویش به اشتباه قیمه نساء هم تلفظ می‌شود بیشتر در مراسم و مجالس رسمی آن را سرور میکنند.
  • طرز تهیه آبگوشت تبریزی سنتی با نخودخیلی از خانواده های ایرانی در هفته یک روز را به آبگوشت اختصاص داده اند.

استفاده از تمرهندی در این خورش، آن را با غذاهای دیگر متفاوت کرده است. در ادامه دستور تهیه این غذای ایرانی با برنج را با هم می‌خوانیم. چلوکباب کوبیده به طور معمول با گوجه و فلفل کبابی همراه با برنج زعفرانی سرو می‌شود. البته که گاهی اوقات کوبیده را به جای برنج با نان هم می خورند که صد البته بهتر است آن نان، نان سنگک باشد. شما می توانید در بین انواع کباب های ایرانی یکی را که خوشمزه تر می باشد انتخاب کنید. کباب های ایرانی به چندین دسته تقسیم بندی می شوند یکی از آنهاکباب کوبیدهدیگری بختیاری و همچنین برگ و غیره است.

پس گاهی‌اوقات با اینکه مراحل پخت یک غذا را دقیقا مطابق با دستور پخت آن طی می‌کنید، طعم، مزه یا شکل آن درست در نمی‌آید و این به دلایل علمی اجتناب ناپذیر است. البته می‌شود با شرکت در کلاس‌های آشپزی بخصوص کلاس‌ حضوری آموزش آشپزی حرفه‌ای، دانش و تجربه‌هایی را کسب کنید که سریع تر به این سطح از مهارت برسید. کافیست تا نگاهی به نقشه و جغرافیای وسیع کشور ایران بیاندازید، در خواهید یافت که منشأ این تنوع بی نظیر از کجاست! وجود چندین اقلیم مختلف بر تنوع غذاهای ایرانی می‌افزاید. علاوه بر این، زمانی امپراتوری هخامنشی و پارسی تمام منطقه کشور فعلی ایران و کشورهای همسایه اش را در بر می گرفت و در زمان های بعدی و جنگ های مختلف، زمین های زیادی دست به دست شدند.

لیست غذاها و دسرهای پرطرفدار محلی ایرانی

این غذا با استفاده از حبوبات تازه، آب و رشته پخته می‌شود و همراه با کشک، پیاز داغ، سیر و نعنا داغ سرو می‌شود. اگر فشار خون دارید، کمی سیر تازه به برنج اضافه کنید و نمک را محدود کنید. می توانید از سیب زمینی همراه با مرغ استفاده کنید زیرا این ماده غذایی سرشار از پتاسیم است که به کنترل فشار خون شما کمک می کند. اگر چربی دارید بهتر است از گوشت سفید مانند گوشت بوقلمون یا مرغ مخصوصا سینه استفاده کنید زیرا چربی کمتری دارد. این غذا را با روغن کمتری میل کنید و با بشقاب سبزیجات میل کنید.

طرز تهیه لوبیا پلو شیرازی

بعضی آن را با سیب‌زمینی و بعضی با بادمجان همراه می‌کنند. حتی در فصل زمستان نیز می‌شود به‌جای سیب‌زمینی و بادمجان از هویج سرخ‌کرده نیز استفاده کرد. غذای بعدی از لیست غذاهای مجلسی ایرانی، باقالی پلو با گوشت است که پایه ثابت شام خوشمزه عروسی و مهمانی‌های خانوادگی ایرانی‌هاست. باقالی پلو از مخلوط باقالی و شوید با برنج تهیه می‌شود که در کنار گوشت گوسفند یا گوساله سرو می‌شود. استفاده از ادویه‌هایی مانند دارچین باعث طعم خاطره‌انگیز این غذای خوشمزه می‌شود. در ادامه این مقاله با دستور پخت این غذای خوشمزه آشنا می‌شویم.

۱۱- آبگوشت بزباش همدانی

به طور مثال قیمه بوشهری از انواع مشهور خورش قیمه است که شبیه به خورش قیمه است، اما قیمه نثار قزوین شبیه مرصع پلو با گوشت قورمه‌ای لاپلو است. این خورش خوشمزه ایرانی با تاریخچه و طعم ترش و شیرینش دل بسیاری از ایرانیان را ربوده و زینت مجالس و مهمانی ها است. مواد خورش فسنجان گردو کبابی و آسیاب شده، سس انار، گوشت مرغ یا کوفته است. این خورش مانند قورمه سبزی باید ساعت ها پخته شود تا خوب جا بیوفتد. ایرانی ها عاشق طعم ترش و ملس اند، به طوری که زغال اخته و زرشک را در میان مواد اولیه غذاهای ایرانی خواهید دید. زرشک پلو، این غذای باستانی و محبوب، مملو از زرشک های قرمز است که پیش از پخت خشک شده اند.

آش رشته که یکی از آش های قدیمی ترین آش ها در ایران است از حبوبات, سبزی های مختلف و رشته تهیه می شود. کوفته تبریزی یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین غذاهی سنتی که مخصوص تبریز است. در کنار برنج برای تهیه مرغ بعد از سرخ کردن آن سسی از آب مرغ و رب گوجه تهیه می کنند. برای تهیه زرشک پلو در ابتدا برنج را طبخ کرده و بعد آماده شدن برنج زرشک را با کره سرخ می کنند و در انتها با زعفران بر روی برنج می ریزند. سنت ایران فقط به جاهای دیدنی و لباس های آن نیست بلکه غذاهای سنتی بسیار لذیذ و سالم ایرانی در جهان زبانزد هستند با آنها آشنا شوید .